صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و نه - ۰۹ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۹

عشق به آرژانتین برای میامی گران تمام می‌شود

مسی باید انتخاب کند

 

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار

پیروزی مقتدرانه هیوستون دینامو برابر اینترمیامی در فینال جام اوپن آمریکا نشان داد این تیم فلوریدایی تا چه حد به لیونل مسی وابستگی دارد. مسی به دلیل مصدومیت عضلانی حاصل از حضور در تیم ملی آرژانتین نتوانست به نیمکت هم برسد و هیوستون با پیروزی بر میامی برای نخستین بار بعد از پنج سال به جام رسید.
برای میامی بازی نکردن مسی فاصله این تیم از شکست تا پیروزی است. در چهار دیدار که مسی نتوانسته بازی کند، اینترمیامی تنها یک برد به دست آورده و باخت مقابل آتالانتا یونایتد و هیوستون ثابت کرد این تیم تا چه حد بدون مسی ضعیف است.
در واقع اینتر به محض جدایی مسی قدرت گلزنی و تسلطش بر بازی را از دست می‌دهد. میامی دو برد، یک تساوی و دو باخت داشته از وقتی بازی‌های ملی سپتامبر شروع شده. بازی‌های اکتبر پیش رو است و میامی شاید مجبور شود با آخرین فرصتش برای رسیدن به پلی‌آف خداحافظی کند.
 
تصمیم سخت
ترجیح و عشق مسی برای بازی در تیم ملی آرژانتین شاید به قیمت از دست رفتن شانس قهرمانی اینترمیامی در جام MLS شود.
 در هفته‌های پیش رو، اینترمیامی تلاش نهایی خود برای رسیدن به پلی‌آف را انجام می‌دهد در حالی که برنامه‌اش با آرژانتیــــــــــــن تداخلی ندارد. با این وجود، بازی حساس اینتر با شارلوت یک روز بعد از مسابقه قهرمان جهان با پرو در مقدماتی جام‌جهانی برگزار می‌شود و در صورتی که مسی به اردوی ملی برود، شانسی برای حضور در این بازی ندارد.
هواداران نمی‌توانند مسی را به خاطر بازی در مقدماتی جام‌جهانی سرزنش کنند. حتی اگر بازی‌های اینتر را از دست بدهد، اولویت او با کشورش است. سال‌ها اینطور بوده اما واقعیت این است که منافع مسی و آرژانتین با اینترمیامی همخوانی و تطابق ندارد. اینتر برای رفتن به پلی‌آف در موقعیتی نیست که بتواند امتیاز از دست بدهد و باید برای عبور از این فصل به امید رسیدن به موفقیت در فصل آینده تصمیم سختی بگیرد. به عبارت دیگر، اینتر می‌تواند از این فصل صرف نظر کند و اجازه دهد مسی به علاقه‌اش برسد تا فصل آینده برایش بهتر عمل کند. از طرف دیگر اگر مصدومیت مسی طولانی شود و نتواند فصل بعد برای تیم بدرخشد، اوضاع تیم از نظر مالی و همچنین نتایج کاملاً به هم می‌ریزد.
 
بازی دادن هواداران
مسی می‌خواهد برای آرژانتین بازی کند بنابراین اینتر میامی باید بشدت از ستاره‌اش مراقبت کند. حتی اگر نمی‌خواهد رسماً اعلام کند به مسی استراحت می‌دهد لازم است جانب احتیاط را رها نکند. راه‌حل دم‌‎دستی‌اش این است که مثلاً از مسی فقط در بازی‌های لیگ حرفه‌ای آمریکا استفاده کنند تا شانس بیشتری برای صعود به پلی‌آف داشته باشند. چرا نتوانند؟ اینتر میامی یکی از تیم‌های قابل توجه ورزش آمریکا شده است. برای مثال، جیمز هاردن ستاره NBA در فینال جام اوپن آمریکا شرکت کرد؛ این بازیکن فیلادلفیا سونی سیکسرز سهم کوچکی در مالکیت هیوستون دینامو دارد اما برای تماشای بازی مسی به ورزشگاه رفت.
تاتا مارتینو هم در جلب توجه نسبت به مسی مؤثر بوده. او با دقت مسیری را طی می‌کند که جذابیت مسی حفظ شود ضمن اینکه نگرانی رقبا از بازی نکردن او کم نشود. تاتا کاری کرده آنها خود را برای رویارویی با مسی آماده کنند و از طرف دیگر جذابیت اینترمیامی حفظ شود. برای مثال، مارتینو گفت مصدومیت مسی آنقدر جدی نیست که نتواند در فینال جام اوپن آمریکا بازی کند. این کمک کرد قیمت بلیت‌ها گران بماند و هواداران هم به ورزشگاه جذب شوند. هواداران تا کمی قبل از شروع مسابقه نمی‌دانستند مسی قرار نیست بازی کند.
 
ماجرای جذاب
بعد از بازی، مارتینو گفت مسی قطعاً دوباره در این فصل به میدان می‌رود و بعد حرف‌هایش را اینطور اصلاح کرد که شرایط مشارکت او روز به روز و بازی به بازی تعیین می‌شود. بنابراین جایگاه مسی و حضورش در اینترمیامی به یک ماجرای جذاب تبدیل شده است؛ آیا بازی می‌کند؟ آیا بازی نمی‌کند؟ شما تا به ورزشگاه نروید متوجه نمی‌شوید!
این ماجرا ادامه دارد اگر میامی و آرژانتین همینطور بخواهند به استفاده از مسی تا پایان این فصل ادامه دهند اما در نهایت یکی یا هر دو از این بازی گرفتن مفرط از بازیکنی که وارد ۳۷ سالگی شده، متضرر خواهند شد.

 

جستجو
آرشیو تاریخی