صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

بعد از قهرمانی در ایران دنبال قهرمانی جهان هستم

رضا نوروزی: زمان گل نزدن شهاب طولانی نخواهد شد

رضا نوروزی بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر با 24 گل زده که سابقه بازی در پرسپولیس را دارد به بهانه ضعف وجود یک گلزن و سایر موارد ریز و درشت پرسپولیس پاسخگوی سؤالات ما شد. مهاجم سابقی که چند سالی است در رشته فیتنس کار می‌کند و موفق شده حتی در این رشته عنوان قهرمانی ایران را هم کسب کند. نوروزی از صحبتش در رابطه با وضعیت این فصل مهاجمان پرسپولیس و البته اهدافش برای آینده‌اش صحبت می‌کند.

ناصر قراگزلو
خبر‌نگار
سؤالمان را با تو در مورد نبیل شروع می‌کنیم. این مهاجم می‌تواند در فاز گلزنی به پرسپولیس کمک کند؟
به هر حال وقتی از بازیکن جدید خارجی صحبت می‌کنیم این بازیکن حتماً باید در سطحی بالاتر از بازیکنان ایرانی قرار داشته باشد. در حال حاضر هم پرسپولیس به لحاظ گلزن شدیداً در مضیقه است به همین دلیل امیدوارم نبیل بتواند به پرسپولیس کمک کند. کار پرسپولیس در لیگ به دلیل فرسایشی بودن آن واقعاً سخت است از این رو حتماً مهاجم خارجی می‌تواند به پرسپولیس کمک کند. در کنار این مسأله در آسیا هم کار سخت‌تر است به همین دلیل حتماً باید مهاجمی بیاوریم که بتواند در آن کارزارهای سخت به تیم ما کمک کند. در هر حال امیدوارم نبیل بتواند به پرسپولیس کمک کند و در فاز تهاجمی و گلزنی به کار تیم بیاید.
در خصوص شهاب زاهدی فکر می‌کنید چرا مهاجمی که در اروپا بازی کرده بود قادر نبود در پرسپولیس موفق عمل کند؟
شرایط فوتبالی که شهاب در اروپا بازی کرده بود با شرایط ایران متفاوت است. شهاب در اوکراین هم شرایط خوبی داشت و بازیکن قوی است اما برای قوی‌تر کار کردن نیاز به زمان بیشتری دارد که توانایی‌هایش را بهتر در پرسپولیس نشان دهد.
اما چهار هفته از لیگ گذشته مضاف بر اینکه چند بازی تدارکاتی هم برگزار شده که شهاب فقط توانسته در بازی‌های دوستانه گلزنی کند!
من فکر می‌کنم نوبت گلزنی شهاب هم فرا می‌رسد و آن زمان هم دیر نیست به همین دلیل باید منتظر گلزنی شهاب باشیم و قطعاً از قدرت گلزنی شهاب استفاده کرده و بهره لازم را خواهیم برد و آن زمان هم خیلی دیر نخواهد بود. من قاطعانه معتقدم شهاب خودش را در پرسپولیس پیدا خواهد کرد.
در خصوص مدعیان لیگ برتر چه نظری دارید؟
به نظرم پرسپولیس و سپاهان مدعیان اصلی لیگ برتر هستند و قهرمان در نهایت از بین این دو تیم انتخاب خواهد شد البته استقلال هم تیم بدی نیست و نباید آن را دست‌کم گرفت اما به نظرم یارگیری خوبی نداشته و نمی‌تواند در کورس رقابت با پرسپولیس و سپاهان برنده شود.
در بین مهاجمان فعلی لیگ سبک کدام بازیکن را بیشتر دوست دارید؟
شهریار مغانلو مهاجم خوبی است و فاکتورهای خیلی خوبی دارد و شاید بتوان گفت که او فعلاً شاخص‌ترین مهاجم لیگ است.
فصل قبل تعلل تیم سپاهان در حساس‌ترین مقطع موجب قهرمانی پرسپولیس شد، فکر می‌کنید امسال هم این اتفاق برای پرسپولیس رخ بدهد؟
شرایط فوتبال هر سال سخت‌تر می‌شود و تکرار قهرمانی هم به نوعی سخت‌تر از سال قبل است. از این رو به نظرم برای تکرار قهرمانی پرسپولیس فقط باید روی کار خودش تمرکز کند و با تمرکز بالاتری به کارش ادامه دهد که در این صورت حتماً باز هم می‌تواند به تکرار قهرمانی‌اش امیدوار باشد.
کریم باقری این فصل با وجود اعلام نیاز یحیی نتوانست به کادر فنی پرسپولیس باز گردد، در این رابطه چه نظری دارید؟
حضور کریم باقری خیلی در روحیه تیم پرسپولیس می‌توانست تأثیر مثبت بگذارد. مربی که مورد وثوق همه فوتبالدوستان ایرانی است اما حضورش مهیا نشد. با این وجود من برای آقا کریم آرزوی موفقیت دارم و امیدوارم از این سرمایه‌های فوتبالمان به شکل خوبی استفاده شود.
قوی‌ترین منطقه در بین خطوط پرسپولیس را کدام می‌دانید؟
به نظرم خط دفاعی پرسپولیس قوی‌ترین خط دفاعی لیگ است و در بین همه خطوط پرسپولیس بهترین است هر چند بقیه خطوط تیم هم خیلی قوی هستند و بازیکنانش همگی جزو بهترین‌های لیگ ایران.
در بین سه مدافع میانی پرسپولیس برای قرار گرفتن در ترکیب کدام زوج را بیشتر می‌پسندید؟
هر سه مدافع میانی پرسپولیس بهترین هستند و انتخاب زوج خط دفاع میانی به نظر سرمربی تیم بستگی دارد البته لیگ فرسایشی است و به نظرم وقتی بازی‌های جام حذفی و لیگ قهرمانان آسیا را در نظر می‌گیریم به این نتیجه می‌رسیم که سرمربی پرسپولیس به همه مدافعان میانی تیم نیاز دارد.
در دفاع‌های کناری شرایط پرسپولیس را چگونه ارزیابی می‌کنید؟
دانیال به نظرم دفاع راستی عالی به لحاظ اجرای کارهای تاکتیکی است که هم در دفاع عالی است و هم در کارهای هجومی که خیلی خوب نفوذ می‌کند. نعمتی هم در دفاع چپ در کارهای دفاعی خوب کار کرده و آن منطقه را نفوذناپذیر ساخته است و شاید در کارهای هجومی باید بیشتر شرکت کند و در ارسال‌هایش قدرت بیشتری داشته باشد.
در رابطه با دروازه‌بانهای پرسپولیس که جدا از بیرانوند، دروازه‌بان ششدانگ دیگری در اختیار ندارد چه نقدی دارید؟
به هر حال بازیکنی که به پرسپولیس رسیده حتماً توانایی فنی بالایی دارد از این رو نباید جدا از بیرانوند دو دروازه‌بان جوان دیگر را فاقد توانایی فنی لازم دانست و قطعاً اگر به این دروازه‌بان‌ها هم اعتماد شود حتماً می‌توانند خودشان را بهتر نشان دهند ضمن اینکه حتماً باید از تجربه بیرانوند بیشتر استفاده کرد و دو دروازه‌بان دیگر پرسپولیس را بیشتر و بهتر آماده کرد.
پیش‌بینی شما از دربی 102 چیست؟
دربی یک بازی خاص است و واقعاً نمی‌توان در مورد آن نظر داد و شکل و شمایل دو تیم در دربی به نسبت بازی‌های قبلی‌شان کاملاً متفاوت خواهد بود و همه چیز به نوعی فرق خواهد کرد به همین دلیل هم دربی را نمی‌توان پیش بینی کرد هر چند بازیکنان پرسپولیس به نسبت بازیکنان استقلال از کیفیت فنی بالاتری برخوردار هستند. در خصوص دربی هم خواست قلبی‌ام این است که پرگل شود. هر چند فراموش کردم که به دلیل مصدومیت بازی کردن در دربی قسمتم نشد و فکر کردن به این موضوع با توجه به قدرتی که در گلزنی داشتم همیشه کمی اذیتم می‌کند.
در خصوص رشته ورزشی که در آن کار می‌کنی توضیحت چیست؟
خدا را شکر در رشته فیتنس خیلی خوب کار می‌کنم و فصل قبل هم قهرمان فیتنس در وزن خودم شدم و حالا هم به دنبال آن هستم که در مسابقات قهرمانی جهان عنوان قهرمانی را کسب کنم، عنوانی که ان‌شاءالله با تمرینات فراوان و پشتکاری که دارم به آن می‌رسم.

جستجو
آرشیو تاریخی