صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و پنج - ۰۴ مهر ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و پنج - ۰۴ مهر ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

رأفت: چرا باید لیگ‌مان را برای بازی با آنگولا تعطیل کنیم

پرسپولیس بلد نیست دفاع کند

پایان رأفت مهاجم اسبق پرسپولیس از بی‌برنامگی مسئولان سازمان لیگ در برنامه‌ریزی مسابقات لیگ و محدودیتی که مسئولان فدراسیون برای تیم‌های فوتبال خصوصاً نمایندگان ایران در آسیا به عنوان سقف بودجه به وجودآورده‌اند به شدت گلایه دارد.

مسعود قراگزلو
خبر‌نگار
گویا در زادگاهتان به شدت درگیر بودید؟
بله متأسفانه در آستارا سیل شدیدی آمده بود و مردم را با مشکلات زیادی مواجه ساخته بود. مثلاً چند روزی بود که آب یکسری از مناطق قطع شده بود و مردم در مضیقه بودند. سیل شدید زندگی مردم را به هم زده بود. من هم بعد از 10 روز حضور در آنجا تازه به تهران برگشتم.
چرا پرسپولیس در خانه‌اش مقابل النصر باخت بدی را متحمل شد؟
باخت پرسپولیس مقابل النصر چند دلیل مهم داشت. غیبت هوادار و زمین افتضاح از دلایل باخت بود که هر دو تیم مجبور بودند در آنجا بازی کنند و نداشتن مهاجم ششدانگ در کنار قرار نداشتن بیرانوند در شرایط خیلی خوب از جمله مواردی بود که اجازه نداد پرسپولیس موفق شود و ما بازی خوبی را از نماینده کشورمان ببینیم.
در رابطه با برنامه‌ریزی مسئولان سازمان لیگ چه نظری دارید؟
من نسبت به برنامه‌ریزی سازمان لیگ انتقاد دارم چون معتقدم سازمان لیگ باید بجنگد که شرایط تیم‌ها خصوصاً نماینده‌های ایران برای بازی با سایر تیم‌ها بهتر شود نه اینکه برای تیم‌هایی مانند سپاهان و پرسپولیس یا نساجی مشکل‌تراشی شود. به نظرم سازمان لیگ باید با فدراسیون و سایر سازمان‌ها بجنگد و دعوا کند که شرایط تیم‌ها بهتر شود نه اینکه تیم‌ها برای گرفتن بازیکن خوب در مضیقه باشند. از طرف دیگر من واقعاً نمی‌دانم چرا برای بازی‌های فیفادی و بقیه برنامه‌هایی که وجود دارد ما باید دائم درگیر باشیم و لیگ‌مان را قبل از بازی مقابل بلغارستان تا اطلاع ثانوی تعطیل کنیم. اصلاً این یعنی چه که چند تیم باید کلی برنامه‌ریزی و هزینه کنند اما هیچ حمایتی از آنها به عنوان نماینده‌های فوتبال ایران انجام نشود. مثلاً چرا نباید بازی پرسپولیس را در زمین خوب ورزشگاه امام رضا برگزار می‌کردند و هزاران اما و اگر در ذهنم وجود دارد که هیچ پاسخ قانع‌کننده‌ای برای آنها پیدا نمی‌کنم. من نمی‌فهمم چرا باید نماینده‌های ما طبق برنامه‌ریزی خیلی ناآماده در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کنند اما تیم‌های عربستانی با انجام بازی آن هم هر سه روز یک‌بار خیلی آماده در رقابت‌های آسیایی حضور پیدا کنند. بیست و سه دوره است که لیگ‌مان را برگزار می‌کنیم اما همه چیزمان را به خاطر تیم ملی آن هم برای بازی‌های تدارکاتی مانند آنگولا تعطیل کرده‌ایم که عملاً هیچ خروجی هم برای تیم ملی ما ندارد. واقعاً اگر قرار است لیگ پویایی داشته باشیم و باشگاه‌های ما بتوانند مقابل النصر و ستاره‌های آنها بایستند حتماً باید لیگ خوبی داشته باشیم که بازیکنانمان مقابل ستاره‌ها بایستند و نمایش خوبی را ارائه دهند.
قبول دارید که پرسپولیس در خط حمله یک بازیکن دارد اما به اندازه یک عدد دو رقمی هافبک و وینگر دارد؟
واقعاً به نکته خوبی اشاره کردید. برای خود من هم سؤال است که چرا 10 هافبک داریم و در مقابل آن بازیکنی در پست مهاجم جذب نکردیم. الان هم تعداد بازیکنان خط حمله ما با احتساب نبیل و شهاب دو بازیکن می‌شوند که من این امر را یک اشتباه در زمان یارگیری می‌دانم. ضمن اینکه تیم را مجبور کردیم دفاعی بازی کند در حالی که پرسپولیس بلد نیست دفاع کند چون ماهیت تیم هجومی است.
فکر می‌کنید پرسپولیس در قطر قادر است از پس تیم الدحیل برآید؟
به نظرم فوتبال قطر با عربستان قابل قیاس نیست و تیم‌های قطری به قدرت تیم‌های عربستانی نیستند. از این رو پرسپولیس باید الدحیل را شکست دهد تا برای ادامه راه امیدوار شود در غیر این صورت برای ادامه راه با مشکل مواجه خواهد شد. پرسپولیس هم مقابل الدحیل ابتدا نباید گل بخورد که در این صورت حتماً قادر خواهد بود به تیم قطری گل زده و برنده شود.
در خصوص استقبال از رونالدو هم حرف و حدیث زیاد بود. شما شخصاً با نحوه استقبالی که از رونالدو انجام شد موافقید؟
رونالدو بازیکن خیلی بزرگی بوده و هنوز هم همین بزرگی را حفظ کرده است از این رو هر کاری کنید قطعاً طرفدار دوست دارد از چند متری رونالدو را ببیند به همین دلیل نمی‌توان از دویدن گروهی به سمت رونالدو و استقبال از او ایراد گرفت چون همه کارهایی که انجام شد عشق و علاقه مردم به این بازیکن بزرگ را نشان می‌دهد. بازیکنی که با کارهایی که در مدت زمان حضور کوتاهش در ایران انجام داد به خوبی نشان داد واقعاً بازیکن بزرگی است ضمن اینکه به دلیل محدویت زمانی که وجود داشت و باید سریعاً بعد از بازی به عربستان باز می‌گشتند امکان دادن هدایا بعد از بازی وجود نداشت از این رو هدایا هنگام ورود به رونالدو و سایر بازیکنانی که در نظر گرفته شده بود اهدا گردید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی