صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

مصاحبه

وزن ۹۷ کیلوگرم و قرعه سخت برای ایران
گلیج: از اسم رقیبم هراس ندارم

یکی از سخت‌ترین قرعه‌های تیم ملی کشتی آزاد به نام مجتبی گلیج افتاد. کشتی‌گیر وزن ۹۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد که این امید می‌رفت تا بتواند در جهانی امسال انتقام دو سال پیش را بگیرد اما قرعه‌ای که برای گلیج در‌آمد حالا همه را نگران کرده است. مجتبی ‌گلیج درباره حضورش در مسابقات کشتی قهرمانی جهان گفت: «دو سال پیش در جهانی نروژ فقط یک گام تا شکست دادن کایل اسنایدر فاصله داشتم اما در لحظه آخر مغلوب شدم اما امسال اگر به اسنایدر برسم دیگر آن اشتباه را تکرار نمی‌کنم.» گلیج در ادامه با اشاره به همگروهی با رشید سعدالله اف گفت: «از نام هیچ حریفی نمی‌ترسم. دلیلی هم برای این ترس نمی‌بینم. آمدم کشتی بگیرم و از سرشاخ شدن با رشید سعدالله‌اف هراسی ندارم. کارهایی که باید را در اردو انجام دادم و در بهترین شرایطم قرار دارم و سعی می‌کنم که بهترین نتیجه را بگیرم.» مجتبی گلیج با اشاره به نتایج روز نخست تیم ملی کشتی آزاد گفت: «واقعاً برای رسیدن به فینال هر سه نفر تا پای جان تلاش کردند و این را من که در اردو کنارشان بودم، شهادت می‌دهم. یک سال تمرین سخت و فشرده و در نهایت هم ایستادن روی یکی از سکوی اولی، دومی یا سومی حداقل مزد یزدانی‌ها و زارع بود. امیدوارم موفقیت کشتی‌گیران ادامه‌دار باشد و بتوانیم بعد از ۱۰ سال سکوی نخست دنیا را به دست بیاوریم.»


فکر می‌کردم کشتی‌گیر ژاپنی را راحت شکست بدهم
رضا اطری: به خودم باختم

اولین کشتی‌گیر ایران که با مسابقات قهرمانی جهان خداحافظی کرد؛ رضا اطری بود. ‌کشتی‌گیر با تجربه ایران در وزن ۶۱ کیلوگرم بود که اتفاقاً سال گذشته به مدال نقره جهان رسیده بود اما امسال دور از حد انتظار ظاهر شد تا همچنان همان نقره جهانی سال گذشته تنها دستاورد این کشتی‌گیر بعد از نزدیک به یک دهه حضور در تیم ملی باشد.
اطری درباره حضورش در این مسابقات و شکست زود هنگامش از این رقابت‌ها گفت: «این دوره از مسابقات قهرمانی جهان بسیار سطح بالا و جذاب بود و با توجه به اینکه سهمیه المپیک توزیع می‌شود همه برای رسیدن به سهمیه به مسابقات می‌آیند.»
اطری درباره اینکه چرا در یک وزن غیر المپیکی نتوانست انتظارات را برآورده کند؟ ادامه داد: «واقعاً خودم هم فکر نمی‌کردم کار این جوری تمام شود. تصور اولیه این بود که راحت برنده این مسابقه شوم اما بدنم جواب نداد و نتوانستم کشتی خودم را بگیرم.» اطری همچنین گفت: «کشتی‌گیر ژاپنی چیزی بیشتر از من نداشت. مسابقه ما یک بر یک شد و با نتیجه مساوی شکست خوردم ولی در دور بعد هم همه دیدند که مقابل کشتی‌گیر آمریکایی حرفی برای گفتن نداشت. حیف شد خیلی راحت می‌توانستم به مرحله بعد برسم اما نشد.» کشتی‌گیر وزن ۶۱ کیلوگرم تیم ملی کشتی آزاد گفت: «برای رسیدن به ترکیب تیم ملی خیلی سختی کشیدم و تمرینات زیادی داشتم. واقعاً نمی‌دانم چرا این‌ جوری شد اما خستگی تمام تمرینات در تنم باقی ماند.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی