کیومرث هاشمی و چالش‌های پیش‌رو

سیدجواد بشیری
سردبیر

کیومرث هاشمی با رأی اعتماد نمایندگان مجلس شورای اسلامی به عنوان پنجمین وزیر ورزش و جوانان کشور انتخاب شد. او که سال‌ها سابقه مدیریت در نهادهای تصمیم‌ساز ورزش کشور همچون سازمان تربیت بدنی وقت و کمیته ملی المپیک را داراست سمتی را بر عهده گرفته که دارای حساسیت‌های فراوانی است و قطعاً با چالش‌های زیادی روبه‌رو خواهد شد.
در این مسیر پرتلاطم اهالی ورزش باید به هر نحو ممکن هاشمی را مورد حمایت خود قرار دهند؛ چرا که موفقیت او در این عرصه به منزله موفقیت ورزش کشور است و این مسأله به سود همه اهالی ورزش خواهد بود.
وزیر ورزش و جوانان روز گذشته در جلسه رأی اعتماد خود در خانه ملت به نکته قابل تأملی اشاره کرد. او گفت که عرصه ورزش به یکی از میادین اصلی جنگ نرم تبدیل شده است. این اظهارات هاشمی نشان می‌دهد وی دارای درک درستی از مناسبات بین‌المللی ورزش است.
در حال حاضر یکی از راهکارهای اصلی دشمنان، فشارهای سیستماتیک از طریق نهادهای بین‌المللی ورزش است؛ در حالی که همین نهادها مدام این مسأله را تکرار می‌کنند که سیاست از ورزش جداست. بر همین اساس قطعاً هاشمی به دنبال فراهم کردن شرایطی است تا ورزش کشور در حوزه بین‌الملل آسیبی نبیند.
چندی پیش و پس از انتصاب کیومرث هاشمی به عنوان سرپرست وزارت ورزش و جوانان، وی پیگیر عدم کاندیداتوری سرپرستان در انتخابات فدراسیون‌ها شد. این موضوع هم یکی دیگر از چالش‌های جدی ورزش کشور بود که باعث شد برخی شائبه‌ها در خصوص مجامع انتخاباتی فدراسیون‌ها ایجاد شود.
پیگیری وعده ریاست جمهوری مبنی بر ساخت مجموعه ورزشی تهران توسط هاشمی می‌تواند مهمترین خواسته‌های جامعه ورزش کشور را جامه عمل بپوشاند. این پروژه‌ می‌تواند یکی دیگر از مشکلات ورزش کشور را در زمینه میزبانی از مسابقات معتبر بین‌المللی حل کند.
فدراسیون‌ها به عنوان نهادهایی که بیشترین بار ورزش قهرمانی را به دوش می‌کشند با مشکلات زیرساختی روبه‌رو هستند و در این میان تعارض منافع شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی با فدراسیون‌ها باعث شده مشکلات زیادی در این خصوص به وجود بیاید. قطعاً وزیر ورزش و جوانان به این مشکل فدراسیون‌ها اشراف کامل دارد و در جهت حل آن اقدام خواهد کرد.
در نهایت اینکه حل مسائل و مشکلات عمده ورزش کشور نیازمند یک‌ همیت ملی است؛ ورزشی که نشان داده پتانسیل زیادی دارد و این پتانسیل می‌تواند موفقیت‌های بزرگی را رقم بزند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی