ناراحتی رحمتی، سنگ تمام برای ستاره برزیلی

منم نیمار، تشویقم کنید


حسین برزگر
روزنامه نگار

بازی نساجی- الهلال به دلیل حضور نیمار در ترکیب تیم عربستانی تصاویر زیبایی را به بینندگان و تماشاگران تقدیم کرد. جایی که برای نخستین بار ستاره برزیلی و سابق بارسلونا راهی ورزشگاه آزادی شد و پیش روی 50 هزار تماشاگر حرکات منحصر به فرد خود را انجام داد. نیمار که بهترین گلزن تاریخ تیم ملی برزیل نیز محسوب می‌شود، بازی درخشانی مقابل نساجی انجام داد و یکی از دلایل پیروزی پر گل الهلال بود.
حضور نیمار اما برای هواداران حاضر در ورزشگاه هم جالب بود. آنها در تمام طول بازی محو تماشای تکنیک نیمار بودند و البته بارها ستاره برزیلی الهلال را تشویق کردند. به عنوان نمونه حدود نیم ساعت قبل از شروع بازی و وقتی بازیکنان دو تیم به زمین آمدند تا بدن‌های‌شان را گرم کنند، نیمار حسابی مورد توجه تماشاگران قرار گرفت. او در بخش تمرین شوتزنی به دروازه‌بان خودی، 10 ضربه زد که 9 تا از آنها تبدیل به گل شد و یکی هم به تیر دروازه خورد.
در تمام این مدت و بعد از رسیدن هر کدام از شوت‌های نیمار به تور دروازه، هواداران این بازیکن را تشویق می‌کردند و او را اینطورمورد توجه قرار دادند. نکته اینکه نیمار هم بدش نمی‌آمد تشویق شود و مدام با حرکات دست از تماشاگران می‌خواست که برای او هورا بکشند و کف بزنند. یک مورد دیگر هم در طول بازی به وجود آمد.
بعد از شوت اسماعیل بابایی در نیمه دوم که به تیر افقی دروازه الهلال برخورد کرد، هواداران نساجی با سر دادن فریاد: «وی ای آر، وی ای آر» از داور درخواست بازبینی فیلم بازی را دادند. آنها معتقد بودند شوت بابایی از خط عبور کرده و گل شده اما داور چنین اعتقادی نداشت و به همین دلیل فیلم را دوباره ندید. درهمین حین و با فریاد وی ای آر تماشاگران، نیمار با حرکات دست از آنها تقدیر کرد. ستاره برزیلی فکر می‌کرد آنها او را تشویق می‌کنند اما منظورهواداران وی ای آر بود که بر وزن نیمار است.
در وقت‌های تلف شده نیمه دوم هم نیمار بارها با تشویق هواداران حاضر در ورزشگاه مواجه شد. او که خیلی علاقه داشت تا تشویق شود و پاسخ تقدیر هواداران را بدهد، دوباره مورد توجه قرار گرفت. آن هم در دقایق پایانی بازی. در شرایطی که نیمار مشغول دست تکان دادن به سوی هواداران بود، مهدی رحمتی عصبانی شد. او از هواداران حاضر در ورزشگاه ناراحت بود که چرا به جای تشویق بازیکنان نساجی، ستاره برزیلی حریف را صدا می‌زنند. در نهایت و در شرایطی که الهلال با درخشش نیمار یک پیروزی ارزشمند و آسان به دست آورد، نیمار یک شب خاطره‌انگیز را در ورزشگاه آزادی سپری کرد. شاید اگر یک دوربین فقط حرکات نیمار را شکار می‌کرد، می‌شد یک ویدئوی جذاب از حضور او در ورزشگاه آزادی
ساخت.

 

جستجو
آرشیو تاریخی