صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و دو - ۲۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

سپاهان هم زود گل خورد، هم دیر

زردپوشان در دام حواشی

اکبر منتشلو
روزنامه نگار
مورایس به خوبی می‌دانست تیمش در چه وضعیتی است و با چه روحیه‌ای به مصاف تیم عراقی می‌رود. او تلاش خود را کرد تا سپاهان مثل همیشه به میدان برود.
سرمربی سپاهان از دغدغه‌های شاگردانش خبر داشت اما این دغدغه‌ها را جار نزد تا تیمش در بازی حساس مقابل تیم عراقی با آرامش و تمرکز بیشتری به میدان برود. سپاهان در رویارویی با تیم عراقی حتی در خانه حریف هم بهتر بود و این نکته‌ای بود که مورایس قبل از بازی به آن اشاره کرد.
اما نماینده کشورمان در این بازی خیلی زود گل خورد. شاید کمتر کسی فکر می‌کرد که سپاهان در رویارویی با حریف عراقی دروازه‌اش باز شود، اما این اتفاق رخ داد و نشان داد که سپاهانی‌ها در چه شرایطی هستند. حریف هم متوجه شده بود و تلاش داشت با همین وضعیت بازی را اداره کند، اما همان‌طور که گفتیم سپاهان خیلی بهتر از تیم عراقی بود و چند دقیقه بعد در حالی که احساس می‌کرد نباید عقب می‌افتاد، با کمی تمرکز و خلاص شدن از روزهای گذشته به بازی برگشت و توانست گل خورده را جبران کند.
در همین هوا و شرایط، سپاهان نیمه دوم را هم خوب شروع کرد و این بار این سپاهان بود که چون می‌دانست باید بازی را ببرد، به گل برتری دست پیدا کرد. ضعف تیم عراقی و قدرتی که سپاهانی‌ها نشان دادند، خیلی از شاگردان مورایس را به این نتیجه رساند که با نتیجه دو بر یک می‌توانند برنده از زمین خارج شوند. با این تفکر و در اوج بی‌انگیزگی زردپوشان، سپاهان دو امتیاز باارزش را در دقایق پایانی بازی از دست داد. این بار فرصت چندانی برای جبران نبود و حریف هم در خانه‌اش از یک سوراخ دو بار گزیده نمی‌شد.
با گل دقیقه 89 عراقی‌ها، سپاهان و کل بازی به دقیقه 30 بازی برگشت با این تفاوت که این بار زردپوشان نتوانستند بازهم خودشان راجمع و جور کنند و بازی با تقسیم امتیاز و در حقیقت از دست رفتن 2 امتیاز برای سپاهان به پایان رسید.
این دیدار اولین بازی این دوره از رقابت‌های آسیایی بود و شاید خیلی‌ها معتقد باشند که سپاهان فرصت جبران دارد و البته با قدرتی که از سپاهان سراغ داریم، این مهم شدنی است، اما به طور حتم اولاً سپاهان در رقابت با تیم قدرتمندی چون الاتحاد حتماً حسرت این دو امتیاز را خواهد خورد و در‌ثانی اگر وضعیت سپاهان به همین منوال پیش برود، این تیم در بازی‌های بعدی نیز به مشکل برخورد خواهد کرد، چرا که سپاهان از صدر جدول به یکباره به رده چهارم سقوط کرده است و همچنان حواشی پیش روی این تیم وجود دارد و از طرف دیگر بازی بعدی سپاهان با الاتحاد در دهم مهرماه خواهد بود که حتماً بازی سختی است و سپاهان در صورتی که در مقابل الاتحاد هم مثل بازی با نیروی هوایی عراق ظاهر شود، به طور حتم حتی در اصفهان هم گرفتن امتیاز از این تیم عربی برایش سخت خواهد بود.
سپاهان نیاز به ریکاوری روحی اساسی دارد و شاید مورایس در این کار نتواند موفق باشد. هر چند این سرمربی تلاش زیادی کرد تا سپاهان قبل از اولین بازی در آسیا، ریکاوری کند، اما نتوانست. او برای بازی بعدی فرصت بیشتری دارد اما مهمتر از همه چیز این است که سپاهان از این شرایط خارج شود. حالا این موضوع می‌تواند با قبول شرایط جدید توسط همه بازیکنان اتفاق بیفتد و در این راه البته بازیکنان بیشتر از هر کسی می‌توانند به مربی سپاهان کمک کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی