صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

ادامه بردهای پنج ستاره بارسلونا

شــــب درخشــــــــــان ژوائو فلیکس

بارسلونا با پیروزی درخشان ۵ بر صفر مقابل رویال آنتورپ کارش را در فصل 2024-2023 لیگ قهرمانان اروپا شروع کرد. تیم ژاوی در آخرین بازی خود در لالیگا هم با همین نتیجه رئال بتیس را در هم کوبیده و با ۱۳ امتیاز پشت سر رئال مادرید که در پنج هفته اول امتیازات کامل را گرفته، ایستاده بود. ژاوی برای شروعی بی‌نقص در اروپا با تمام توان تیمش را چید. از آن طرف، آنتورپ بالاتر از امثال خنک و کلاب بروژ قهرمان لیگ بلژیک شده و در مقدماتی لیگ قهرمانان با برتری ۳ بر یک مقابل آاک آتن در دو دیدار به این رقابت‌ها آمده است.
 
بعد از ۶۵ سال
آنتورپ که بازیکن سابق بارسلونا، مارک فان بومل را روی نیمکت خود می‌بیند، برای نخستین بار بعد از ۶۵ سال در بالاترین رده فوتبال باشگاهی اروپا حاضر می‌شود و این کم‌تجربگی و اضطراب در بازی این تیم قابل مشاهده بود. البته این تیم سخت‌ترین بازی خود در مرحله گروهی را پشت سر گذاشت و با تجربه‌ای که از این بازی به دست آورد، شاید در همین بازی بعدی خود که میزبان شاختاردونتسک است، نتیجه بگیرد.
 
بهترین بازیکن
با وجود شروع خوب، شانس با آنتورپ همراه نبود و میزبان در نخستین حمله جدی به گل رسید. ایلکای گوندوغان با یک پاس سنجیده ژوائو فلیکس را در موقعیتی عالی قرار داد و بازیکن قرضی بارسلونا دروازه ژان بوتز را باز کرد. ستاره پرتغالی مقابل بتیس اولین گلش در لیگ را هم برای بارسا زده بود. فلیکس بعد به روبرت لواندوفسکی پاس گل داد تا کاپیتان تیم ملی لهستان صدمین گل اروپایی خود در رده باشگاهی را بزند. او وارد باشگاهی شده که تنها کریستیانو رونالدو و لیونل مسی در آن حضور دارند. فلیکس با یک ضربه سر هوشمندانه گل آخر این بازی را زد تا شب فوق‌العاده‌اش در نوکمپ تکمیل شود. این بازیکن ۲۳ ساله در اتلتیکومادرید و چلسی نتوانست انتظارات را برآورده کند اما شاید بارسلونا همان جایی باشد که فوق ستاره سابق بنفیکا به اوج برگردد.
 
گل به خودی
بارسلونا با دو گل زودهنگام روحیه بالایی به دست آورده بود و به دنبال گل‌های بیشتر می‌گشت. آنها چوب جادوی خود در خط حمله را به دست آورده بودند. باز هم نقش فلیکس در گل سوم پررنگ بود و ضربه او با برخورد به بازیکن میهمان، ژله بتای گل به خودی شد و بارسلونا در دقیقه ۲۲ با سه گل پیش افتاد.
 
همکاری فوق‌العاده
بعد از آنکه گاوی گل چهارم را برای بارسلونا زد، همکاری فوق‌العاده فلیکس و لواندوفسکی به علاوه رافینیا به گل پنجم منجر شد که توسط ستاره پرتغالی به ثمر رسید. این همکاری واقعاً برای هواداران امیدبخش است، باشگاه دوباره صاحب خط حمله‌ای بی‌رحم و اثرگذار شده و کار ژاوی در ساختن تیمی که می‌تواند در جبهه‌های مختلف بجنگد، ستودنی است. بارسلونا در دو فصل اخیر نتوانسته از مرحله گروهی بالا برود اما بعید است در این فصل برای رسیدن به مرحله حذفی کار سختی داشته باشد. بازی بعدی بارسلونا ۱۱ مهر در زمین پورتو، جدی‌ترین رقیب آبی‌اناری‌پوشان برای صعود از این گروه برگزار می‌شود که در زمین شاختار به برتری ۳ بر یک رسیده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی