استعفای سرمربی تیم جوانان

مشکل بوکس چیست؟

شنیده می‌شود سرمربی تیم ملی بوکس جوانان به دلیل برخی مسائل قصد استعفا از سمت خود را دارد. تیم ملی بوکس که در بازی‌های آسیایی یکی از بدترین نتایج تاریخ را کسب کرده، حالا بعد از بازگشت از این بازی‌ها به دنبال جذب مربی خارجی است تا بتواند مشکلات را بر‌طرف کند اما واقعاً مشکل بوکس مربی خارجی است؟
هنوز چند روزی از نتایج فاجعه‌بار بوکس در هانگژو نگذشته که رضا مهدی‌پور سرمربی تیم ملی بوکس جوانان تصمیم گرفته تا از مسئولیت خود کنار برود. دلیل این کناره‌گیری هم صریح اعلام شده است؛ دخالت‌های مدیر تیم‌های ملی و یکی از رؤسای هیأت‌های بوکس.
 اینکه سرمربی تیم ملی جوانان استعفا بدهد یا نه شاید خیلی مهم نباشد اما همین استعفا راهی را نشان می‌دهد که اگر تصمیم‌گیرندگان فدراسیون به آن توجه کنند، بسیاری از مشکلات بوکس رفع می‌شود. این استعفا نشان می‌دهد که مشکل بوکس مربی و دانش مربی نیست؛ بلکه مشکل دخالت‌هایی است که حالا در این دوره به اوج خود رسیده است. اگر علیرضا استکی از سرمربیگری تیم ملی استعفا کرد به خاطر همین دخالت‌ها بود و حالا هم که نوبت رضا مهدی‌پور است.
همین روند نشان می‌دهد که اگر امروز صحبت از جذب سرمربی خارجی است، به خاطر این است که راحت‌تر دخالت کنند.
به همین دلیل هم هرگز سراغ یک سرمربی درجه یک خارجی نمی‌روند بلکه از بین ‌مربیان چشم آبی خارجی سراغ کسی می‌روند که حرف گوش کن خوبی باشد، هر چه گفتند، بگوید چشم. بهتر است قبل از افتادن در تله سرمربی خارجی مشکلات فعلی را برطرف کنند تا تیم‌ها به آرامش برسند. تیمی که خوابگاه مناسب ندارد و غذای سرد می‌خورد، نمی‌تواند یک مربی درجه یک خارجی داشته باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی