صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و هفت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و هفت - ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۴

شکایت آجورلو از قربانزاده درمرحله بازپرسی

شاکی درنقش متشاکی!

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار
نام حسین قربانزاده قریب به یک سال است که حول مسائل مالی و اقتصادی باشگاه استقلال به گوش می‌خورد؛ مردی که پیش‌تر در قامت رئیس سازمان خصوصی‌سازی زمام امور اقتصادی باشگاه استقلال را در دست گرفت که اخیراً از این سمت هم برکنار شد و پست مهم‌تری را در وزارت اقتصاد و دارایی دریافت کرد.
بعد از این جا به جایی به نظر می‌رسید که نقش‌آفرینی قربانزاده در امور مربوط به باشگاه استقلال کمرنگ شود اما ظاهراً این طور نیست و او از هرفرصتی برای گفتمان پیرامون مسائل اقتصادی باشگاه استقلال استفاده می‌کند. به تازگی نیز قربانزاده نسبت به اظهاراتی که حجت کریمی در یک برنامه تلویزیونی به زبان آورد، واکنش نشان داد و صحبت‌هایی را مطرح کرد که  با بازخوردهای متفاوتی همراه بود.
قربانزاده اما قبل از اینکه درباره اظهارات حجت کریمی مدارکی را رسانه‌ای کند مدیریت مصطفی آجورلو و علی فتح‌الله‌زاده را به دلیل آنچه او به جا گذاشتن بدهی‌ها عنوان کرده بود، زیر سؤال برد. قربانزاده موارد دیگری را هم در نقد مدیریت مدیران سابق استقلال به زبان آورده بود. به خصوص آنجا که او آجورلو و تیم کاری‌اش را متهم به افزایش 600 درصدی قرارداد‌های بازیکنان کرده بود. درآن ایام که دعوای قربانزاده و آجورلو به اوج رسیده بود، رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی موارد دیگری را نیز علیه مدیریت آجورلو به زبان آورده بود. از جمله دریافت دلار از یک هوادار قطری یا قرارداد دستگاه پوز در باشگاه و مواردی از این دست.
این ادعا‌ها آجورلو را برآن داشت تا شکایتی را علیه قربانزاده مطرح کند. هرچند که رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی بعدها به نوعی حرف‌هایی که به زبان آورده بود را با بیان این جمله که آجورلو پولی را برای خود برنداشته و فقط اضافه برمجوزها هزینه کرده، به نوعی تعدیل کرد اما به هرحال آنچه او به زبان آورده آجورلو را ترغیب کرد تا علیه او شکایتی را تنظیم کند تا شخصی که خود در نقش شاکی ظاهر شده بود این بار در جایگاه متهم قرار بگیرد.
هفته پیش اولین جلسه بازپرسی رسیدگی به شکایت آجورلو از قربانزاده برگزار شده که رئیس سابق سازمان خصوصی‌سازی در جلسه اول شرکت کرده و قرار شده مدارک خود را درجلسه بعدی بازپرسی به دادسرا ارائه دهد. اما اینکه سرانجام این دعوای حقوقی میان مدیرعامل سابق استقلال و قربانزاده چه خواهد شد روشن نیست و احتمالاً روند رسیدگی به دعوای دو طرف منجر به تعدیل مواضع علیه یکدیگر خواهد شد و احتمالاً درنهایت پرونده ختم به خیر خواهد شد اما آنچه در این ماجراها پراهمیت است اینکه تمام این دعواها تا به امروز نه تنها فایده‌ای برای باشگاه استقلال به همراه نداشته بلکه برحواشی این باشگاه نیز افزوده است.
سوال مهم‌تر اما این است که چرا قربانزاده تنها در تقابل با مدیران باشگاه استقلال از خود سختگیری نشان می‌دهد و چرا در مواجهه با باشگاه پرسپولیس این اندازه از خود وسواس به خرج نمی‌دهد؟!
این حجم از سختگیری‌ها علیه باشگاه استقلال درحالی است که در همین ایام صحبت از شکسته شدن سقف از سوی باشگاه پرسپولیس است و جذب کایسدو با 600 هزار دلار دستمزد و150 هزار دلار آپشن ابهام‌های بسیاری را به وجود آورده است.
ماجرای قربانزاده با باشگاه استقلال زمانی پیچیده‌تر می‌شود که علی خطیر به عنوان مرد مورد وثوق و اعتماد او تاکنون نتوانسته در راستای برقراری ثبات مالی در باشگاه استقلال موفق عمل کند وهمچنان باشگاه استقلال با بحران‌های متعدد مالی مواجه است و حتی حقوق فصل پیش بازیکنان تا امروز تسویه نشده است درحالی که انتظار بود بعد از تغییرات مدیریتی تا حدی آرامش به باشگاه استقلال بازگردد که تاکنون چنین نشده است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی