صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

غول‌های بسکتبال آمریکا به تیم ملی برمی‌گردند

عملیات احیای اعتبار!

 

امیررضا همایون
روزنامه نگار

نوزدهمین دوره رقابت‌های جام جهانی بسکتبال چند روزی است که به پایان رسیده است. این دوره بازی‌ها اتفاقات عجیبی را تجربه کرد. یکی از این ماجراها به ناکامی دوباره تیم ملی بسکتبال آمریکا در مهم‌ترین تورنمنت بسکتبال جهان پس از بازی‌های المپیک تابستانی باز می‌گردد. البته باید گفت شاگردان استیو کر نسبت به دوره گذشته ناکامی‌ای را تجربه نکردند و حتی پیشرفت کردند (آمریکا در دوره گذشته که مسابقات به میزبانی چین برگزار می‌شد، به رتبه هفتم رسید). با این حال عدم کسب مدال و شکست خوردن در بازی رده‌بندی آن هم مقابل کانادا برای آمریکایی‌ها غیر قابل باور و تصور بود، اتفاقی که البته رخ داد. دوشنبه شب و چند روز پس از رقم خوردن این نتیجه سایت اتلتیک گزارش داد لبران جیمز فوق ستاره بسکتبال ایالات متحده که آخرین حضورش در تیم ملی به بازی‌های المپیک تابستانی لندن 2012 برمی‌گردد که با قهرمانی یانکی‌ها به پایان رسید، در حال برنامه‌ریزی برای بازگشت به تیم ملی و حضور در بازی‌های المپیک پاریس است. لبران حتی با ستاره‌هایی همچون استفن کری و کوین دورانت نیز صحبت کرده تا آنها را نیز متقاعد به بازگشت به تیم ملی آمریکا کند.
اسطوره‌های بسکتبال آمریکا از تحقیر تیم کشورشان مقابل کانادا و شکستش مقابل این تیم در بازی رده‌بندی ناراحت هستند و می‌خواهند از تکرار این شکست در المپیک پاریس، جلوگیری کنند و مدال طلای مهم‌ترین رویداد ورزشی جهان را بار دیگر و پس از دو دوره غیبت به خانه ببرند. آمریکا در چهار دوره گذشته المپیک (از پکن 2008 تا به امروز) به مدال طلا رسیده است. ضمن اینکه آنها می‌خواهند از تیم ملی کشورشان در بازی‌های المپیک و با کسب مدال طلای مسابقات وداع کنند. در این بین برخی از گمانه‌زنی‌ها هم مبنی بر این است که احتمال دارد جیمز پس از بازی‌های المپیک با توجه به سن و سالش که در حال حاضر در سن 38 سالگی به سر می‌برد، به طور کلی از بسکتبال وداع کند.
به هر حال باید دید با نزدیک شدن به بازی‌های پاریس، استیو کر سرمربی باتجربه تیم ملی ایالات متحده از این ستاره‌ها برای حضور در المپیک دعوت می‌کند یا اینکه او هم به مانند مایک پاپوویچ که در دوره گذشته با تیم آمریکا برای حضور در المپیک بدون ستاره‌ها به این رقابت‌ها رفت همین کار را تکرار می‌کند. شاید هم او ریسک نکند زیرا اگر یانکی‌ها در المپیک پاریس به نتیجه دلخواه که رسیدن به مدال طلای مسابقات است، نرسند حضور استیو روی نیمکت تیم کشورش هم بلافاصله به پایان می‌رسد. به همین خاطر احتمال آوردن چند ستاره، بخصوص فوق ستاره‌هایی که در تیم گلدن استیت که تحت هدایت او است، بازی می‌کند، وجود دارد. هر نتیجه‌ای به جز کسب مدال طلا در مسابقات بین الملی برای بسکتبال آمریکا یک شکست بزرگ به حساب می‌آید. بنابراین با توجه به نتیجه دوره گذشته و این دوره ایالات متحده دو شکست را تجربه کرده و برایش به قیمت از دست رفتن صدر جدول رنکینگ فدارسیون جهانی بسکتبال موسوم به فیبا تمام شد. البته جیمز کار سختی برای راضی کردن رفقایش مانند استفن کری و کوین دورانت برای حضور در تیم ملی دارد و مهم‌ترین دلیل آن فشرده بودن رقابت‌های NBA و نقشی است که این دو در تیم‌های باشگاهی‌شان دارند. کوین دورانت عضو تیم ملی آمریکا در بازی‌های توکیو بود. با وجود این اما احتمال عدم حضورش برای المپیک وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی