صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اونیون برلین تیم ناشناخته اروپا

رئال برای قهرمــــانی وارد می‌شود

رئال مادرید در بازی خانگی امشب برابر اونیون برلین در هفته اول مرحله گروهی لیگ قهرمانان فصل 2024-2023 به دنبال ششمین برد متوالی خود است. در آخرین بازی لیگ، رئال 2 بر یک سوسیداد را برده و برلین با همین نتیجه مغلوب ولفسبورگ شده است.
رئال تا اینجای فصل تیم فوق‌العاده‌ای نبوده اما عالی نتیجه گرفته و با پنج برد و 15 امتیاز در صدر جدول لالیگا قرار دارد. تیم کارلو آنچلوتی در دو بازی اولش اتلتیک بیلبائو و آلمریا را با دو گل اختلاف شکست داد اما در سه بازی بعدی مقابل سلتاویگو، ختافه و سوسیداد با کمترین اختلاف به پیروزی رسیده است. این تیم که هفته آینده در سفری کوتاه به زمین اتلتیکومادرید می‌رود، به دنبال شروعی مقتدرانه در لیگ قهرمانان است؛ در گروهی که براگای پرتغال و ناپولی، قهرمان ایتالیا هم در آن حضور دارند.
سفیدها 14 بار قهرمان اروپا شده‌اند که رکوردی دست نیافتنی به نظر می‌رسد. این تیم که آخرین قهرمانی خود را دو فصل قبل به دست آورد، فصل پیش در نیمه‌نهایی به منچسترسیتی باخت و انتظار می‌رود در این فصل هم تا مراحل پایانی حضور داشته باشد.
اونیون برلین فصل قبل با 62 امتیاز در رده چهارم بوندس‌لیگا قرار گرفت و برای نخستین بار به مرحله گروهی لیگ قهرمانان صعود کرد. این تیم در فصل 2022-2021 در لیگ کنفرانس اروپا بازی می‌کرد اما نتوانست از مرحله گروهی بالا برود اما فصل قبل تا یک‌هشتم‌نهایی لیگ اروپا پیش رفت.
برلین در حالی کار خود را در بزرگترین رقابت باشگاهی اروپا در ورزشگاه سانتیاگو برنابئو آغاز می‌کند که در دو بازی قبلی خود ناامیدکننده نتیجه گرفته است.
 تیم اورس فیشر‌به لایپزیگ و ولفسبورگ باخت بعد از آنکه سه برد متوالی از جمله دو تا در بوندس‌لیگا به دست آورد؛ حالا هم با شش امتیاز در رده هشتم لیگ آلمان قرار دارد.
اونیون برلین تیم ناشناخته‌ای در اروپا به حساب می‌آید و این می‌تواند به نفع این تیم باشد اما اگر بخواهند شانسی برای صعود به مرحله حذفی داشته باشند، باید در بازی‌های خانگی امتیازات خوبی بگیرند.
 
اخبار تیمی
در بازی با سوسیداد، دنی سبایوس برای اولین بار در این فصل روی نیمکت نشست. فرلان مندی هم شاید به این بازی برسد اما سه بازیکن کلیدی تیم، تیبو کورتوآ، ادر میلیتائو و وینیسیوس جونیور همچنان مصدوم هستند و آردا گولر، خرید تابستانی هم خارج از دسترس است.
خوسلو در کنار رودریگو در خط حمله درخشیده و این دو احتمالاً به همکاری‌شان ادامه می‌دهند. ضمن اینکه خط دفاع و دروازه‌بان هم دست نمی‌خورند. آنچلوتی شاید یک تغییر ایجاد کند، ادواردو کاماوینگا به جای تونی کروس که دیگر جایش در تیم تضمین شده نیست، مثل لوکا مودریچ. جود بلینگام برای اولین بار با پیراهن رئال مادرید در لیگ قهرمانان بازی می‌کند؛ این بازیکن 20 ساله شروعی عالی داشته و پنج گل برای تیمش زده است. برلین رانی خدیرا، آندراس شافر و لورنتس دل را در اختیار ندارد اما کوین فولاند که در بوندس‌لیگا محروم است و می‌تواند بازی کند البته احتمالش بیشتر است که روی نیمکت باشد. کوین بهرنس با چهار گل بهترین گلزن تیم در این فصل بوده و شاید مهاجم قرضی چلسی، داوید فوفانا را کنار خود ببیند اما لئوناردو بونوچی باتجربه هم روی نیمکت قرار می‌گیرد.
 
ترکیب احتمالی
رئال مادرید: کپا؛ کارواخال، رودیگر، آلابا، گارسیا؛ والورده، شوامنی، کاماوینگا؛ بلینگام؛ خوسلو، رودریگو
اونیون برلین: رونو؛ دوئکی، کنوچه، لایت؛ یورانوویچ، لایدونی، کرال، آرونسون، گوسنز؛ فوفانا، بهرنس

 

جستجو
آرشیو تاریخی