صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و نه - ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۶

لیورپول بازی باخته را برد

تعویض‌های کارساز کلوپ

رسول مجیدی
روزنامه نگار
لیگ برتر انگلیس بعد از وقفه بازی‌های ملی دوباره از سر گرفته شد. شنبه چندین و چند بازی حساس و جذاب در سرتاسر جزیره برگزار شد. در اولین بازی لیورپول مهمان ولوز بود و در بازی‌های مهم بعدی، منچستریونایتد با برایتون و منچسترسیتی با وستهم رو‌به‌رو شدند. دیروز بازی‌ها به دلیل شروع مسابقات جهانی کشتی از شبکه سه و ورزش پخش نشد اما آنهایی که موفق شدند بازی را از VOD‌ها ببینند، از تماشای بازی‌های لذتبخش هیجان‌زده شدند.
لیورپول در اولین بازی روز باید از ساعت ۱۲:۳۰ به وقت لندن که خود انگلیسی‌ها به آن «وقت ناهار» می‌گویند، به مصاف ولوز می‌رفت. ولوزی که در بازی هفته اول مقابل منچستریونایتد نشان داده بود تیم خوبی است.
کلوپ که در طول ۹۰ دقیقه بارها و بارها در حال پرخاش کنار زمین بود، در کنفرانس خبری روز جمعه در مورد بازی گفته بود: «اگر یک هفته کامل زمان برای استراحت و ریکاوری کردن داشته باشید، بازی کردن در این ساعت مشکلی نیست اما ما تا ماه مارس ۴ تعطیلی ملی دیگر پیش‌رو داریم و پس از آن ۲ بازی دیگر ما ساعت 12:30 برگزار می‌شود. این موضوع خنده‌دار است.»
با این همه لیورپول موفق شد این بازی را ببرد. گرچه ابتدا با شکست نیمه اول را ترک کرد ولی اوضاع در نیمه دوم رو‌به‌راه شد.
‌این بازی به معنای واقعی دو نیمه داشت. در نیمه اول ولورهمپتون‌ تیم برتر میدان بود. حتی به گل هم رسید و می‌توانست برتری خودش را به دو گل افزایش دهد اما با خوش‌شانسی یورگن کلوپ نیمه اول با همان تک گل هوانگ به پایان رسید.
قبل از بازی روزنامه گاردین درباره مشکلات دفاعی لیورپول نوشته بود و به نظر می‌رسید این مشکلات همچنان ادامه داشته باشند. دفاع لیورپول مثل پنیر سوییسی بارها و بارها باز شد. گاردین در این باره نوشته بود:‌ «یورگن کلوپ با جذب ۴ هافبک جدید بازسازی خط میانی را تقریباً تکمیل کرد اما مشکلات ابتدای فصل به گونه‌ای است که ممکن است عمق اندک ترکیب در خط دفاعی منجر به عقبگرد مجدد سرخ‌ها شود. با اعلام سرمربی‌ آلمانی، ترنت الکساندر آرنولد هنوز به دلیل مصدومیت در دسترس نیست و محرومیت ویرجیل فن‌دایک بعد از اخراج در مقابل نیوکاسل به دلیل رفتار نامناسب با داور یک مسابقه دیگر ادامه خواهد داشت. غیبت مدافع وسط هلندی در جریان برتری قاطع ۳ بر صفر مقابل استون‌ویلا چندان به چشم نیامد اما نتیجه صف‌آرایی مجدد جو گومز و جوئل ماتیپ در کنار یکدیگر هنوز مشخص نیست. شاگردان گری اونیل با وجود پیش‌فصل ناموفق و شروع نه چندان موفق که این تیم را تا مرز منطقه سقوط برده، در ۲ مسابقه اخیر ۷ بار موفق به باز کردن دروازه رقبا شده‌اند و مسابقه روز شنبه تازه آغاز سرگردانی‌های کلوپ بر سر خستگی‌ ترکیب خواهد بود چرا که دور گروهی رقابت‌های فصل جدید لیگ اروپا پنجشنبه هفته آینده آغاز می‌شود.‌»
کلوپ در پایان نیمه اول دوان دوان به سمت رختکن رفت و به نظر می‌رسد حرف‌ها و تصمیمات او کاملاً روی جریان بازی تأثیرگذار بوده. لیورپول در نیمه دوم بهتر و بهتر شد. تعویض مهم کلوپ در بین دو نیمه، بیرون آوردن هافبک وسط تیم یعنی مک‌آلیستر بود. مربی آلمانی یک مهاجم (لوییز دیاز) را جایگزین او کرد و شکل و شمایل سرخ‌های آنفیلد کاملاً تغییر کرد. آنها ۱۰ دقیقه بعد بوسیله خاکپو به گل تساوی رسیدند. در دقیقه ۸۵ رابرتسون گل دوم را زد و هاروی الیوت هم در وقت‌های اضافه حساب کار را ۳-۱ کرد. گرچه در پایان بازی نام گلزن آخر را به مدافع ولوز تغییر دادند ولی به هر حال بد نیست بدانید هر ۳ پاس گل لیورپول را محمد صلاح داد. لیورپول پنجشنبه شب باید در اتریش به مصاف لاسک برود. این اولین پرده از ماجراجویی اروپایی امسال آنها خواهد بود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی