صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و سه - ۳۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۵

مهدی و جهان چمپیونزلیگ را به آتش کشیدند

شب تمام ایرانی در قاره سبز

مسابقات لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب با درخشش لژیونرهای کشورمان در پرتغال و هلند همراه بود. لیگ قهرمانان در حالی در این شب برای طارمی آغاز شد که این رقابت‌ها به یک تورنمنت خاطره‌انگیز برای او تبدیل شده است. چرا که او در چند فصل اخیر که برای پورتو در چمپیونزلیگ به میدان رفته توانسته عملکرد درخشانی ارائه دهد و همواره یکی از بهترین بازیکنان تیمش باشد. اوج کار طارمی در لیگ قهرمانان اروپا هم جایی بود که او در فصل ٢١-٢٠٢٠ مسابقات موفق شد با یک سوپرگل استثنایی دروازه چلسی را باز کند؛ گلی که در پایان چمپیونزلیگ به عنوان گل فصل مسابقات نیز انتخاب شد تا اینگونه نام مهاجم ایرانی بیشتر بر سر زبان‌ها بیفتد. در این شرایط پورتو با حضور طارمی در نخستین هفته فصل 24- 2023 لیگ قهرمانان اروپا در یکی از بازی‌ها در گروه H، در استادیوم فولکس‌پارک شهر هامبورگ به مصاف شاختار دونتسک اوکراین رفت. اژدها که پس از کسب 4 پیروزی و یک تساوی در پنج هفته ابتدایی لیگ برتر پرتغال به دنبال شروع موفقیت‌آمیز در لیگ قهرمانان اروپا بود، توانست خیلی زود دروازه شاختار دونتسک را در دقیقه 8 توسط گالنو باز کند. اما خوشحالی یاران طارمی خیلی ادامه نداشت و در دقیقه 13 شاختار کار را به تساوی کشید، اما دو دقیقه بعد دوباره درخشش گالنو و گلزنی او کاری کرد تا پورتو دوباره اختلاف را به یک گل افزایش دهد. در دقیقه 29 نوبت به ستاره تیم ملی ایران رسید تا بدرخشد، طارمی در این دقیقه توانست اولین موقعیت جدی که روی فرار عالی و ارسال گالنو از جناح چپ به دست آورده بود را بدون مکث و با شوت بغل پای دیدنی تبدیل به گل کند و پورتو را به سومین گل مقابل شاختار دونتسک اوکراین برساند. ستاره ایرانی پورتو که فصل گذشته 5 گل در 7 مسابقه لیگ قهرمانان اروپا به ثمر رسانده بود امسال در جدال با شاختار دونتسک اوکراین توانست شروع موفقیت‌آمیزی در فصل جدید داشته باشد و با گل کارش را آغاز کند. طارمی پس از این گل تماشایی در دقیقه 39 دوباره صاحب موقعیت شد اما شوت او به شکل خطرناکی از بالای دروازه حریف اوکراینی رد شد تا این دیدار با برتری 3 – 1 پورتو به پایان برسد. طارمی در تابستان اخیر تا آستانه جدایی از پورتو نیز پیش رفت و حتی گفته شد که کارهای انتقال او به میلان نهایی شده، اما در آخرین لحظات توافق به هم خورد تا این مهاجم ایرانی یک فصل دیگر به کار خود در ترکیب تیم سرجیو کونسیسائو ادامه دهد. طارمی حالا با این شروع فوق‌العاده امیدوار است یکی از ستاره‌های این فصل لیگ قهرمانان اروپا باشد و به پورتو در راه ماجراجویی خود در این تورنمنت مهم کمک کند؛ موضوعی که قطعاً مربی پورتو نیز حساب ویژه‌ای روی آن باز کرده است.

اولین گل جهانبخش در لیگ قهرمانان
علیرضا جهانبخش با وجود اینکه در مسابقه سوپر جام و هفته دوم لیگ اردیویسه هلند حضور ثابت در ترکیب فاینورد داشت و در نخستین بازی فصل نیز به‌عنوان یار جانشین به زمین رفته بود، در سه دیدار پیاپی تبدیل به نیمکت‌نشین کامل در تیمش شد که شرایط عجیبی برای او رقم زد، اما کاپیتان تیم ملی ایران سه‌شنبه شب توانست بازگشت شکوهمندانه‌ای به زمین داشته باشد. سفید و قرمزهای فاینورد در این شب در استادیوم دکویپ روتردام به مصاف تیم سلتیک رفتند و توانستند در لحظات پایانی نیمه اول توسط استنگز دروازه قهرمان اسکاتلند را باز کنند و با برتری به رختکن بروند. در نیمه دوم و در دقیقه 65 داور یک پنالتی به سود فاینورد گرفت ایگور پایسائو این پنالتی را از دست داد. این موضوع باعث شد تا علیرضا جهانبخش وارد زمین شود. در واقع این تغییر، حکم پیروزی تیم هلندی را قطعی کرد چرا که فاینورد در دقیقه 76 حمله خطرناکی از سمت راست زمین تدارک دید که ارسال کوتاه آندری لینگر تعویضی را آلیستر جانستون، مدافع راست سلتیک به شکل ناقص دفع کرد تا توپ به علیرضا جهانبخش برسد و این ستاره ایرانی با کنترل توپ و شوت روی پای دیدنی توپ را به تور دروازه بچسباند و نتیجه را 2 - 0 کند. جهانبخش که نخستین گل خود در لیگ قهرمانان اروپا را به ثمر رسانده و انگیزه زیادی برای ادامه بازی داشت، در دقیقه 81 نیز ارسال خطرناکی کرد که توپ او توسط مدافعان سلتیک برگشت داده شد. ملی‌پوش ایرانی فاینورد در دقیقه 84 نزدیک بود بازهم با درخشش خود یک گل تماشایی دیگر بزند که این بار شوت فنی او تبدیل به گل نشد و در نهایت این بازی با برتری 2 گله تیم هلندی خاتمه یافت تا این تیم بالاتر از لاتزیو ایتالیا و اتلتیکو مادرید که با تساوی 1-1 دیدار روبه‌روی خود را به پایان رساندند، با سه امتیاز در صدر جدول گروه E لیگ قهرمانان اروپا قرار بگیرد.

جهانبخش: وقتی توپ جلوی پایم افتاد با خودم گفتم محکم شوت بزن!
علیرضا جهانبخش پس از این بازی اظهار داشت: «این بازی برای من باورنکردنی بود چون اولین بازی‌ام را در لیگ قهرمانان اروپا انجام دادم و با نتیجه 2 - 0 پیروز شدیم. وقتی هواداران پس از گلزنی نام شما را صدا می‌زنند، فکر می‌کنم این زیباترین چیزی است که وجود دارد و احساسی باورنکردنی است. سلتیک در ابتدا خوب بود و توپ را خیلی زیاد حفظ کرد. بازی 50- 50 بود اما ضربه آزاد کالوین استینز مهم بود و گلزنی او کار را برای ما آسان کرد. بعد از آن اخراج دو بازیکن سلتیک، کار را برای ما برای تمام کردن کار حریف ساده‌تر کرد. در لحظه گلزنی هم توپ جلوی پایم افتاد و با خودم گفتم: «فقط محکم شوت بزن». خوشبختانه توپ هم به خوبی وارد دروازه شد.»

 

پیروزی 5 گله بارسلونا مقابل آنتورپ بلژیک
در این بین بارسلونا به عنوان هم‌گروهی پورتو در این دوره از رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا سه‌شنبه شب موفق به کسب پیروزی 5 گله مقابل رویال آنتورپ بلژیک شد و با این نتیجه در صدر جدول گروه H لیگ قهرمانان اروپا قرار گرفت. این در حالی است که یاران طارمی چهارشنبه شب دو هفته دیگر (دوازدهم مهرماه) در دومین مسابقه خود در مرحله گروهی لیگ قهرمانان اروپا در ورزشگاه دو دراگائو پورتو میزبان بارسلونا هستند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی