صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

4 سال محرومیت در انتظار ستاره پرحاشیه فرانسوی

ادامه روزهای تلخ پوگبا

فرخ حسابی
روزنامه نگار

پل پوگبا به دلیل تست مثبت دوپینگ موقتاً با محرومیت مواجه شده و در صورتی که جرم او احراز شود، ممکن است تا چهار سال محرومیت برایش در نظر گرفته شود. روزنامه کوریره دلا اسپورت گزارش داده اثر تستوسترون در نمونه آزمایش پوگبا بعد از نخستین بازی فصل یوونتوس مشاهده شده است. هافبک سابق منچستریونایتد در برد 3 بر صفر تیمش مقابل اودینزه 90 دقیقه روی نیمکت نشسته بود. بازیکن فرانسوی از سوی مقامات مبارزه با دوپینگ ایتالیا با این محرومیت موقت مواجه شده است.
باشگاه یوونتوس این محرومیت را پذیرفته و حق خود را برای انجام اقدامات بعدی محفوظ دانسته است.
تستوسترون هورمونی است که برای تقویت عضلات مورد استفاده قرار می‌گیرد و در بسیاری از داروهای معمولی موجود در داروخانه‌ها وجود دارد. در گزارش سازمان مبارزه با دوپینگ ایتالیا آمده پوگبا سه روز وقت دارد تا نمونه‌ای ارائه کند که یافته‌های قبلی را لغو کند. اگر اتهام دوپینگ او ثابت شود بر اساس اعلام منابع خبری ایتالیا تا 2 سال محروم می‌شود و اگر سازمان مبارزه با دوپینگ تشخیص دهد که در نمونه دستکاری کرده، این محرومیت تا 4سال افزایش پیدا می‌کند.
پوگبا در تابستان سال گذشته بعد از اتمام قراردادش با منچستریونایتد به تیم سابق خود یوونتوس برگشت اما مصدومیت‌ها باعث شد در رقابت‌های مختلف تنها 10 بازی برای یوونتوس انجام دهد. در این فصل بعد از آنکه مقابل اودینزه فرصت بازی پیدا نکرد، دو بار به عنوان یار جانشین به زمین رفته است که آخرین آنها در برد 2 بر صفر مقابل امپولی بود. بعد از آن دیدار، ماسیمیلیانو آلگری مربی یووه مدعی شد هافبک فرانسوی تیمش دچار مصدومیت جدید کمر شده: «باید ببینیم تست‌ها چه می‌گویند، خیلی بد شد چون بازی پوگبا در حال پیشرفت بود.»
چند روز قبل، پوگبا به الجزیره گفته بود بعد از آنکه برادرش، ماتیاس، مورد اخاذی قرار گرفته، به بازنشستگی فکر می‌کند. پوگبا گفت: «پول مردم را عوض می‌کند، می‌تواند یک خانواده را به هم بزند، می‌تواند جنگ راه بیندازد. بعضی وقت‌ها با خودم می‌گویم دیگر پول نمی‌خواهم، دیگر نمی‌خواهم فوتبال بازی کنم، فقط می‌خواهم مثل بقیه مردم باشم و من را به خاطر خودم دوست داشته باشند نه شهرت و پول. واقعاً سخت است.» پوگبا دورانش در لیگ برتر را در سال 2012 در منچستریونایتد شروع کرد اما تنها سه بازی انجام داد و همان سال به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس رفت. او فوق‌العاده موفق بود و در چهار سال بازی برای این تیم چهار قهرمانی لیگ به دست آورد. یونایتد در سال 2016 رکورد شکست و او را با 86 میلیون پوند دوباره خرید اما پوگبا نتوانست زیر نظر ژوزه مورینیو و اوله گونار سولشر انتظارات را برآورده کند و تنها لیگ اروپا و جام اتحادیه را برد. او در سال 2022 و بعد از انجام 226 بازی دوباره به عنوان بازیکن آزاد به یوونتوس رفت. اما در این یک سال و چند ماه با مصدومیت زانو، کشاله، ران و همسترینگ درگیر بوده و فقط 12 بازی برای بیانکونری انجام داده است. بزرگترین موفقیت دوران حرفه‌ای پوگبا با تیم ملی فرانسه بود. او نقش مهمی در قهرمانی تیم کشورش در جام جهانی 2018 داشت و در کنار انگولو کانته خط میانی فوق‌العاده‌ای را تشکیل داده بود. در عین حال آخرین بازی از 91 مسابقه ملی پوگبا در اسفند دو سال قبل بوده. او نتوانست تیم دیدیه دشان را در راه دفاع از عنوان قهرمانی‌اش در قطر همراهی کند و فرانسه به نایب قهرمانی اکتفا کرد.

هیچ قانونی را نقض نکرده است
 رافائلا پیمنتا، ایجنت پل پوگبا، تأکید کرد که او هیچ قانون ضد دوپینگی را نقض نکرده است. دادگاه ملی ضد دوپینگ ایتالیا پل پوگبا را به اتهام دوپینگ تا زمان بررسی کامل پرونده‌اش از حضور در مسابقات فوتبال محروم کرد. رافائلا پیمنتا، ایجنت این ستاره فرانسوی، با رد این اتهام بزرگ اعلام کرد که پوگبا هیچ گاه قصد برهم زدن قوانین را نداشته است. آر‌ام‌سی اسپورت برای جویا شدن اوضاع با رافائلا پیمنتا، ایجنت پوگبا، مصاحبه‌ای انجام داده که در آن هر گونه تخلفی از سوی ستاره فرانسوی تکذیب شده است. پیمنتا گفت: «ما منتظر رأی نهایی کمیته ضد دوپینگ هستیم و نمی‌توانیم تا پیش از اعلام رأی نهایی نظری داشته باشیم. چیزی که مسلم است این است که پل پوگبا هرگز قصد نقض هیچ قانونی را نداشته است.»

 

جستجو
آرشیو تاریخی