صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد و یک - ۲۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

3 نکته از گرندپری فرمول یک سنگاپور 2023

پایان یکه تازی ستاره هلندی

شانزدهمین مرحله گرندپری فرمول یک فصل 2023 جهان بعدازظهر روز یکشنبه هفته جاری به وقت ایران در پیست خیابانی سنگاپور برگزار شد. مسابقه‌ای که در جذاب‌ترین حالت ممکن پیش رفت و در نهایت کارلوس ساینز راننده اسپانیایی تیم فراری ایتالیا به عنوان قهرمانی رسید تا فراری پس از مدت‌ها به سکوی نخست فرمول یک برسد. این مرحله اما اتفاقات جالب دیگری هم در خودش داشت. آنچه در ادامه بررسی می‌کنیم.

پایان سریال 10 قسمتی
مکس فرشتاپن راننده هلندی تیم ردبول اتریش در این فصل عملکرد بی‌نظیری از خودش به نمایش گذاشته که شاید تا مدت‌ها در فرمول یک تکرار نشود. این راننده جوان در ده مرحله از شانزده مسابقه این فصل به پیروزی رسیده تا صاحب یک رکورد شود. رکوردی که او در پیست سنگاپور به دنبال ارتقای آن بود. اتفاقی که البته به علت یک اشتباه از سوی راننده هلندی در دور تعیین خط (روز شنبه) رخ داد و به واسطه آن رتبه خوبی کسب نکرد. فرشتاپن مسابقه یکشنبه را از خط شماره پنج آغاز کرد، موضوعی که تا به امروز در این فصل رخ نداده بود. او در مسابقه سنگاپور به مقام پنجم رسید و سرجیو پرز هم‌تیمی مکزیکی او هم به مقام ششم رسید. بدین ترتیب هر دو راننده ردبول در پیست سنگاپور فاجعه بودند، تا سریال پیروزی آنها پس از 10 قسمت در آسیا به پایان برسد. باید دید او می‌تواند در ژاپن بار دیگر به پیروزی برسد یا اینکه قاره کهن برای رانندگان ردبول با ناکامی و نتایج فاجعه بار همراه است.

بازگشت لوئیس به سکو
برخلاف مکس و سرجیو پرز که در این فصل عدم حضورشان در سکوی مسابقات برای تماشاگران اتومبیلرانی با تعجب همراه است، حضور لوئیس همیلتون راننده انگلیسی تیم مرسدس آلمان و قهرمان سابق جهان روی سکو حالا تبدیل به شگفتی شده است. او آنقدر در این فصل نمایش عجیب از خودش ارائه داده که هیچ‌کس پیش از آغاز مسابقه‌ای او را شانس رسیدن به سکو نمی‌داند. اما راننده انگلیسی از اشتباه مکس نهایت استفاده را برد و پس از مدت‌ها در سنگاپور به سکو بازگشت. حالا باید دید او در این فاصله کم تا پایان فصل 2023 می‌تواند پیروزی‌های دیگری در توکیو، دوحه و مراحل دیگر بدست آورد و جایگاهش در جدول را ارتقا بدهد یا نه. البته باید گفت لوئیس پیش از مسابقه در مصاحبه‌ای اعلام کرد ماشین مرسدس در این فصل کارایی همیشگی را ندارد، نکته‌ای که قابل تأمل است و به نظر می‌رسد یکی از دلایل افت محسوس راننده مرسدس در این فصل همین موضوع باشد. باید دید حرف همیلتون در روزهای آینده با چه واکنشی از سوی سران مرسدس و بخصوص توتو ولف مدیر اجرایی این تیم روبه رو می‌شود.

قهرمانی پس از مونزا
فراری پس از بازنشستگی شوماخر افسانه‌ای در چند سال گذشته دیگر آن قدرت گذشته را ندارد. بسیاری از پیست جادویی مونزای ایتالیا به عنوان خانه این تیم یاد می‌کنند. هواداران فراری پیش از آغاز مرحله گذشته امیدوار بودند تیم محبوب‌شان مقابل چشم آنها و در این پیست خاطره‌انگیز به قهرمانی بازگردد، رؤیایی که با درخشش فوق‌العاده مکس فرشتاپن برباد رفت. این تیم اما در سنگاپور به قهرمانی بازگشت تا رؤیای هوادارانش برای کسب حداقل یک جام در فصل 2023 را برباد ندهد. نکته جالب اینکه فرمول یک تا دو مرحله دیگر در قاره آسیا می‌ماند. رانندگان و تیم‌ها از سنگاپور به ژاپن می‌روند تا خودشان را برای مسابقه 22 سپتامبر 2023 که به میزبانی پیست سوزوکا برگزار می‌شود، آماده کنند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی