صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • هانگژو
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و هشت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و هشت - ۰۸ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۷

اینجا باید نتیجه بگیریم

مشایخی: همه یک تیم هستیم

پریسا غفاری
روزنامه نگار

تیم ملی بسکتبال ایران و قزاقستان امروز بار دیگر در صحنه بازی‌های آسیایی با هم روبه‌رو می‌شوند. شاگردان هاکان دمیر بعد از دو برد خوب برابر امارات و عربستان به مصاف قزاقستان می‌روند تا بتوانند با شکست آنها با 6 امتیاز کامل به دور دوم راه پیدا کنند.
قزاق‌ها که به گربه سیاه این روزهای بسکتبال ایران معروف شده‌اند و در انتخابی جام جهانی موفق به شکست تیم ملی کشورمان در دو بازی رفت و برگشت شده‌اند، این بار هم با ایران همگروه شد تا همه منتظر درخشش ایران باشند تا انتقام آن دو بازی گرفته شود. هر چند که کار یاران ارسلان کاظمی در این مسابقه بسیار سخت است و آنها باید مقابل 10 هزار تماشاگر جدال کنند. سجاد مشایخی یکی از بهترین و باتجربه‌های تیم ملی در خصوص بازی امروز برابر قزاقستان می‌گوید: «به برد مقابل قزاقستان فکر کنیم و اینکه صدرنشین شویم و برای مرحله بعدی با تیم ساده‌تری روبه‌رو شویم. هر چند قزاق‌ها به عربستان باخته‌اند ولی تیمی خوب هستند و همیشه جدال خوبی برابر آنها داشته‌ایم. خیلی مهم است با تمرکز کافی به میدان برویم.»
او در خصوص بازی‌های گذشته هم گفت: «در بازی اول مقابل امارات فراز و نشیب زیادی داشتیم ولی مسابقه عربستان بازی خیلی سختی بود و استرس زیادی داشتیم. چراکه دو بازی قبلی‌مان با آنها را پایاپای برده بودیم. عربستان هم دیدار قبلی‌اش با قزاقستان را با ۲۰ امتیاز اختلاف برده بود. در کل شرایط سختی برای‌مان بود و هر دو تیم برای صدرنشینی می‌جنگیدند. همه تیم تمرکز کافی داشتند و هر کسی به میدان آمد به پیروزی تیم کمک کرد. از طرف نیمکت کادرفنی و بچه‌ها حمایت شدیم. باید با همین روند به بازی‌های‌مان در این تورنمنت ادامه دهیم. درست است که هنوز خستگی جام جهانی از تن‌مان بیرون نرفته و چهار ماه است دور از خانواده هستیم ولی اینجا باید نتیجه بگیریم. تیم همدل شده و نسبت به قبل بهتر شده‌ایم. امیدواریم با همین همدلی همه دیدارها را پیروز شویم.»
این بازیکن در خصوص اینکه او و ارسلان کاظمی از قدیمی‌های تیم هستند که مسئولیت‌شان را سخت‌تر می‌کند؛ پاسخ داد: «روزی جای همین بچه‌های جوان بودیم و حس‌شان را درک می‌کنم. ۱9-۱8 ساله بودم که وارد تیم ملی شدم و حالا به جایی رسیدم که خودم هم باورم نمی‌شود. جای بازیکنانی که نیستند خالی است. این جوان‌ها باید هدایت شوند و همیشه که ما نیستیم و نفرات جدید جایگزین می‌شوند. تیم ملی بسکتبال است و ما همه با هم خانواده هستیم. باید از هم حمایت کنیم. همان‌طور که بزرگان در گذشته از ما حمایت می‌کردند حالا ما هم باید از جوانان حمایت کنیم. درست است که در برخی بازی‌ها نتیجه نگرفتیم ولی آینده برای‌مان روشن است و به قله‌ها می‌رسیم.»
او نبود بهنام یخچالی زوج همیشگی‌اش در تیم ملی را سخت می‌داند: «یکسری از بچه‌ها نیستند و جای حدادی و بهنام یخچالی خالی است. با بهنام همیشه هم‌‌اتاقی بودم. دلم برای او تنگ شده است. بهنام بسکتبالیست بزرگی است و بازی کردن کنارش را دوست دارم. سال‌ها کنار هم بازی کرده و کاملاً به بازی هم آشنا هستیم. کاش اینجا بود چرا که هر وقت او در تیم هست، راحت‌تر می‌بریم. الان هم تیم خوبی داریم و امیدوارم در بازی‌های بعد پیروز شویم.»
سجاد مشایخی در خصوص صعود تیم بسکتبال سه‌نفره ایران به دور دوم هم تأکید می‌کند: «امیدوارم تیم ملی بسکتبال سه‌نفره هم بهترین نتیجه را بگیرند و برای آینده‌شان تلاش کنند. مطمئن باشند هر چه بالا بروند نتیجه تلاش‌های‌شان را خواهند دید. باید برای روزی تلاش کنند که روی سکو بایستند. باید حس رفتن روی سکو را تجربه کنند تا همیشه پشت هم باشند و نتیجه خوبی بگیرند. برای تک تک بازیکنان این تیم آرزوی موفقیت می‌کنم. همه بچه‌ها با‌انگیزه‌ هستند. امیدوارم به جایزه و هدفی که دوست دارند برسند. همینطور تیم پنج نفره. درواقع همه یک تیم هستیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی