لطفاً از حالا آماده باشید!

فرخ حسابی
روزنامه نگار
ماجراهای حضور کریستیانو رونالدو در تهران به پایان رسید، البته او در قالب تیم النصر به ایران آمد اما بدون شک نام او بر نام تیم عربستانی و حتی سایر ستاره‌های گرانقیمت این تیم مثل سادیو مانه و مارسلو بروزوویچ سایه افکنده بود. پرسپولیس به هیچ عنوان نتوانست از امتیاز میزبانی خود استفاده کند و در نهایت بازنده نبرد بزرگ گروه E لیگ قهرمانان آسیا شد. نماینده کشورمان هم از حضور تماشاگران محروم بود و هم از نظر فنی نمایش قابل دفاعی ارائه نداد.
حواشی مربوط به قبل از بازی بعید است که تأثیری در روند فنی بازی گذاشته باشد و آنچه درون زمین ورزشگاه آزادی رخ داد اگر با چاره اندیشی کادر فنی پرسپولیس همراه نشود ممکن است در بازی برگشت در عربستان به شکلی بدتر تکرار شود.
این بازی هرچه که بود تمام شد و پرونده عملکرد سه نماینده ایران در دور اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با یک پیروزی، یک تساوی و یک شکست به ترتیب برای نساجی ایران، سپاهان ایران و پرسپولیس ایران به پایان رسید.
حالا مسئولان فوتبال کشورمان باید برای روزهای دهم و یازدهم مهرماه آماده شوند که الاتحاد عربستان به اصفهان می‌آید و الهلال پرستاره به تهران برای رقابت با نساجی. امیدواریم که هم مدیران دو باشگاه نساجی و الهلال، برنامه‌ریزی بهتری برای استقبال از ستاره‌های تیم‌های رقیب خود داشته باشند و هم مسئولان فدراسیون فوتبال تمهیداتی را در نظر بگیرند که اتفاقاتی که در روز دوشنبه با ورود کاروان تیم النصر به ایران رخ داد، تکرار نشود.
آنچه که در مورد بازی با النصر رخ داد یک نمره منفی بزرگ را در کارنامه برگزارکنندگان این مسابقه ثبت کرد اما اگر قرار باشد چنین اتفاقاتی برای دو بازی بزرگ بعدی نمایندگان ایران تکرار شود، بدون شک نقطه‌ای تاریک و غیرقابل جبران در رزومه کاری آنها خواهد بود. حساسیت‌ها در مورد بازی‌های سپاهان و نساجی باید به مراتب بیشتر باشد چون هم بازی‌ها با حضور تماشاگران برگزار می‌شود و هم قرار است اشتباهات قبلی در میزبانی پرسپولیس که چیزی شبیه افتضاح بود، جبران شود. آقایان، لطفاً از همین امروز به فکر باشید!

 

جستجو
آرشیو تاریخی