صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

شوک به تیم ملی بسکتبال در آستانه بازی‌های هانگژو

یخچالی: از دست من خارج است

پریسا غفاری
روزنامه‌نگار

تیم ملی بسکتبال ایران در شرایطی چهارشنبه 29 شهریورماه به بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌شود که دوبازیکن از ترکیب اصلی‌اش را به همراه ندارد.
بعد از ناکامی‌های اخیر شاگردان هاکان دمیر در جام جهانی و عدم صعود به رقابت‌های المپیک پاریس، اردوی تیم ملی با 13 بسکتبالیست در تهران آغاز شد. تمریناتی که محمد ترابی و سجاد پذیرفته را به همراه 11 بازیکن شرکت کننده در مسابقات جهانی به آن اضافه شده بودند. ضمن اینکه بهنام یخچالی و محمد امینی بدلیل لژیونر بودن نتوانستند از ابتدا درآن حضور پیدا کنند.
اما در تازه‌ترین خبر مشخص شده یخچالی و امینی که در ابتدا قرار بود طبق هماهنگی‌های انجام شده در تست‌های پزشکی باشگاه خود در آلمان و فرانسه شرکت و سپس به تیم ملی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اضافه شوند، تیم را همراهی نخواهند کرد.
اتفاقی که فدراسیون آن را به عدم همراهی باشگاه‌های موناکو و رومرستورم گلادیاترز انداخته است. آنها در سایت خود اعلام کرده اند: «بدقولی و صادر نشدن اجازه همراهی تیم ملی از طرف دو باشگاه اروپایی سبب شد که این دو بازیکن کلیدی تیم ملی در هانگژو غایب باشند.»
محسن معزی فر، دبیر فدراسیون بسکتبال در این خصوص می‌گوید: «یک‌ماه قبل از باز‌ی‌های جام جهانی مکاتبات خود را آغاز کردیم. حتی در اندونزی با این دوبازیکن نشستی داشتیم و همه مسائل حل شده بود، حتی محمد امینی خیلی دوست داشت که حتماً در این رویداد شرکت کند و مقام بیاورد و مشکل سربازی‌اش حل شود. با این‌حال بدقولی صورت گرفت و ما این دوعزیز را نخواهیم داشت.»
اما از آنجا که بازی‌های آسیایی در تقویم فیبا وجود ندارد، به همین دلیل از ابتدا مشخص بوده است که طبق قوانین این بازیکنان نمی‌توانند توسط باشگاه‌ها در اختیار تیم‌ ملی قرار بگیرند. گفته می‌شود کادر فنی تیم ملی محمد شهریان و علی‌اکبر قلی‌زاده را به عنوان دو مهره جایگزین معرفی کرد. بهنام یخچالی، لژیونر بسکتبال کشورمان نیز دراین خصوص گفت: «زمان قرارداد با مربی تیم صحبت کردم و گفت که مشکلی برای بازی‌های آسیایی نیست. اروپایی‌ها امسال را با توجه به درپیش بودن المپیک زودتر لیگ خود را برگزار می‌کنند. من در صورت حضور در بازی‌های آسیایی سه مسابقه اول را از دست می‌دادم. به همین دلیل وقتی اینجا رسیدم باشگاه مخالفت کرد. با مربی هم صحبت مجدد کردم، عذرخواهی کرد و گفت تصمیم باشگاه بود.» او درادامه تأکید کرد: «همیشه در خدمت تیم ملی بوده‌ام و واقعاً دوست داشتم که در بازی‌های آسیایی شرکت کنم. چند بار هم به این بازی‌ها رفته‌ام ولی حالا از دست من خارج است. موضوع بین  فدراسیون و با شگاه است و به آقای داوری هم گفتم که اجازه من را بگیرند. فکر می‌کنم که تلاش خودشان را هم کرده‌اند.» به هرحال ایران باید از ماه آینده در بازی‌های آسیایی هانگژو با قزاقستان، عربستان و امارات همگروهان خود
رقابت کند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی