پنج بازیکن از اردوی تیم‌ ملی فوتسال جا ماندند

ناصری: اصولی باید تمرکزش را روی فوتسال بگذارد

سید مهدی خادم نبی
روزنامه نگار
اردوی آماده‌سازی تیم‌ ملی فوتسال ایران برای حضور در مقدماتی جام‌ ملت‌های آسیا که همچنین انتخابی جام‌جهانی نیز به شمار می‌رود، از امروز با حضور شانزده بازیکن پیگیری شده است. شمسایی و شاگردانش در این مرحله کار نه چندان دشواری را برابر مالدیو، لبنان و قرقیزستان خواهند داشت، اما این مربی برای آمادگی بیشتر بازیکنانش و تقویت کار تیمی با تمامی مُهره‌های اصلی‌اش در قرقیزستان حاضر می‌شود.
چهار لژیونر فوتسال ایران در اسپانیا، در اردوی تیم‌ ملی غایب هستند، اما عملکرد آنها در لیگا اسپانیا توسط شمسایی و کادرش به صورت دقیق رصد می‌شود.
وحید شمسایی پیش از اعلام لیست شانزده نفره بازیکنان برای شرکت در اردوی تیم‌ ملی، بیست‌وپنج بازیکن را زیر نظر داشته است و اسامی آنها را به فدراسیون اعلام نموده و این احتمال وجود دارد که اگر مصدومیت و اتفاق خاصی برای بازیکنان دعوت شده فعلی رخ دهد، از میان این پنج بازیکن، یک بازیکن به اردوی تیم‌ ملی اضافه شود.
 
ژاپن را مثل آب خوردن بردیم
پیشکسوت فوتسال کشورمان معتقد است احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال باید تمرکز کامل خود را روی این رشته بگذارد تا اتفاقات دوران عباس ترابیان به وجود نیاید. رضا ناصری در مصاحبه‌ای در خصوص با جوانگرایی که وحید شمسایی داشت، گفت: «تیم ملی نتایج خوبی گرفته اما به نظر من احسان اصولی رئیس کمیته فوتسال باید تمرکز کامل خود را روی این رشته بگذارد تا اتفاقات دوران عباس ترابیان به وجود نیاید. اگر این تمرکز وجود داشته باشد، ما می‌توانیم جزو چهار تیم برتر دنیا باشیم.»
وی ادامه داد: «تیم ما تیم جوان و بسیار خوبی است اما اگر می‌خواهیم جزو بهترین‌های دنیا باشیم، باید با تیم‌های بزرگ دنیا بازی کنیم. جام جهانی مسابقاتی است که تیم‌ها باید خودشان را نشان دهند و مثل آن دوره‌ای که شهاب‌الدین عزیزی خادم رئیس سابق فدراسیون فوتبال بود نباشیم که گفت ما آمدیم تا کشورمان را در جام جهانی معرفی کنیم.»
دروازه‌بان اسبق تیم ملی فوتسال گفت: «الان باید از این تیم ملی حمایت شود و حتماً باید تیم‌های پایه داشته باشیم. متأسفانه فوتسال ما دارد به قهقرا می‌رود. یک زمانی بعد از فوتبال، فوتسال بود و شاید یک دوره‌ای هم بهتر از فوتسال بودیم اما الان جزو رشته‌های ششم و هفتم هستیم.»
ناصری عنوان کرد: «زمانی که ما به ژاپن در فینال آسیا باختیم به همه گفتم این تیم در آینده بهترین نتایج را می‌گیرد و دیدید که در دو بازی بعدی ژاپن را مثل آب خوردن بردیم.»
رضا ناصری با اشاره به عملکرد تیم ملی فوتسال ایران در تورنمنت برزیل گفت: «زمانی که وحید شمسایی سرمربی تیم ملی شد تصمیم به تغییر نسل گرفت که انتقادات زیادی هم از او صورت گرفت اما حضور در تورنمنت‌های مختلف و نتایجی که به دست آمد نشان داد وحید مسیر درستی را انتخاب کرده است.»
دروازه‌بان سابق تیم ملی فوتسال ادامه داد: «شمسایی در تصمیمی درست از بازیکنان باتجربه در کنار جوان‌ها استفاده کرد تا تیم ملی به مرور زمان تغییر نسل دهد.»
رضا ناصری ادامه داد: «برای اینکه فوتسال بتواند مسیر درستش را ادامه دهد باید از بازیکنان قدیمی و کارکشته در کمیته فنی و سازمان لیگ استفاده شود چرا که آنها می‌دانند فوتسال چه می‌خواهد.»
ناصری که سابقه انتخاب به عنوان بهترین دروازه‌بان فوتسال آسیا را هم دارد تأکید کرد: «حیف است که فوتسال ایران با موقعیتی که در جهان دارد دچار افت شود. نباید بگذارند فوتسال هم به سرنوشت فوتسال گرفتار شود. حیف است این تیم مورد حمایت قرار نگیرد. قطعاً اگر ضعف‌هایی که وجود دارد برطرف شود فوتسال ایران سال‌ها می‌تواند در سطح اول فوتبال دنیا حرف برای گفتن داشته باشد.»

جستجو
آرشیو تاریخی