بازی با صنعت نفت پس از یک ماه تلخ

نگون‌بختی‌های سپاهان تمام می‌شود؟

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار
سپاهان تا پایان هفته چهارم در اوج بود. آنها پیکان را در خانه‌اش سه بر یک شکست دادند تا با چهارمین برد متوالی و 12 امتیاز صدرنشین بی‌رقیب لیگ برتر باشند. بعد از آن بازی اما مشکلات سپاهان شروع شد و تیم اصفهانی در یک ماه گذشته بحران‌های ناخواسته‌ای را پشت سر گذاشته.
بعد از برد سپاهان مقابل پیکان خبر رسید که پرونده این تیم به دلیل رعایت نکردن سقف بودجه به کمیته انضباطی رفته و در نهایت چهار امتیاز از این تیم کسر شد. سپاهان نسبت به رأی این پرونده جنجالی اعتراض شدیدی داشت و باشگاه‌های مختلف هم نسبت به آن واکنش نشان دادند. حتی شنیده شد که بعد از سپاهان ممکن است باشگاه‌های دیگری هم به دلیل تخلف مشابه با جریمه کسر امتیاز روبه‌رو شوند.
این حکم روی روحیه بازیکنان سپاهان تأثیر زیادی گذاشت و آنها در بازی اول لیگ قهرمانان آسیا مقابل نیروی هوایی عراق تمرکز و کیفیت همیشگی را نداشتند. از شاگردان مورایس انتظار می‌رفت که این حریف را شکست بدهند، ولی آنها در اربیل با تساوی 2-2 متوقف شدند.
سپاهان بعد از این بازی به روسیه رفت و بدون بازیکنان تیم ملی و امید مقابل زنیت سن‌پترزبورگ شکست سنگینی را تجربه کرد. مورایس در این بازی دوستانه ترکیب‌های مختلفی را آزمایش کرد که نتیجه‌اش شکست 4 بر یک بود.
سپاهان منتظر فرصتی بود که از حواشی حکم کسر امتیاز فاصله بگیرد و به مسیر موفقیت برگردد. بازی با الاتحاد پرستاره بهترین فرصت بود تا شاگردان مورایس دوباره اوج بگیرند و به صدر جدول گروه C برسند. غیبت بنزما هم می‌توانست کفه ترازو را به نفع سپاهان که حمایت تماشاگرانش را داشت، سنگین‌تر کند. با این حال بازی در شرایط عجیبی لغو شد و حتی گفته شد که ممکن است سپاهان با نتیجه سه بر صفر بازنده شود. این حاشیه ناخواسته دیگری برای محمدرضا ساکت بود که از شروع فصل روزهای جنجالی و پرحاشیه کم نداشته است. البته امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه بعداً گفت که در نتیجه مذاکرات با همتای عربستانی قرار شده این بازی تکرار شود.
سپاهان بعد از نقل و انتقالات موفق تابستانی به عنوان مدعی اول قهرمانی لیگ مطرح شد، ولی این دو اتفاق ناخواسته تمرکز بازیکنان را از فوتبال دور کرده و قطعاً روی آمادگی ذهنی آنها تأثیر می‌گذارد. سپاهان در این شرایط امروز میزبان صنعت نفت آبادان است و امید دارد که بعد از یک ماه پرحادثه با یک برد خوب دوباره به آرامش برسد. از آخرین برد بیش از یک ماه می‌گذرد و سپاهان در این مدت از صدر جدول به رده ششم سقوط کرده.
البته سپاهانی‌ها امیدوارند که کمیته استیناف جریمه چهار امتیازی این تیم را لغو کند و شنیده می‌شود که این اتفاق بسیار محتمل است. بازگشت امتیازات می‌تواند برتری امتیازی سپاهان نسبت به پرسپولیس و استقلال را تثبیت کند و آنها فصل را با روحیه بهتری ادامه بدهند.
خبر خوب دیگر برای سپاهان صدور مجوز بازی عیسی آل‌کثیر است که به دلیل محدودیت سقف بودجه در این مدت فقط با این تیم تمرین کرده است. او در بازی دوستانه با زنیت برای سپاهان گل زد تا نشان بدهد از آمادگی فاصله نگرفته و امیدوار است که امروز مقابل صنعت نفت آبادان هم فرصت بازی پیدا کند.
سپاهان با حضور مغانلو و اسدی که از سوی شکاری یا احمدزاده حمایت می‌شوند، خط حمله ترسناکی دارد و اضافه شدن آل‌کثیر می‌تواند توان خط حمله این تیم را از این هم بالاتر ببرد. این تیم در 4 بازی قبلی 9 گل زده و با وجود بازی کمتر نسبت به تعدادی از تیم‌ها بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد. اضافه شدن آل‌کثیر دست مورایس را برای امتحان کردن راه حل‌های جدید باز می‌گذارد.
صنعت نفت از 4 بازی قبلی فقط 4 امتیاز دارد و آخرین بازی‌اش را هم به نساجی باخته. بعید است که شاگردان ویسی بتوانند حریف جدی برای سپاهان باشند و 90 دقیقه خیلی سختی در ورزشگاه نقش جهان در انتظار آنهاست. سپاهان بعد از نگون‌بختی‌های اخیرش امشب فقط به برد فکر می‌کند و متوقف کردن شاگردان مورایس کار خیلی سختی خواهد بود.

جستجو
آرشیو تاریخی