صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و ده - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و ده - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

رکوردهایی که فرو ریخت

سر لیورپول را بریدند!

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار
لیورپول در حالی به استادیوم تاتنهام هاتسپر آمد که هرگز در ورزشگاه جدید تیم شمال لندن شکست نخورده بود؛ در واقع تنها تیم لیگ برتری بودند که دست خالی از این استادیوم بیرون نرفته بودند. تا دقیقه ۹۶ هم این رکورد را حفظ کرده بودند با وجود آنکه همه چیز علیه‌شان بود. آنها ۹ نفره بودند و یک گل زدند که اگرچه مردود شد اما کمیته داوران لیگ برتر صحتش را تأیید کرد. با وجود این به تساوی یک بر یک راضی بودند تا بعد از باخت منچسترسیتی به ولورهمپتون دو تیم، بدون شکست باقی بمانند. با حرکت پدرو پورو و اشتباه ژوئل ماتیپ همه چیز به هم ریخت و به رده چهارم بعد از میزبان و آرسنال سقوط کردند در حالی که قبل از بازی‌های ملی باید در ورزشگاه برایتون به مصاف تیم زخم خورده‌ای بروند که ۶ بر یک به استون ویلا باخته است.

پایان تلخ ماتیپ
آنقدر پایان بازی برای مدافع کامرونی لیورپول تلخ بود که حتی اگر زمین دهان باز می‌کرد و او را می‌بلعید، از غمش کاسته نمی‌شد. لحظه بدشانسی و گل به خودی او از نظر روحی ویرانش می‌کند و کلوپ باید تلاش مضاعفی برای تقویت روحیه این بازیکن انجام دهد به خصوص با توجه به بازی خوبی که بعد از هر دو اخراج هم تیمی‌هایش نشان داده بود. کلوپ با وجود شایعات بسیار درباره جدایی ماتیپ تصمیم به حفظ او گرفت چون این مدافع اعتمادش را جلب کرده و حق هم دارد.
پوستک اوغلو روی ابرها
تیم آنگه پوستک اوغلو شروع خیلی خوبی در این فصل داشته اما با توجه به شرایط اخیر لیورپول، قبل از مسابقه به تساوی هم راضی بود. اما اگر به او می‌گفتی تیمش ۲۰ دقیقه آخر با رقیبی ۹ نفره روبه‌رو می‌شود و بیش از یک ساعت برتری عددی نسبت به حریف دارد، به کمتر از پیروزی قناعت نمی‌کرد. تاتنهام باید راحت‌تر می‌برد اما برای مربی استرالیایی اهمیتی ندارد. تیم او در یک هفته با آرسنال و لیورپول بازی کرده و نباخته. تنها تیم بدون شکست لیگ برتر با یک امتیاز اختلاف نسبت به سیتی در رده دوم قرار دارد. چه نیازی به هری کین است؟
 مسأله داوری
بخشی ازهواداران لیورپول حق دارند به سناریوی از پیش تعیین شده علیه تیم خود قائل شوند. لیورپول با وجود موفقیتش در سال‌های اخیر بیش از سایر تیم‌های مدعی مورد بی‌مهری داوران قرار گرفته. در دسامبر ۲۰۲۱ در همین ورزشگاه درگیری کشدار کلوپ با پل تیرنی شروع شد و حالا عملکرد داور و دستیارهایش کمکی به از بین بردن این تئوری توطئه نکرد. گل لوییس دیاس که کاملاً سالم بود و کارت زرد اول دیوگو ژوتا هم اصلاً خطا نبود که منجر به دریافت اخطار شود. هاوارد وب و کمیته داوران تصمیم گرفتند به خشم هواداران دچار نشوند و اشتباه داوری را در این بازی بپذیرند.

 آلیسون بکر سربلند
آلیسون بکر با وجود اینکه در بازی پایان خوشی برای تیمش نداشت اما سربلند از بازی بیرون رفت و ثابت کرد همچنان بهترین دروازه‌بان لیگ برتر است که می‌تواند تفاوت میان دو تیم را رقم بزند. گلر برزیلی بعد از پیروزی لیورپول ده نفره مقابل نیوکاسل بشدت تحسین شد و چند هفته بعد در شمال لندن هم عالی بود هرچند این بار تیمش نتیجه نگرفت. او همچنان یکی از بهترین و اثرگذارترین بازیکنان لیورپول است.

اخراج بی‌وقت
خیلی‌ها می‌گویند اخراج کورتیس جونز به خاطر خطا روی دستینی اودوگیه درست نبوده اما این کارت قرمز هم به لیورپول ضربه زد هم به امیدهای جونز برای تثبیت جایگاهش در ترکیب اصلی لیورپول. او شروع خوبی در این فصل داشته اما با سه جلسه محرومیت تا اواسط آبان نمی‌تواند بازی کند و دیدار با برایتون، اورتون و ناتینگهام فارست را از دست می‌دهد. او می‌تواند در لیگ اروپا بازی کند اما با توجه به اینکه رایان گراونبرخ کم کم با زندگی در مرسی ساید منطبق می‌شود، شاید کار جونز برای بازگشت به ترکیب اصلی در پایان محرومیتش آسان نباشد.

رضایت سیتی
منچسترسیتی بعد از پایان رکورد صددرصدی خود و نخستین شکست فصـــــــــــل ، نباید راضی باشد اما قطعاً از نتیجه شمال لندن خوشحال است. با وجود شروع خوب تاتنهام، لیورپول محتمل‌ترین رقیب سیتی در این فصل به حساب می‌آید که با این شکست دو امتیاز از سیتی کمتر دارد. پپ گواردیولا البتــــه از تیمش واکنش می‌خواهــــــــــــــــد ابتدا در لیگ قهرمانـــــــــــــــان مقابل لایپزیگ و بعد در شمال لندن مقابل آرسنال.

 

جستجو
آرشیو تاریخی