صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و ده - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و ده - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

ادامه تیره روزی یونایتد و اولین باخت پپ در لیگ

منچستر سیاه

ایمان گودرزی
روزنامه‌نگار

شنبه روز وحشتناکی برای منچستری‌ها بود. یونایتد به روند فاجعه بار خود در این فصل ادامه داد و با شکست خانگی 1-0 مقابل کریستال پالاس به تیره روزی‌هایش ادامه داد، از طرفی پپ گواردیولا و شاگردانش به عنوان رقیب شیاطین سرخ خارج از خانه اولین شکست این فصل خود را در لیگ تجربه کردند و 2-1 مغلوب ولورهمپتون شدند.
شکست مقابل کریستال پالاس، دومین شکست متوالی یونایتد در خانه و چهارمین شکست در هفت بازی لیگ بود که تیم تن‌هاخ را با 9 امتیاز در رده دهم جدول رده‌بندی قرار داد.
این بدترین شروع یونایتد در یک فصل لیگ برتر پس از 7 بازی و بدترین شروع تاریخ این باشگاه در لیگ از فصل 90-1989 است.
اگرچه یونایتد تغییرات زیادی در ترکیبش داشت اما ضربه دقیقه 25 یواخیم اندرسن پیروزی را برای تیمی که اوایل هفته در جام اتحادیه با نتیجه 3-0 مغلوب یونایتد شده بود، تضمین کرد.
نمی شود گفت که لندنی‌ها تیم برتر در اولدترافورد بودند اما واقعیت این است که باخت یونایتد هم دیگر غافلگیرکننده نیست.
اگرچه یونایتد فصل نسبتاً موفقی را پشت سر گذاشت و در لیگ سوم شد و جام اتحادیه را فتح کرد، اما پیش‌بینی می‌شد که تن‌هاخ فصل سختی را پیش رو داشته باشد و همین اتفاق هم افتاد و حالا تیم با بحران بزرگی روبه‌روست.
 تن‌هاخ در مصاحبه پس از بازی گفت: «همه چیز خیلی ساده است؛ ما در کل بازی سه فرصت به حریف دادیم که هر سه روی ضربات شروع مجدد بود. از طرف دیگر به نظرم ما در موقعیت‌های خوبی قرار گرفتیم ولی تصمیمات‌مان خوب نبود. بازیکنان ما در این صحنه‌ها آزاد بودند. نتوانستیم تأثیرگذار باشیم و در این جنبه از بازی، کیفیت‌مان کافی نبود. در بخش پایانی مسابقه، بهترین عملکردمان را ارائه نکردیم. البته که ناراحت کننده است. ما بارها به گلزنی نزدیک شدیم. باید تیز و فرصت‌طلب باشیم. همه چیز به تصمیم‌گیری برمی‌گردد. دیگر نمی‌توانیم این نتیجه را عوض کنیم. همیشه باید از چنین مسابقه‌ای درس گرفت و نسبت به بخش پایانی آن، بهتر کار کرد. نمی‌توانم بگویم بازیکنان ندویدند ولی ما در انتهای کار خوب نبودیم. باید اشتیاق بیشتری برای گلزنی نشان داد. قضیه شانس نیست و نمی‌توان چنین تعریفی از آن ارائه کرد.»
***
برخلاف قرمزپوشان، آبی آسمانی‌های شهر منچستر با شکست خوردن میانه‌ای ندارند و برای اولین بار در این فصل شکست را در لیگ تجربه کردند که یک شوک به حساب می‌آمد.
سیتی در این فصل در تمام بازی‌های لیگ پیروز شده بود و هیچ کس انتظار نداشت مقابل ولوزی که این فصل فقط یک بار طعم برد را چشیده بود شکست بخورد.
اما پپ در یک هفته دومین باخت خودش را پس از شکست مقابل نیوکاسل در جام اتحادیه متحمل شد و شاید این اتفاق زنگ خطری برای قهرمانان فصل پیش باشد.
گواردیولا بعد از بازی در کنفرانس مطبوعاتی گفت: «به گرگ‌ها تبریک می‌گویم، آنها شایسته این پیروزی بودند. فرصت‌هایی داشتیم و برای جبران نتیجه تلاش کردیم و آنها خیلی خوب بازی کردند. همه بازیکنان دنبال رسیدن به گل مساوی بودند اما وقتی حریف بهتر از شماست باید آن را بپذیرید.»
گواردیولا در حالی که از روی سکوها در حال سرویس دادن به یک گروه بازی بود، دید که گل به خودی روبن دیاس باعث برتری وولوز دردقیقه 13 شد. ضربه ایستگاهی جولیان آلوارز پس از استراحت، بازی را به تساوی کشاند تا اینکه هوانگ هی چان یک برد غیرمحتمل را در مولینوکس به دست آورد.

Zoom
بدون این بازیکن یک پای قهرمان لیگ می‌لنگد!
بزرگ‌ترین غایب این مسابقه تیم پپ گواردیولا، رودری بود که در رقابت مقابل ناتینگهام فارست از زمین بازی اخراج شد. سیتی در ۱۵ بازی بدون حضور رودری، ۵ شکست کسب کرده که ۳۳ درصد این آمار محسوب می‌شود و در ۶۷ بازی با حضور او، همین میزان شکست را تجربه کرده که تنها ۷ درصد از بازی‌هاست.  پس از اخراج رودری در بازی مقابل فارست، او ۳ بازی از همراهی تیمش محروم شد و در دو بازی اخیر، سیتی هر دو بازی را با شکست به پایان رسانده و یک جام را از دست داده و هفته بعد، آنها در غیاب رودری، باید در ورزشگاه امارات، برابر آرسنال قرار بگیرند.

جستجو
آرشیو تاریخی