صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • منهای فوتبال
  • هانگژو
  • ورزش جهان
  • استقلال
  • پرسپولیس
  • فوتبال ایران
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و ده - ۱۰ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و ده - ۱۰ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

مداح: انتظارم مدال‌های خوشرنگ‌تری بود

ناهید کیانی ربات نیست

فائزه زمانی
روزنامه نگار

 تیم ملی تکواندو دختران با 2 برنز از شیاپ چانگ بازی‌های آسیایی هانگژو خداحافظی کرد؛ 2 برنزی که بعد از نتایج درخشان اخیر دختران در میادین مختلف خیلی به چشم نمی‌آید. در این میان حذف زودهنگام ناهید کیانی ستاره تیم ملی همه را در شوک فرو برد تا بعد از 2 طلا در مسابقات جهانی و مسابقات دانشجویان جهان و نقره مسابقات گرندپری رم، نشان از نزول ستاره ناهید بدهد.
مینو مداح سرمربی تیم ملی درحالی که انتظار بیشتری از شاگردانش داشته است اما این 2 برنز را ارزشمند می‌داند و معتقد است کیانی ربات نیست که همیشه روی سکو قرار بگیرد.
 
انتظارها از تکواندو دختران در بازی‌های آسیایی بیشتر از 2 برنز بود، شما از نتایج راضی بودید؟
اول از همه مدال‌های تکواندو و کاروان ایران را تبریک می‌گویم. با توجه به نتایج خوبی که اخیراً دختران تکواندو‌کار رقم زدند، توقعات از تیم ملی زنان بالا رفته که این موضوع طبیعی است. در این مسابقات هم ملیکا میرحسینی و مبینا نعمت‌زاده هر دو بازی‌های خوبی داشته و نتایج خوبی را رقم زدند اما خب توقع من به شخصه بیشتر و انتظارم مدال‌های خوشرنگ‌تری بود اما به هیچ وجه سطح مسابقات پایین نبود، چون بهترین رقبای جهانی در آسیا حضور داشتند. همین دو مدالی هم که گرفتیم ارزشمند بود. میرحسینی بعد از برد مقتدرانه مقابل نپال، جولیانا رنک یک آسیا را شکست داد که جزو 6 نفر برتر دنیاست یا مثلاً هر زمان نعمت‌زاده در مسابقات بزرگسالان شرکت می‌کند، جواب اعتماد ما را داده است. این نتایج باید دیده شود و فقط باخت‌ها ارزیابی نشود.
ناهید کیانی بعد از یک دوره درخشان در مسابقات گرندپری پاریس و همچنین در این مسابقات ناکام بود، دلیل این افت چیست؟
 در مورد خانم کیانی باید عرض کنم که تنها او نیست، خیلی از قهرمانان آسیا و دنیا بعد از چند دوره قهرمانی ممکن است در بعضی مسابقات سیر نزولی داشته باشند و نتوانند روی سکوی قهرمانی بایستند.
کسب قهرمانی سخت بوده اما حفظ آن سخت‌تر است. ناهید کیانی بعد از طلای مسابقات جهانی و نقره گرندپری به فاصله چهار روز، طلای مسابقات دانشجویان جهان را هم کسب کرد. این را فراموش نکنیم که کیانی بازیکن است و ربات نیست. نه تنها بازیکن من که تمام قهرمانان فراز و نشیب‌هایی دارند که در مسیر قهرمانی برایشان اتفاق می‌افتد. این ما و مردم عزیز هستیم که باید همه جوره حمایت‌شان کنیم و توقع نداشته باشیم که یک بازیکن همیشه در اوج بماند. ناهید کیانی یک جا دل مردم را شاد کرد و حالا در فراز و نشیب‌های مسیر قهرمانی قرار گرفته است که ان‌شاءالله بتوانیم با حمایت‌های دوباره برای بازگشت مجدد او به اوج کمک کنیم.
بلافاصله بعد از این مسابقات تیم باید در مسابقات گرندپری شرکت کند. شرایط را برای گرندپری چطور ارزیابی می‌کنید؟
هدف بعدی ما گرندپری است که متأسفانه به فاصله 10 روز از این بازی‌ها برگزار می‌شود. ما حتی فرصت بازگشت به ایران را نداریم. من به همراه کیانی و نعمت‌زاده از هانگژو راهی تایوان می‌شویم و تمرینات‌مان را تا شروع مسابقات گرندپری چین ادامه می‌دهیم. با توجه به حضور 32 نفر برتر دنیا، در این مسابقات کار سختی داریم و در این میدان هم به دنبال بهترین نتیجه هستیم.
به عقیده یک عده از کارشناسان کادرفنی ما کارت‌های اشتباهی در هانگژو کشید که سودی برای تیم نداشت.
گاهی آن چیزی که کادرفنی در کنار زمین می‌بیند با آن چیزی که در تصویر دیده می‌شود، متفاوت است. تنها ما نبودیم و خیلی از مربیان کارت می‌کشیدند که یا خودشان فکر می‌کردند و یا بازیکن درخواست می‌کرد که کارت کشیده شود. متأسفانه بعضی تکنیک‌ها در دوربینی که ویدیو‌چک می‌شود، دیده نمی‌شود. بنابراین، این قضاوت‌ها بجا نیست و فقط از دور دستی به آتش کشیدن است.

جستجو
آرشیو تاریخی