ایرادات آشکار در نحوه برگزاری لیگ برتر

وصال روحانـی
روزنامه‌نگار
اظهارات اخیر مجتبی حسینی، سرمربی تیم فوتبال آلومینیوم اراک درباره نحوه و زمان‌های برگزاری مسابقات لیگ برتر کشور حاوی نکات مهمی بود که باید به آن بذل توجه شود.
وی بعد از شکست تیمش مقابل مس رفسنجان در هفته پنجم این پیکارها گفت: «چه معنا دارد که ما قبل از این دیدار 20 روز تعطیل و دور از صحنه رقابت‌ها مانده باشیم و از فرم مسابقه‌ای به کلی خارج شویم و بعد از آن هم یک تعطیلی 20 روزه دیگر را پیش روی خود ببینیم؟ دلیل آن را پرسیدیم و مشخص شد به خاطر مشغولیت‌های سه نماینده فوتبال کشورمان در لیگ قهرمانان آسیا و عدم برگزاری دیدارهای آنان طی این مدت. بهتر است کلاً هیچ مسابقه‌ دیگری هم انجام نپذیرد و همه چیزها به بعد از هفته دوم لیگ قاره‌ای موکول شود. اگر چنین است، چرا همین تک دیدارهای هفته پنجم لیگ را در وسط این بازه زمانی برگزار کردند؟ آیا بهتر نبود کل این 45 روز را تعطیل می‌کردند و ما هم بدون دغدغه این مسابقات پر مسئولیت و دشوار داخلی، در خانه‌مان براحتی می‌نشستیم و از تلویزیون بازی‌های نمایندگان آسیایی ایران را تماشا می‌کردیم؟
ناهمخوانی‌های برنامه مسابقات لیگ برتر که به سبب حضور سه تیم این لیگ در هفته‌های نخست لیگ قهرمانان آسیا به وجود آمده، اظهر من الشمس و نکته‌ای آشکار و محرز است و با اینکه بازی‌های آسیایی هانگژو و دیدارهای تدارکاتی تیم ملی فوتبال هم مزید بر علت شده، اما نمی‌توان این گونه برگزاری‌ها را هم موجز دانست. گفتنی است از 8 دیدار هفته پنجم لیگ برتر فقط چهار مسابقه برای روزهای 29 و 30 شهریور در دستور کار قرار گرفته بود که برگزار هم شدند و یکی از همان‌ها، بازی نافرجام آلومینیوم با مس رفسنجان بود که وصف آن را آوردیم و به باخت تیم اراکی و گله‌های نه چندان نادرست حسینی منجر شد. بعد از به وجود آمدن عدم هم‌ترازی‌های فوق، سازمان لیگ از خیر برگزاری نصف و نیمه هفته ششم لیگ نیز که برنامه آن را قبلاً اعلام کرده بود، گذشت و لغو کل دیدارهای این هفته را که قرار بود 6 بازی از 8 مسابقه آن 4 و 5 مهر انجام شود، اعلام کرد و چند روز بعد برنامه برگزاری هفته هفتم را منتشر و تصریح کرد که دیدارهای عقب‌افتاده در زمان‌های مقتضی انجام خواهد شد. همین لغوها و برگزاری یک در میان و البته انتقادات سرمربی آلومینیوم و همچنین برنامه بازی‌های لیگ داخلی سایر کشورهایی که در لیگ قاره‌ای هم حاضرند و بی‌وقفه جریان دارد، نشان می‌دهد تا چه حد در زمینه‌های اجرایی این مسابقات نقصان داشته و کم آورده‌ایم و احتیاج به نقل هیچ توضیح اضافی و صحبت دیگری در این خصوص نیست.
جستجو
آرشیو تاریخی