دبیرکل کمیته ملی المپیک:

شانس هشتمی یا نهمی در جدول توزیع مدال‌ها را داریم

سید مناف هاشمی در دومین روز بازی‌های آسیایی هانگژو درباره اینکه شروع مدال‌آوری ایران با چهار مدال زنان بود، اظهار داشت: «جای خوشحالی است که زنان ایران جایگاه‌های خوبی کسب کردند. این نشان می‌دهد که ورزش بانوان ایران در حال ارتقا است. البته این پیام را هم به ما می‌رساند که باید توجه بیشتری به این موضوع داشته باشیم. همچنین باید زیرساخت‌ها و   بانوان را بهتر کنیم تا در عرصه‌های بین‌المللی بتوانند بهترین مدال‌ها را کسب کنند.»
دبیر کل کمیته ملی المپیک با اشاره به مدال برنز دختر رکابزن ایران، عنوان داشت: «اتفاق مهمی رخ داده و اولین مدال برنز زنان ایران در این رشته و در بازی‌های آسیایی کسب شده است. از تمام این گروه مدال‌آور تشکر می‌کنم. چهار مدال گرفتیم و پنجمی هم قطعی است.»
وی ادامه داد: «باید از اتفاقاتی که رخ می‌دهد خوشحال باشیم. بعضی از رشته‌های ما مثل ژیمناستیک که برخی کمتر به آنها امیدوار بودند در آخرین لحظات لایسنس خود را گرفتند و حتی به فینال رفتند. اتفاقی که اگر قبلاً هم داشته‌ایم، معدود بوده است. جا دارد از اینچه‌درگاهی و کادر فدراسیون تشکر کنم، چرا که همگی همکاری کردند و زحمت کشیدند. به مدال نزدیک شدیم و شرایط خوبی در فینال داریم.»
مناف‌هاشمی بیان کرد: «در والیبال ساحلی هم اتفافات خوبی افتاده است. والیبال سالنی ما تا کنون تمام تیم‌ها را برده و به فینال رفته است. تمام رشته‌ها خوب کار کرده‌اند و تا جایی که من خبر دارم نسبت به کشورهای اطراف خودمان شرایط هشتم یا نهم را داریم اما طلایی‌ها به ما ملحق خواهند شد و جبران می‌کنند. امیدواریم شرایط روز به روز بهتر شود و در جدول جایگاه خوبی داشته باشیم و رتبه قبلی‌مان را حفظ و حتی ارتقا بدهیم.»
 دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره اینکه برای نخستین بار رونمایی از لباس کاروان ایران و رژه بی‌حاشیه بوده است، خاطرنشان کرد: «از تمام کادر سرپرستی، ورزشکاران، مربیان و همه کاروان قدردانی داشتم. کاروان بزرگ ایران با نام شهید محسن حججی بسیار هماهنگ و منظم بوده است.»

جستجو
آرشیو تاریخی