صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و چهارصد - ۲۷ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

خبر و مصاحبه

نایب‌قهرمانی شاگردان شمسایی در سائوپولو
شکست خفیف مقابل برزیل

تیم ملی فوتسال با شکست 4 بر یک مقابل برزیل در فینال تورنمنت شش‌جانبه سائوپائولو به نایب‌قهرمانی رسید. حضور فوتسالیست‌های ایران تا آخرین لحظات در این تورنمنت مشخص نبود، ولی شاگردان شمسایی با هر شرایطی به برزیل اعزام شدند تا یک تورنمنت سطح بالا را در شرایطی که در سال 2024 جام ملت‌ها را در پیش دارند، تجربه کنند. رقابت‌هایی که تیم‌های سطح‌ بالایی همچون برزیل و پاراگوئه، دو تیم قدرتمند امریکای جنوبی در آن حضور داشتند.
آخرین بار دو تیم ایران و برزیل در مرحله حذفی جام جهانی 2016 کلمبیا با هم روبه‌رو شده بودند؛ رقابت‌هایی که شاگردان محمد ناظم‌الشریعه در آن نمایش فوق‌العاده‌ای داشتند و به مقام سوم آن دوره از جام جهانی فوتسال رسیدند. پس از گذشت کمی بیش از هفت سال از آن رقابت این دو تیم در فینال یک تورنمنت تدارکاتی به مصاف یکدیگر رفتند. تیمی که البته تفاوت زیادی با تیم‌های حاضر در جام جهانی 2016 که مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند، داشت. تنها بازماندگان  تیم ایران از مسابقات 2016 کلمبیا حسین طیبی کاپیتان فعلی و احمدرضا سنگ‌سفیدی بودند.
شاگردان شمسایی در فینال دیروز نمایش شایسته‌ای مقابل برترین تیم فوتسال جهان داشتند. آنها اگرچه با دو گل اختلاف نتیجه را به سلسائو واگذار کردند اما نمایش خوبی داشتند؛ آنچه جامعه فوتسال را به آینده این تیم جوان که بسیاری از ستارگانش سالیان گذشته‌اش را از دست داده، امیدوار می‌کند. شمسایی این دیدار را با ترکیب اولیه مسعود محمدی، محمدحسین درخشانی، محمدرضا سنگ‌سفیدی، مهدی کریمی و حسین طیبی شروع کرد و گل‌های ایران در این بازی را سعید احمدعباسی و مجتبی پارساپور زدند.
شاگردان شمسایی در نیمه‌نهایی توانستند ژاپن را دو بر صفر ببرند و انتقام شکست در فینال جام ملت‌های کویت را از این تیم گرفتند. تیم ملی فوتسال در مرحله گروهی کلمبیا و پاراگوئه را شکست داده بود.

 صمد مرفاوی:
 لژیونرها نقطه قوت تیم ملی هستند

صمد مرفاوی در ارزیابی عملکرد تیم ملی ایران برابر آنگولا گفت: «فدراسیون و مربیان تیم ملی دوست دارند با تیم‌های بزرگی مثل ژاپن و کره بازی تدارکاتی برگزار کنند اما شرایط به گونه‌ای است که چنین تیم‌هایی سخت به ایران می‌آیند. بنابراین چاره‌ای نداریم جز اینکه با چنین تیم‌هایی بازی تدارکاتی برگزار کنیم تا کادر فنی بازیکنان را مورد ارزیابی قرار دهند.»
او درباره نقطه قوت تیم ملی در جام ملت‌های آسیا گفت: «شاید با حریفان سختی در جام ملت‌ها مواجه شویم که ساختار فوتبال خود را درست کرده‌اند، هر چند ما نیز از بازیکنان لژیونر خوبی برخورداریم که می‌توانند در جام ملت‌ها مدعی باشند. نقطه قوت ما در کنار بازیکنان جوان، لژیونرها هستند که می‌توانند اعتماد به نفس تیم را بالا ببرند. البته هر اتفاقی ممکن است در جام ملت‌ها رخ دهد و مربی تیم ملی نمی‌تواند پیش‌بینی کند که در این جام می‌توانیم شگفتی‌ساز باشیم.»

جستجو
آرشیو تاریخی