صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

همه تیم‌های گروه باید مراقب لانس باشند

طلسم ناکامی آرسنال در سفر

اولین بازی خارج از خانه در لیگ قهرمانان بعد از شش سال برای آرسنال خوش یمن نبود و با آنکه گل اول را در زمین لانس به ثمر رساندند اما ۲ بر یک شکست خوردند. هنوز یک ربع از بازی نگذشته بود که گابریل ژسوس میهمان را پیش انداخت اما این برتری ده دقیقه هم دوام نیاورد و آدرین توماسون گل تساوی را زد. با مصدومیت بوکایو ساکا و بیرون رفتنش از زمین اوضاع توپچی‌ها بدتر شد. با گل الیه واهی تیم میکل آرتتا نخستین شکست این فصل را در ورزشگاه بولار دللی متحمل شد.

دو از دو
ژسوس به خاطر بازی در منچسترسیتی یکی از باتجربه‌ترین نفرات حاضر در تیم آرسنال در لیگ قهرمانان محسوب می‌شود. او که مقابل پی‌اس‌وی آیندهوون هم موفق به گلزنی شده بود، گل دومش را در دومین بازی در لیگ قهرمانان به ثمر رساند. بعد از مالکیت توپ ساکا و راه انداختن ژسوس، مهاجم برزیلی توپ را با پای راست وارد دروازه بریس سامبا کرد. این گل رکورد فوق‌العاده‌ای برای ژسوس بود. او حالا در ۱۶ بازی آخرش در لیگ قهرمانان روی ۱۶ گل نقش داشته. اگر آرسنال می‌خواهد روندی طولانی در لیگ قهرمانان داشته باشد، قطعاً ژسوس یکی از نقاط امید این تیم محسوب می‌شود.

 اشتباه بد رایا
تا قبل از این بازی به نظر می‌رسید تصمیم آرتتا برای انتخاب داوید رایا به عنوان مرد شماره یک دروازه درست بوده اما قطعاً او روی گل مساوی لانس تقصیر داشت، از دفع ناقص او بهره بردند و بعد از آن آرسنال هیچ وقت برنگشت. الیه واهی با یک پاس عالی توماسون را پیدا کرد و بعد خودش را مقابل دید دروازه‌بان آرسنال قرار داد. بعید است اشتباه رایا باعث شود جایش را برای بازی این هفته مقابل منچسترسیتی از دست بدهد اما آرتتا امیدوار است در آستانه چنین بازی مهمی رایا آخرین اشتباهش را مقابل لانس مرتکب شده باشد.

گلساز و مصدوم
چیزی که همه هواداران آرسنال می‌خواهند ببینند: گل و پاس گل ساکا. چیزی که هیچ هوادار آرسنال نمی‌خواهد ببیند: بیرون آمدن ساکا به دلیل مصدومیت.
هر دو اتفاق در دیدار با لانس رخ داد. او به ژسوس پاس گل داد تا نخستین بازیکن در پنج لیگ ممتاز اروپا شود که پنج گل و به همین تعداد پاس گل در این فصل به نامش ثبت شده. اما ده دقیقه مانده به پایان نیمه اول روی زمین افتاد و بعد از انجام درمان جای خود را به فابیو ویرا داد.
آرتتا دعا می‌کند مصدومیت او جدی نباشد به خصوص با توجه به اینکه مقابل تاتنهام و بورنموث هم او را بیرون کشیده بود. گرت ساوت گیت هم امیدوار است در آستانه اعلام نفرات تیم ملی انگلیس برای بازی‌های اکتبر خبرهای خوبی درباره او دریافت کند.

تقلای تروسار
آن طرف، لئاندرو تروسار، بال بلژیکی شب بسیار ناامیدکننده‌ای داشت. او را در ترکیب اصلی جا دادند و خیلی‌ها امید داشتند به بازی‌های مفید خود ادامه دهد. اما او واقعاً در عبور از دیور ماچادو که در دفاع پنج نفره لانس مأمور مهار او شده بود، به تقلا افتاد. شاید برخی بگویند بی‌انصافی است که یک نفر را سرزنش کنیم وقتی همه تیم در کار هجومی ناامیدکننده بوده‌اند اما از ستاره سابق برایتون واقعاً انتظار بیشتری می‌رفت.

قابل توجه لیگ برتری‌ها
جای تعجب نیست اگر تیم‌های لیگ برتری به دنبال جذب واهی در تابستان پیش رو بیفتند با بازی درخشانش مقابل آرسنال. چلسی قبل از این به استخدام مهاجم فرانسوی فکر کرده بود و حالا شاید پشیمان باشد از اینکه موفق نشده. او روی گل تساوی نقش مهمی داشت و بعد گل دوم را زد. با یک کار تیمی عالی، پرزمیسلاو فرانکوفسکی از راست راه افتاد و با پاسی فوق‌العاده گل دوم را واهی زد. اگر چنین بازی‌هایی از او تکرار شود، تیم‌های بیشتری در لیگ برتر به فکر جذب او می‌افتند.

جستجو
آرشیو تاریخی