تشکر ویژه کریستیانو رونالدو از استقبال بی‌نظیر؛

مرسی ایران!

ایمان گودرزی
روزنامه نگار
کریستیانو رونالدو پس از نقل مکان به عربستان برای اولین بار حضور در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا را در بازی مقابل پرسپولیس تجربه کرد. از شانس بد قرمزپوشان حضور رونالدو در آزادی با محرومیت آنها به خاطر انتشار پست بر خلاف قوانین AFC بدون تماشاگر برگزار شد و هواداران نتوانستند این بازی را از نزدیک مشاهده کنند. اما این محرومیت باعث نشد که مردم برای دیدن کریستیانو رونالدو اقدامی نکنند!
رونالدو که بدون شک یکی از محبوب‌ترین و برترین بازیکنان تاریخ فوتبال به حساب می‌آید، در مدت کوتاهی که در تهران حضور داشت، مرکز توجه قرار گرفت و بسیاری از هواداران او تمام تلاش خود را برای دیدن این بازیکن انجام دادند. حضور او برای اولین بار در ایران خوش‌یمن هم بود و النصر سه‌شنبه شب با پیروزی ۲ بر صفر مقابل پرسپولیس، رقابت‌های گروه E خود را آغاز کرد.
شاید در ورزشگاه صد هزار نفری آزادی هیچ هواداری وجود نداشت اما هواداران کریستیانو در خارج از زمین فوتبال کاری کردند که این میهمان عزیز لحظه‌ای احساس غربت نکند و بتواند خاطره خوبی از اولین حضورش در ایران داشته باشد.
هواداران این بازیکن از زمان نشستن هواپیمای النصر در فرودگاه امام خمینی به استقبال او رفتند و در خیابان‌ها با اتوبوس زرد رنگ تیم النصر به سمت هتل محل اقامت تیم رفتند. علاوه بر این در خیابان‌های اطراف محل اقامت رونالدو ازدحام کردند و بسیاری از آنها بنرهای خوشامدگویی و تصاویر مهاجم پرتغالی را برافراشتند. همچنین یک فرش دستباف ایرانی به او اهدا شد و النصر در شبکه‌های اجتماعی ویدیویی از تعامل رونالدو با هواداران جوان متعدد منتشر کرد.
 
آدرین به آرزویش رسید
آدرین که از صبح حضور تیم النصر در تهران و با لباس این تیم مقابل هتل محل اقامت رونالدو حضور داشت، پس از ناکامی در دیدن فوق ستاره، اشک می‌ریخت و همین ویدیو باعث شد تا بسیاری از صفحات هواداری النصر آن را منتشر کرده و از محبوبیت کاپیتان تیم‌شان به خود ببالند اما سرانجام و پس از تلاش‌های فراوان، آدرین توانست به محل اقامت النصر و اتاق فوق ستاره پرتغالی راه پیدا کند و به آرزویش برسد. نکته جالب این است که صفحه رسمی النصر در توئیتر، این ویدیو را منتشر کرده که در آن، کودک هوادار کریستیانو به یکی از آرزوهای بزرگ زندگی‌اش می‌رسد.
از نکات قابل توجه در این ویدیو، برخورد گرم رونالدو با آدرین است که به نظر می‌رسد این کودک هنوز در شوک دیدار با فوق ستاره پرتغالی به سر می‌برد و باور ندارد در حال دست دادن و در آغوش گرفتن یکی از بزرگترین ستاره‌های تاریخ فوتبال است.
در پایان این ویدیو و پس از آنکه آدرین خوشحالی معروف Siuuu اسطوره‌اش را انجام می‌دهد، یک پیراهن یادگاری النصر با امضای رونالدو را دریافت می‌کند. حرکت زیبایی که توسط اعضای تیم النصر صورت گرفت و جای تقدیر و تشکر دارد.
 
دیدار با فاطمه
همه چیز از پست اینستاگرامی آغاز شد. فاطمه حمامی هوادار پرتوان پرسپولیسی است که معلولیتش مانع هنر و شکوفایی او نشد، آرزو کرده بود که وقتی کریستیانو رونالدو به تهران می‌آید بتواند او را ببیند.
باشگاه پرسپولیس نیز از آن زمان تصمیم گرفت آرزوی فاطمه را محقق کند. با حضور کاروان فوتبال النصر، رضا درویش مدیرعامل باشگاه در ارتباط با مدیران ارشد باشگاه النصر بالاخره شرایط این امر را فراهم آورد و با هماهنگی‌هایی که صورت گرفت، فاطمه حمامی پس از حضور در باشگاه پرسپولیس، راهی هتل محل اقامت تیم فوتبال النصر شد و با رونالدو دیدار کرد.
او تابلوهایی که از وی نقاشی کرده بود را به ستاره بین‌المللی فوتبال جهان هدیه کرد و با او عکسی به یادگاری گرفت. رونالدو نیز پیراهن شماره ٧ خود را امضا و به فاطمه حمامی اهدا کرد.
رونالدو پس از بازی و برد مقابل پرسپولیس در X، که قبلاً توییتر نامیده می‌شد، پستی با این متن منتشر کرد: «عالی است که امروز بردیم! یک تشکر ویژه از هواداران و همه مردم ایران که این دیدار را برای ما خاص کردند. این استقبال گرم و باورنکردنی بود.»
النصر که برای اولین بار پس از برقراری مجدد روابط دیپلماتیک عربستان و ایران در ایران بازی کرد، سرانجام به لطف گل به خودی دانیال اسماعیلی‌فر و ضربه فوق‌العاده مدافع کناری محمد قاسم، 2-صفر پیروز شد. پرسپولیس هفت دقیقه بعد از نیمه دوم با دریافت کارت زرد دوم به میلاد سرلک و زمانی که بازی بدون گل پیگیری می‌شد، به دلیل کوبیدن ناخواسته روی کفش رونالدو، 10 نفره شد.
رونالدو 38 ساله که اولین بازی خود را در لیگ قهرمانان آسیا انجام داد سابقه پنج بار قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا را دارد و حالا به دنبال کسب معادل آن عنوان در آسیاست.

جستجو
آرشیو تاریخی