صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و شش - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و شش - ۲۰ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۹

انگلیس، خیلی کمتر از حد انتظار

واقعاً چه چیزی در مگوایر می‌بینید آقــــای ســــاوت گیت؟!

بازی کمتر از حد انتظار انگلیس برابر تیم باروحیه اوکراین نتیجه‌ای بهتر از تساوی یک بر یک نداشت و سه شیر نتوانستند رکورد صد درصد پیروزی خود را حفظ کنند. اولکساندر زینچنکو، ستاره آرسنال گل اول بازی را زد و کایل واکر در بازی ملی شماره 77 خود توانست نخستین گلش برای انگلیس را بزند. این بازی به دلیل شرایط جنگ حاکم در اوکراین که وارد نوزدهمین ماه خود شده، در شهر وروچلاو لهستان برگزار شد. در دیگر بازی این گروه ایتالیا برابر مقدونیه شمالی یک بر یک متوقف شد. انگلیس با 13 امتیاز از 5 بازی صدرنشین است، اوکراین با 7 امتیاز از 4 بازی تیم دوم است، ایتالیا از سه بازی و مقدونیه از چهار بازی چهار امتیاز گرفته‌اند. مالت تیم آخر گروه نیز بدون امتیاز است. انگلیس سه‌شنبه دیدار دوستانه‌ای با اسکاتلند برگزار می‌کند و ماه آینده در دیداری تدارکاتی به مصاف استرالیا می‌رود قبل از آنکه در ویمبلی از ایتالیا پذیرایی کند. اوکراین هم سه‌شنبه در سن‌سیرو با ایتالیا روبه‌رو می‌شود.
 
اعتماد ساوت‌گیت
هری مگوایر ترجیح داد در منچستریونایتد بماند اما همچنان بازیکن ثابت انگلیس است و مشخص نیست سرمربی انگلیس چه چیزی در او می‌بیند که همچنان به او اعتماد دارد. گرت ساوت‌گیت به صورت علنی و شاید پنهانی به مدافع میانی 30 ساله توصیه کرد از اولدترافورد برود با وجود این در کنار مارک گوئهی در قلب دفاع قرار گرفت تا لوی کولویل، قهرمان زیر 21 سال اروپا و فیکایو توموری روی نیمکت بنشینند.
همچنین جوردن هندرسون با وجود انتقال به عربستان سعودی و اعتراض برخی هواداران همچنان مورد اعتماد مربی انگلیس است و این مسائل در تصمیم‌گیری ساوت‌گیت نقشی ندارد.
 
پایان کلین‌شیت
از حدود شش ماه قبل که ماتئو رتگوی، مهاجم ایتالیا دروازه جوردن پیکفورد را در ناپل باز کرده بود تا کنون انگلیس پنج و نیم ساعت گل نخورده بود تا اینکه یک چهره آشنا به کلین‌شیت‌های انگلیس پایان داد. زینچنکو در نخستین ضدحمله میزبان پاس یوخیم کونوپلیا را گل کرد. عملکرد انگلیس روی گل ضعیف بود و همین باعث بحث هافبک‌های این تیم، هندرسون و دکلان رایس، همبازی زینچنکو در آرسنال شد.
انتظار طولانی
کایل واکر یکی از بازیکنان مهم دوران ساوت‌گیت محسوب می‌شود اما در 76 بازی قبلی خود برای انگلیس نتوانسته بود گل بزند تا اینکه پاس عالی هری کین چهار دقیقه قبل از پایان نیمه اول او را در موقعیت گلزنی قرار داد. مدافع منچسترسیتی که در تابستان با انتقال به بایرن‌مونیخ مخالفت کرد، باعث شد انگلیس نفس راحتی بکشد هر چند نیاز به بازبینی صحنه توسط VAR پیش آمد.
 
اعتراض بی‌ثمر
حدود یک ساعت از بازی گذشته بود که بوکایو ساکا که دقایقی قبل دروازه‌بان اوکراین را به واکنش وادار کرده بود، فکر کرد پنالتی گرفته چون سرگی کریتسوف به صورت خوابیده قصد مقابله با او را داشت و آشکارا با دست مانع شد. ساکا و هم‌تیمی‌ها خیلی اعتراض کردند اما کمک داور ویدیویی که تمایلی نداشت داور را فرا بخواند، انگلیسی‌ها را ناامید کرد، حالا بحث‌های جدیدی درباره داوری شکل خواهد گرفت.
 
خبری از جادو نیست
میخایلو مودریک، بال چلسی خیلی دلش می‌خواست در بازی تیم کشورش با انگلیس به منتقدان پاسخ قاطعی بدهد اما شانس یارش نبود و این مسابقه به کسانی که دوست داشتند قیمت 88 میلیون پوندی او را موجه جلوه بدهند، کمکی نکرد. این بازیکن 22 ساله که در این فصل تنها 67 دقیقه برای چلسی بازی کرده، حتی یک موقعیت خطرناک ایجاد نکرد، دو دریبلش ناموفق بود، تنها 19 بار پایش به توپ خورد و در نهایت به دلیل مصدومیت تعویض شد. خبری از جادو نبود.
 
پیشرفت محسوس
اسفند گذشته جیمز مدیسون اولین بازی خود برای انگلیس را مقابل همین اوکراین انجام داد و برد 4 بر صفر خرداد مقابل مالت فرصت دیگری برای بازیکن لستر بود. اما این سومین بار است که ساوت‌گیت او را در کنار ساکا و کین در خط حمله قرار می‌دهد. فرم خوب او که در تابستان به تاتنهام رفته باعث شد ساوت‌گیت چاره‌ای جز انتخابش نداشته باشد. در این بازی هم با حرکات خوبش از چپ، دفاع میزبان را آزار می‌داد هر چند که برخی حرکات او نیز مورد انتقاد هواداران انگلیسی قرار گرفت. باید دید تا آخر فصل چطور پیشرفت می‌کند و آیا در تورنمنت تابستان آینده در آلمان می‌تواند بازیکن ثابت تیمش شود.

 

جستجو
آرشیو تاریخی