صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هشت - ۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۰

تمرین اشکان در دیار ژرمن ها

نه دژاگـــــــــــــــــه به خداحافظــــی

حسین برزگر یاری
روزنامه نگار

فصل قبل در 19 بازی برای فولاد به میدان رفت و در مجموع 1039 دقیقه در زمین حضور داشت‌. یک گل زد و یک پاس گل هم داد. هافبک 37 ساله کشورمان که افتخارات زیادی هم در کارنامه‌اش دارد در پایان فصل جایی در پازل تاکتیکی علیرضا منصوریان نداشت. اشکان دژاگه خیلی هم منتظر ماند و حتی ایران را هم به مقصد آلمان ترک نکرد تا شاید شانس دوباره حضور در لیگ ایران را پیدا کند. او که سابقه بازی در تمام رده‌های سنی آلمان به جز بزرگسالان را دارد بعد از پایان فصل نقل و انتقالات فوتبال کشورمان هیچ صحبت یا واکنشی پیرامون تصمیمش برای آینده نداشته است.
دژاگه فوتبالش را با هرتابرلین آغاز کرد، سه فصل برای این تیم به میدان رفت و سپس راهی ولفسبورگ شد و تا شش فصل با پیراهن این تیم بازی کند. حاصل حضور دژاگه در ولفسبورگ، ۱۳۲ بازی و به ثمر رساندن ۱۸ گل بود.‌ دژآگه در بوندس‌لیگا پنج فصل را سپری کرد و بیش از ۱۵۰ بار به میدان رفت. او در ولفسبورگ موفق شد به قهرمانی بوندس‌لیگا دست یابد و در موفقیت آن تیم نقش مهمی را ایفا کند. دژآگه در تابستان سال ۲۰۱۲ با نظر مارتین یول با مبلغی اعلام نشده از ولفسبورگ به فولام پیوست. دژاگه در ۴۴ بازی رسمی برای فولام ۶ گل به ثمر رساند و در مجموع بازی‌های قابل قبول و درخشانی را در لیگ برتر انگلیس به نمایش گذاشت. سرانجام در ۲۹ ژوئیه ۲۰۱۴، دژاگه با قراردادی 3٫6 میلیون پوندی راهی العربی قطر شد. او با این قرار به گران‌ترین بازیکن فوتبال ایران تبدیل شد. دژاگه پس از دو فصل حضور در العربی قطر در نقل و انتقالات زمستانی ۲۰۱۷ به ولفسبورگ بازگشت. حالا او تمریناتش را به طور منظم و روزانه انجام می‌دهد و به نظر می‌رسد خیال خداحافظی ندارد. البته فراموش نکنیم که کم شدن لیست بازیکنان بزرگسال در فصل جدید هم یکی از دلایل بیرون ماندن ستاره سابق تیم ملی است.
با این شرایط شانس بازگشت اشکان دژاگه به لیگ ایران یا حداقل لیگ برتر آسیا سخت خواهد بود. اگر او در فصل جاری تیمی را برای بازی کردن پیدا نکند شاید آن وقت حتماً از دنیای بازیگری خداحافظی کند. او در آخرین مصاحبه‌اش در اولین روزهای فصل نقل و انتقالات مدعی شده بود که :«به هیچ‌وجه به خداحافظی از فوتبال فکر نمی‌کنم و خدا را شکر بدنم آماده است و می‌خواهم به فوتبالم ادامه دهم. ان‌شاءالله به زودی تصمیم می‌گیرم که فصل آینده در کدام تیم بازی کنم. البته اولویتم برای ادامه بازی تیم فولاد خوزستان است. برای اینکه با علیرضا منصوریان رابطه خیلی خوبی دارم. به هم احترام می‌گذاریم و الان هم در ارتباط هستیم. بازهم تأکید می‌کنم به خداحافظی فکر نمی‌کنم. خوشبختانه در این مدت که آلمان هستم، تمرینات اختصاصی خودم را انجام داده و می‌دهم تا آمادگی بدنی‌ام را از دست ندهم. به زودی تصمیم خود را برای تیم آینده‌ام می‌گیرم. همانطور هم که گفتم اولویتم ماندن در تیم فولاد است و با توجه به ارتباط خوبی که با منصوریان دارم، امیدوارم شرایط مهیا باشد تا در این تیم بمانم و با او کار کنم. با وجود اینکه در پایان فصل قراردادم با تیم فولاد به پایان رسید، خیلی امیدوار بودم و هستم که با فولاد ادامه بدهم، برای همین خیلی روی پیشنهادها فکر نکردم. به احترام منصوریان حتی صحبتی هم با تیم‌های دیگر نکردم. در این چند وقت برخی مطالب و خبرهایی مبنی بر خداحافظی من منتشر شد. فقط خواستم از طریق این مصاحبه اعلام کنم که قصد خداحافظی از فوتبال را ندارم و خوشبختانه بدنم آماده است تا فوتبال بازی کنم و به زودی تیم آینده‌ام مشخص خواهد شد.»
البته که تصورات او درست از آب در نیامد و عمر مربیگری علیرضا منصوریان در فولاد آنقدر کوتاه بود که حداقل شانس‌های او برای بازگشت به فولاد هم از بین رفت. از روزی هم که مربی جدید آمده هیچ صحبتی در این خصوص نشده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی