صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دوازده - ۱۳ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

کابوس یونایتد در تئاتر رویاها

داستان یک باخت احمقانه

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار

منچستریونایتد برای دومین بار پیاپی در لیگ قهرمانان شکست خورد. شیاطین سرخ بعد از باخت مقابل بایرن مونیخ باید گالاتاسرای را در اولدترافورد شکست می‌داد بنابراین باانگیزه شروع کرد و به وسیله راسموس هویلون به گل رسید اما اشتباه دیوگو دالو در دفاع اجازه نداد بیشتر از پنج دقیقه برتری یونایتد دوام بیاورد و ویلفرید زاها گل تساوی را زد. در نیمه دوم دوباره هویلون میزبان را پیش انداخت و این بار کرم آکتورک اوغلو بازی را برابر کرد. کاسمیرو با دریافت دومین کارت زرد پنالتی داد اما مائورو ایکاردی آن را خراب کرد هر چند مهاجم آرژانتینی دقایقی بعد جبران کرد و گالاتاسرای را برای نخستین بار در پنج سال اخیر به پیروزی در لیگ قهرمانان رساند.
 
هویلون امیدوارکننده
قدبلند، اسکاندیناویایی و با نامی که شبیه ستاره نیمه دیگر شهر منچستر است، هویلون می‌تواند به خوبی از عهده فشار بازی برای یونایتد برآید. اما این دانمارکی فقط ۲۰ سال دارد و فرصت بسیار زیادی برای قضاوت درباره او وجود دارد. یونایتد او را برای شش سال آینده خریده است نه شش ماه. البته یونایتد در حال حاضر به حضور او در خط حمله‌اش نیاز دارد و هویلون در زمان مناسب در جای مناسب بود تا پاس عالی مارکوس رشفورد را به گل اول بازی مبدل کند، گل دوم را هم با عبور از دفاع حریف به زیبایی زد. هویلون به یونایتد برتری می‌دهد و اگرچه هنوز جای پیشرفت دارد-همان‌طور که حرکتش روی گل آفساید نشان داد- اما واقعاً امیدوارکننده است. هویلون بعد از هالند جوان‌ترین بازیکنی است که در دو بازی اولش در لیگ قهرمانان موفق به گلزنی می‌شود.
 
بازگشت باشکوه
زاها نمی‌توانست بهتر از این بازگشت به انگلیس و اولدترافورد را جشن بگیرد در حالی که خیلی روی او زوم شده بود و خودش هم از این قضیه خوشحال نبود. گل او مثل گل‌هایی نبود که برای کریستال پالاس می‌زد چون با قدرت بدن دالو را کنار زد اما میل و انگیزه‌ای که غالباً از او در سلهرست پارک دیده بودیم، به همراه داشت. او شاید کمی دیر به بازی در لیگ قهرمانان اروپا رسیده باشد و در تیمی هم نباشد که بتواند رویاهای بزرگی را با آن در سر بپروراند اما واقعاً برایش لذت بخش است.
 
اعتماد به نفس رشفورد
گل رشفورد را در باخت ۳ بر یک در ورزشگاه امارات به خاطر دارید؟ خودش قطعاً یادش هست چون این تنها گل او در ۱۱ بازی باشگاهی و ملی این فصل است که در مقایسه با استانداردهای فصل قبل واقعاً ناچیز است. او در ۵۶ بازی باشگاهی ۳۰ گل زد که بهترین عملکردش بود. در نیمه دوم خیلی تلاش کرد اما به جای اینکه شوت بزند تلاش می‌کرد به برونو فرناندز پاس بدهد؛ اعتماد به نفس او خیلی کم شده است.

استرس به جای آرامش
بعد از گل دوم هویلون جو فوق‌العاده‌ای در اولدترافورد ایجاد شد که این بازی می‌تواند همان مسابقه‌ای باشد که در این فصل آشفته، آغاز روند خوب یونایتد باشد. اما آندره اونانا نگذاشت. اول روی یک سانتر نامطمئن نشان داد تا استرس در تیم به وجود بیاید و بعد از آنکه ترک‌ها گل دوم را زدند و بازی را به تساوی کشاندند با یک پاس بد به کاسمیرو زمینه ساز پنالتی و اخراج او شد. به خاطر این دروازه‌بان درست وقتی که به آرامش نیاز داشتند، دچار استرس شدند و بعد دیگر شد آنچه نباید می‌شد.

Zoom

تن هاخ تحت فشار
یک بازی و یک باخت دیگر برای منچستریونایتد که می‌تواند دو شکست پیاپی در لیگ قهرمانان را به چهار باختش در لیگ برتر در این فصل اضافه کند. شرایط خیلی سخت است مثل بدترین دوره بعد از فرگوسن. آیا تن هاخ تحت فشار است؟ باید باشد چون احتمال اینکه در سال ۲۰۲۴ در هیچ رقابت اروپایی نباشند واقعاً زیاد است و این آشفتگی که در آن گیر افتاده‌اند را بیش از پیش نمایان می‌کند. مربی هلندی باید راه‌حلی پیدا کند در غیر این صورت سؤال در مورد شایستگی او برای این شغل بیشتر می‌شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی