صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

کسر امتیاز از سپاهان نکونام را امیدوار کرد

دربی ، زمان بازگشت به صدر

رضا حمیدی
روزنامه نگار
کسر امتیاز از سپاهان سبب شد استقلال تا رتبه دوم بالا بیاید و از شانس قابل توجهی برای رسیدن به صدر جدول برخوردار شد. این وضعیت نشأت گرفته از تخلفاتی است که باشگاه سپاهان به سبب رعایت نکردن سقف قرارداد مرتکب شده و حالا استقلال را در شرایطی قرار داده که اگر در بازی‌های باقی‌مانده یک امتیاز اختلاف با پرسپولیس را جبران کند، بدون شک به صدر جدول خواهد رفت.
گرچه در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌هایی درباره شکایت استقلال از پرسپولیس به دلیل رعایت نکردن سقف قرارداد دهان به دهان می‌شود و حتی گفته شده در باشگاه رقیب مبالغی خارج از چهارچوب مالی باشگاه به بازیکنان داده شده اما باشگاه استقلال به دلیل برخی ملاحظه‌کاری‌ها پیگیر این ماجرا نیست و قصد ندارد از این طریق و احتمالاً با محروم شدن تیمی دیگر به صدر جدول برود. نکونام نیز که از مناسبات میان دو باشگاه کاملاً اطلاع دارد، بدون اینکه پیگیر این موضوع باشد یا اینکه بخواهد از طریق رسانه‌ها به این ماجرا بپردازد، تنها در فکر جبران از راه پیروزی در بازی‌های آتی است و برای رسیدن به این هدف دست گذاشته روی بازی رو‌در‌رو با پرسپولیس تا امتیاز عقب افتاده را در بازی با پرسپولیس جبران کند.
درواقع هدف جواد نکونام برتری در دربی است، نه پیگیری تخلفات احتمالی در باشگاه پرسپولیس بابت رعایت نشدن سقف قرارداد. نکونام می‌داند که اگر در دربی آینده برنده از میدان خارج شود، از موهبت برتری در بازی رو در رو با رقیب سنتی نیز برخوردار است و چنانچه در روز پایانی لیگ برتر کار به محاسبه بازی رو در رو بکشد، دست بالاتری خواهد داشت.
البته استقلال باید در نیم‌فصل دوم یک بار دیگر با پرسپولیس بازی کند اما به طور قطع اگر نکونام در بازی رفت از پس سرخ‌ها برآید و برنده این بازی باشد، قابلیت کسب یک تساوی در بازی برگشت را خواهد داشت و آنگاه از اقبال بیشتری برای رسیدن به قهرمانی برخوردار خواهد بود.
 
ادامه بردهای اقتصادی
گرچه نکونام در صحبت‌هایی که با شاگردان و دستیارانش داشته به موضوع اهمیت برد در دربی اشاره کرده اما او به دیگر بازی‌ها نیز توجه دارد و خوب می‌داند که اگر تیمش نتواند تا زمان رسیدن به دربی در وضعیت پیروزی باشد، عملاً برتری مقابل رقیب سنتی در راستای رساندن او و شاگردانش به صدر جدول کمکی نخواهد کرد. احتمالاً دربی 102 زمانی برگزار خواهد شد که استقلال دست کم دو یا سه بازی در لیگ برتر انجام داده باشد و لازم است که استقلال در این بازی‌ها به برتری برسد تا موقعیت خود را برای دستیابی به صدر جدول از کف ندهد. نکونام در صحبت‌هایی که داشته به قدرت سپاهان اشاره و حتی به همکارانش گفته این تیم قابلیت بازگشت به صدر جدول را دارد و استقلال باید در بازی‌های باقی‌مانده امتیازی از دست ندهد تا سپاهان هر اندازه امتیاز به دست آورد، شانسی برای صدرنشینی نداشته باشد. درواقع نکونام سپاهان را همچنان یک مدعی سرسخت می‌داند اما او به این موضوع واقف است که کاهش امتیاز از این باشگاه تا چه اندازه فرصت بزرگی است تا تیمش رتبه بهتری را در جدول به دست آورد. به همین دلیل نکونام روی دیگر بازی‌ها نیز حساس است و برتری در بازی‌های پیش از دربی را در حقیقت پلی در جهت رسیدن به امتیاز کامل دربی می‌داند.
 خطیر کجای بازی است
تردیدی نباید داشت که حمایت‌های مالی از بازیکنان و کادر فنی نقشی بزرگ در موفقیت‌های آتی استقلال خواهد داشت. اگر مدیران باشگاه استقلال در فراهم کردن بودجه مناسب و تزریق به موقع به بازیکنان موفق عمل کنند، استقلال شانس زیادی برای دستیابی به اهدافی که نکونام ترسیم کرده خواهد داشت. خطیر خود یک بار در مصاحبه‌اش تأکید کرده که به همراه نکونام روی یک کشتی قرار دارد و اهداف مشترکی را دنبال می‌کند. این حرف بدان معنا است که مدیرعامل استقلال نیز عمیقاً به فکر موفقیت است اما خطیر باید در عمل ثابت کند که به دنبال چنین اهداف بزرگی است و باید با برآورده کردن امکانات مالی تیم را در وضعیت روحی و روانی مناسبی قرار دهد تا با کمترین دغدغه به پیشروی ادامه داده و به جبران امتیاز اندک باقی مانده با صدرنشین امیدوار باشد.

جستجو
آرشیو تاریخی