صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و شش - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و شش - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

یک آمریکایی برنده گرنداسلم آمریکا

«گاف»، ستاره جدید تنیس زنان جهان

امیررضا همایون
خبرنگار

رقابت‌های بخش زنان آخرین گرنداسلم فصل تنیس جهان بامداد یکشنبه با برگزاری بازی فینال بین کوکو گاف آمریکایی و آریانا سابالنکا اهل بلاروس به پایان رسید. مسابقه‌ای که گاف در آن با ارائه یک نمایش فوق‌العاده موفق شد مقابل زن شماره دو تنیس جهان به پیروزی برسد و اولین قهرمانی دوران حرفه‌ای‌اش در رقابت‌های گرنداسلم را کسب کند. نمایش درخشان پدیده 19 ساله تنیس جهان پس از شکست در سِت اول مقابل سابالنکا آغاز شد. با وجود این تشویق گاف از سوی تماشاگران تأثیر زیادی روی عملکرد او در بازی نهایی بخش زنان آخرین گرنداسلم فصل داشت. گاف تا به امروز شش جام قهرمانی در ویترین افتخاراتش دارد. نکته جالب اینکه بسیاری از این قهرمانی‌ها در فصل 2023 به دست آمده است موضوعی که نشان می‌دهد سال‌جاری میلادی یک سرنا ویلیامز دیگر را به دنیای تنیس معرفی کرده است. به عبارت دیگر با قهرمانی گاف پس از سال‌ها بار دیگر یاد و خاطره سرنا ویلیامز اسطوره تنیس زنان جهان و برنده 23 عنوان قهرمانی گرند اسلم‌ها زنده شد.

23 سال و 9 قهرمان آمریکایی
بررسی قهرمان‌های بخش زنان رقابت‌های ایالات متحده از سال 2000 میلادی به این سو یک نکته جالب دارد. در این مدت 23 دور گرنداسلم آمریکا برگزار شده است و 9 قهرمانی به تنیس‌بازان اهل کشور میزبان رسیده است. از این تعداد سرنا ویلیامز با کسب 5 قهرمانی در طول این مدت رکورددار است. پس از او خواهرش ونوس ویلیامز قرار دارد که طی سال‌های 2000 و 2001 با درخشش در بخش انفرادی موفق شد دو قهرمانی متوالی کسب کند. رکوردی که تا به امروز به جزء خواهرش هیچ‌کس موفق به شکستن آن نشده است.
 
فوق‌العاده مثل سابالنکا
آریانا سابالنکا بلاروسی در این فصل عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. با وجود اینکه او بامداد یکشنبه مقابل کوکو گاف با نتیجه 2 بر یک مغلوب شد و به قهرمانی آخرین گرنداسلم فصل نرسید اما یک رکورد فوق‌العاده از خودش بجا گذاشت و تبدیل به تنها بانوی تنیس‌بازی شد که در چند سال گذشته در همه گرنداسلم‌ها به مرحله نیمه نهایی می‌رسد.
 
کوکو گاف: هیچ وقت برای پیروزی دعا نمی‌کنم
پدیده 19 ساله در مراسم اهدای جام قهرمانی درباره کسب اولین گرنداسلم دوران حرفه‌ای‌اش گفت: «این قهرمانی برای من بسیار ارزشمند است، احساس می‌کنم هنوز در شوک هستم. شکست در فینال رولان گاروس تلخ بود. حالا فهمیدم خدا شما را در معرض آزمایش قرار می‌دهد. آن شکست، شیرینی این لحظه را بیشتر کرد. من هیچ وقت برای پیروزی دعا نمی‌کنم. فقط از خدا می‌خواهم قدرت لازم برای تلاش کردن را به من بدهد.»
 
پیش به سوی مکزیک
مهم‌ترین تورنمنت کوکو گاف پس از اتمام رقابت‌های آمریکا در فصل 2023 رقابت‌های پایانی فصل تنیس زنان جهان است که آبان ماه سال‌جاری به میزبانی شهر کانکون کشور مکزیک برگزار می‌شود. جایی که هشت تنیسور برتر فصل از نظر کسب جام در دو گروه با یکدیگر مصاف می‌کنند تا برترین تنیس‌باز فصل 2023 مشخص شود. رقابت‌هایی که گاف با توجه به عملکردی که در چند وقت اخیر داشته، یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی در آن است.

 

جستجو
آرشیو تاریخی