صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

باورم نمی‌شد در حضور چینی‌ها طلا بگیرم

جوادی: زجر کشیدم تا قهرمان جهان شدم

دبل طلایی که میرمصطفی جوادی ملی‌پوش دسته 89 کیلوگرم(وزن المپیکی) تیم ملی وزنه‌برداری برای کشورمان در رقابت‌های جهانی ریاض عربستان رقم زد، به قدری شیرین و دلچسب بود که به نوعی تلخی حاصل از ناکامی و اوت شدن حسین سلطانی نماینده دسته وزنی 81 کیلوگرم کشورمان در این رقابت‌ها را التیام بخشید. جوادی البته بعد از کسب دو نشان طلای ارزشمند جهانی در وزن المپیکی و برداشتن یک قدم بزرگ برای حضور دربازی‌های المپیک 2024 پاریس، معتقد است که برای این قهرمانی خیلی زجر کشیده و ناملایمات زیادی را پشت سرگذاشته است. او البته باخنده می‌گوید: «باورم نمی‌شد، چینی‌ها را کنار بزنم و طلا بگیرم، روی مدال هدفگذاری داشتم، اما طلای جهانی نه»

 احتمالاً کسب مدال طلا و سکوی قهرمانی برای تو و اغلب خانواده وزنه‌برداری غیرقابل پیش‌بینی بود.
بله، واقعاً باورم نمی‌شد که درمصاف با این همه رقیب مدعی و مدال‌دار جهانی و المپیک بتوانم سکوی قهرمانی جهان را تصاحب کنم. البته تمرینات خوبی داشتم، ولی اینجا هم دریکضرب و هم در دوضرب(169 و 215 کیلوگرم) وزنه‌هایی را ثبت کردم که حتی در تمرین هم نتوانسته بودم به آن برسم. اما خدا را شکر که اینجا و در جهانی ریاض موفق شدم با یک تیردونشان را بزنم. اینجا با عبور از رقبای قدرتمند چینی خود هم قهرمان جهان شدم هم اینکه سهمیه المپیکم را تقریباً قطعی کردم. من دریکضرب هم شانس مدال داشتم ولی حرکت اولم که خطا اعلام شد، تمرکزم را به هم ریخت و برنامه‌ای که برای ثبت رکورد بیشتر در این حرکت داشتم تغییر کرد.
به خوبی پاسخ اعتماد نصیرشلال را با طلا و سهمیه المپیک دادی.
 از عملکردت راضی هستی؟
قطعاً خدا را شاکرم از اینکه توانستم زحمات کادرفنی و تمام عزیزانی که به من اعتماد کردند را با مدال طلا و ایستادن روی سکوی قهرمانی جهان بدهم. اما خودم صددرصد از شرایط رکوردی و آمادگی‌ام در وزن 89 کیلوگرم راضی نیستم. امیدوارم کادرفنی هم از من و عملکردم راضی باشند. اما مطمئناً تا شروع المپیک در تمامی میادین گزینشی شرکت می‌کنم و تلاشم این است خیلی بهتر از چیزی باشم که در ریاض بودم. من در سال‌های گذشته خیلی زجر کشیدم و کم لطفی‌های زیادی را تحمل کردم. اما چون هدفم المپیک است اهمیتی ندادم و تلاشم را بیشتر کردم. خدا را شکرمی‌کنم که با تمام ناملایماتی که دیدم الان روی سکوی جهانی ایستادم و این مسیر را با قدرت ادامه می‌دهم.
برای بازی‌های آسیایی هانگژو و رویارویی احتمالی دوباره با رقبای قدرتمند چینی و طلایی شدن برنامه داری؟
حتماً همینطور است. من از دیروز تمریناتم را برای حضور موفق در هانگژو استارت زدم. لذت و شادی کسب طلای جهانی درریاض را فراموش کردم و با انگیــــــــــزه بیشتر دنبال کسب سکوی قهرمانی ومدال طلای بازی‌های آسیایی هستم. هرچنـــــــــــــــد اوزان بازی‌ها با اوزان جهانی و المپیک متفاوت است و این برای ما در فاصله زمانی اندک بین جهانی و بازی‌ها کار را دشوار می‌کند، ولی خب با این اوصاف هرچه کادرفنی صلاح بداند همان را انجام می‌دهیم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی