پرسپولیس مانع رکورد شکنی رونالدو خواهد شد؟


در حالی‌ که لیونل مسی در بازی آرژانتین با بولیوی و بازی اینترمیامی با آتلانتاسیتی غایب بود و تیم آمریکایی‌اش در غیاب او 5 بر 2 شکست خورد، کریستیانو رونالدو به گلزنی ادامه داد و فاصله‌اش را با تعداد گل‌های مسی زیادتر کرد. کریستیانو در پیروزی 3 بر یک به الرائد هم گل زد تا در آستانه بازی حساس ‌فردای النصر مقابل پرسپولیس در تهران روحیه او و تیمش عالی شود. این پنجمین برد پیاپی النصر بود.
رونالدو گل شماره 851 خود را به ثبت رساند. او حالا تنها 149 گل رسمی دیگر تا رسیدن به گل هزارم فاصله دارد. شاید برای این کار باید 3‌ فصل دیگر به بازی ادامه دهد.
عملکرد کریس تا این لحظه در لیگ عربستان 20‌ بازی، 20‌ گل، 6‌ پاس‌ گل و میانگین یک‌ گل در هر بازی. یک آمار عجیب دیگر اینکه رونالدو تنها یک‌ بازی دیگر تا ثبت هزار بازی بدون شکست در عمرش فاصله دارد. اگر در بازی سه‌شنبه‌شب از پرسپولیس نبازند، پرسپولیس برای رونالدو به حریفی خاص و تاریخی تبدیل خواهد شد. اگر پرسپولیس ببرد، رونالدو باید برای رسیدن به 1000 بازی بدون شکست تا بازی بعدی لیگ برتر عربستان مقابل الاهلی صبر کند.
تعداد بازی‌های بدون باخت این ستاره پرتغالی هم‌اکنون به 999 مسابقه رسیده است؛ 775‌ برد و 224‌ تساوی. کل گل‌های منچستریونایتد در این فصل 6 گل بوده؛ گل‌های رونالدو 7 گل. البته که قابل‌ قیاس نیست ولی کریستیانو در من‌یونایتد هم میانگین هر بازی یک‌ گل را تقریباً ثبت کرده بود.
گلزن پرتغالی با 7 گل بالاتر از سالم الدوساری 6 گله از الهلال و سادیو مانه از النصر با همین تعداد گل و میتروویچ، حمدالله، مالکوم و مراد باتنا به‌تنهایی بر صدر جدول گلزنان لیگ عربستان تکیه زده است. در جدول پاس‌ گل هم کریس اول است با 4 پاس‌ گل البته به‌طور اشتراکی با عبدالرحمان قریب و ماتئوس از النصر و التعاون.
تعداد گل‌های رونالدو در سال 2023 به 32 گل رسید که برابر است با امباپه و 4 گل کمتر از 36 گل هالند است. خط حمله النصر به لطف مانه، رونالدو و تالیسکا در 5 بازی اخیر 21 گل وارد دروازه حریفان کرده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی