صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۷

نگاه

بازدید وزیر ورزش از اردوی شمشیربازی
هاشمی: آینده خوبی دارید

کیومرث هاشمی، سرپرست وزارت ورزش و جوانان به همراه مناف هاشمی، دبیر کل کمیته ملی المپیک، از اردوی آماده‌سازی تیم ملی شمشیربازی برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو بازدید کردند.کیومرث هاشمی در این دیدار گفت: «هدف ما در وهله اول این است نماینده شایسته‌ای در بازی‌های آسیایی باشیم. با توجه به نگاه فرهنگی که در ایران است، نماینده شایسته‌ای باشید. مدال‌آوری برای ما اهمیت دارد. در ورزش برد و باخت هست و مهم تلاش شماست. تجربه خیلی مهم است و می‌تواند به کمک کادر فنی و ورزشکاران بیاید و اشتباهاتی که اگر در بازی‌های قبلی بوده، تکرار نشود. خوشحالم پورسلمان روند کار را مثبت ارزیابی کرد. توان کسب مدال در شما وجود دارد. در آستانه کسب سهمیه المپیک هستید کار بزرگی است و آینده خوبی برای شمشیربازی متصوریم.»
 

مصوبه مهم کمیسیون تلفیق مجلس
بازنشسته‌ها به فدراسیون‌ها برمی‌گردند

طبق تصویب کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شوند و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند. جلسات کمیسیون تلفیق چهارشنبه هشتم شهریور به پایان رسید و در سامانه قانونگذاری بارگذاری شد و نمایندگان تا پایان هفته جاری برای ثبت پیشنهادها در سامانه فرصت دارند و مجلس از هفته آینده وارد بررسی کلیات و جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه می‌شود. بر اساس بند الحاقی ۱ ماده ۷۸ برنامه هفتم توسعه مصوب در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی: «ریاست فدراسیون‌های ورزشی آماتوری، ریاست کمیته ملی المپیک و ریاست کمیته ملی پارالمپیک شغل محسوب نمی‌شوند و بازنشستگان هم می‌توانند ریاست آنها را عهده‌دار شوند؛ مضافاً ریاست‌های مذکور از حیث صلاحیت عمومی مشمول مشاغل حساس هستند.»
 

پرداخت پاداش با کسب امتیاز منتفی شد
بازگشت سکه به سفره قهرمانان!

طبق مصوبه کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی، دولت مکلف است به تمامی مدال‌آوران و قهرمانان سکه پرداخت کند! در تبصره دوم ماده ۷۸ برنامه هفتم توسعه پس از تصویب در کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی آمده است: «دولت مکلف است به کلیه مدال‌آوران طلای بازی‌های المپیک، پارالمپیک و آسیایی و نیز کسب مقام قهرمانی تیم ملی فوتبال در جام ملت‌های آسیا، علاوه بر مزایای قانونی موجود یکصدوپنجاه سکه تمام بهار آزادی برای المپیک و پارالمپیک و برای سایر یکصد سکه تمام بهار آزادی تقدیم کند.» نکته قابل تأمل اینکه بر اساس آیین‌نامه اصلاحی تجلیل از قهرمانان، موضوع حذف سکه و تقدیر از مدال‌آوران بر اساس امتیاز به منظور تجلیل از مدال‌آوران المپیک توکیو در سال ۱۴۰۰ مد نظر قرار گرفت و طبق مصوبه شورای معاونان وزارت ورزش هر یک از ورزشکارانی که در المپیک و پارالمپیک توکیو صاحب مدال طلا شدند 2میلیارد تومان پاداش دریافت کردند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی