صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

آغاز سفر اروپایی بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد

شاخ به شاخ غول‌ها

بایرن‌مونیخ و منچستریونایتد امشب در ورزشگاه آلیانتس آره‌نا سفر اروپایی خود در فصل 2024-2023 لیگ قهرمانان را آغاز می‌کنند. دو غول قاره که روی هم 9 قهرمانی اروپا را در کارنامه دارند، آخرین بار 9 سال پیش در دیداری رسمی به مصاف یکدیگر رفتند که بایرن بازی برگشت یک‌چهارم‌نهایی را 3 بر یک برد؛ آخرین بازی دو تیم در مرحله گروهی در سال 2001 بود.
بایرن که هر سه بازی ابتدایی خود در این فصل بوندس‌لیگا را برده بود، جمعه شب در خانه مقابل بایرلورکوزن 2 بر 2 متوقف شد. سیصدمین گل باشگاهی هری کین را الکس گریمالدو خنثی کرد و وقتی هواداران بایرن به خاطر گل دقیقه 86 لئون گورتزکا خود را برنده می‌دانستند، اسکیل پالاسیوس در دقیقه چهارم وقت‌های تلف‌شده از روی نقطه پنالتی گل مساوی را زد.
توماس توخل بعد از بازی گفت تیمش باید گزندگی بیشتری داشته باشد تا کار را به آخر برساند. حالا مربی سابق چلسی در اولین بازی گروه A مقابل تیمی قرار می‌گیرد که در چهار رویارویی خانگی قبلی برابرش شکست نخورده. بایرن هم هرگز در خانه به شیاطین سرخ نباخته و سه برد و دو تساوی داشته. مردان توخل شانس اول صدرنشینی و صعود از این گروه هستند که گالاتاسرای و کپنهاگن هم در آن حضور دارند و اگر این اتفاق بیفتد باواریایی‌ها برای شانزدهمین بار متوالی از مرحله گروهی عبور کرده‌اند. غول آلمانی متخصص مرحله گروهی لیگ قهرمانان بوده و سابقه 34 بازی پیاپی بدون باخت در این مرحله را دارد که یک رکورد محسوب می‌شود. اگر امشب برنده شوند رکورد پیروزی‌های متوالی خانگی خود را بهبود می‌بخشند و به 14 برد می‌رسانند.
اریک تن هاخ، مربی منچستریونایتد بعد از یک هفته سخت در بیرون زمین امیدوار بود با یک بازی و نتیجه خوب اولدترافورد را آرام کند اما مربی هلندی در جریان باخت خانگی 3 بر یک برابر برایتون از سوی تماشاگران خود هو شد. برای نخستین بار در دوران لیگ برتر منچستریونایتد در سه تا از پنج بازی ابتدایی فصل خود شکست خورده است.
مربی تیم سیزدهم جدول لیگ برتر که همین حالا از صدرنشین و رقیب همیشگی‌اش، منچسترسیتی 9 امتیاز کمتر دارد، اما اصرار دارد تیمش در شرایط بحرانی نیست و از تیمش خواسته با عمل به برنامه از پیش تعیین شده، شرایط تیم را درست کنند.
یونایتد باید دو برد خارج از خانه کسب کند، چون قبل از بازی شنبه در برنلی با بایرن‌مونیخ دیدار می‌کند. تیمی که در هشت بازی آخرش در لیگ قهرمانان، تنها یک برد برای تیم انگلیسی ثبت شده است.
بایرن‌مونیخ چهار بار منچستریونایتد را برده و تنها بارسلونا با 5 پیروزی برابر یونایتد آمار بهتری دارد اما هواداران ترجیح می‌دهند فینال استثنایی سال 1999 را به یاد بیاورند که تیم سر الکس فرگوسن با قهرمانی مقابل بایرن سه‌گانه را تکمیل کرد. یونایتد در بالاترین رقابت باشگاهی اروپا تنها دو بار بایرن را برده است.
 
اخبار تیمی
یاشوا کیمیش وضعیت مبهمی دارد و قبل از بازی شرایطش بررسی می‌شود اما مانوئل نویر، کینگزلی کومان، رافائل گریرو و طارق بوچمن همگی تحت درمان هستند. توخل بعد از بیرون کشیدن کیمیش در بازی با لورکوزن برای دقایقی از ماتیس دلیخت و نصیر مزروعی به عنوان هافبک دفاعی  استفاده کرد. حالا احتمالاً از کنراد لایمر در کنار گورتزکا در قلب خط میانی بهره می‌برد.
کین در چهار بازی بوندس‌لیگا همین تعداد گل زده و احتمالاً در خط حمله سرژ گنابری و لروی سانه را کنار خود خواهد دید ضمن اینکه جمال موسیالا که از مصدومیت رها شده، برای بازی در پست شماره 10 با توماس مولر رقابت دارد.
منچستریونایتد یک مصدوم جدید دارد و بنا بر اعلام باشگاه، آرون ون بیساکا چند هفته نمی‌تواند بازی کند؛ برای همین دیوگو دفاع راست خواهد بود. رافائل واران، لوک شاو، تایرل مالاسیا، میسون ماونت، سفیان امرابط، تام هیتون و آماد دیالو دیگر مصدومان تیم هستند اما به گفته تن هاخ حداقل یکی از این بازیکنان به بازی امشب می‌رسند. آنتونی اما تا اطلاع ثانوی به دلیل اتهام ضرب و شتم بازی نمی‌کند و جیدون سانچو هم به دلیل اعتراض به تن هاخ در شبکه‌های اجتماعی فعلاً از تمرین با تیم اول محروم است.
خط هافبک لوزی در سیستم 2-4-4 مقابل برایتون جواب نداد بنابراین تن هاخ از همان سیستم 1-3-2-4 بهره می‌گیرد و از برونو فرناندز، آلخاندرو گارناچو یا فاکوندو پلیستری در سمت راست استفاده می‌کند.
 
ترکیب احتمالی
بایرن: اولرایش؛ مزروعی، اوپامکانو، کیم، دیویس؛ لایمر، گورتزکا؛ سانه، موسیالا، گنابری؛ کین
منچستریونایتد: اونانا؛ دالو، لیندلوف، مارتینس، رگیلون؛ کاسمیرو، اریکسن؛ گارناچو، فرناندز، رشفورد؛ هویلون

 

جستجو
آرشیو تاریخی