صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و پنج - ۱۹ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

پیشرفت گام به گام تیم امید

آماده برای شکست ازبکستان

آرمن ساروخانیان
روزنامه نگار
تیم امید در دومین بازی‌اش در مرحله مقدماتی المپیک، افغانستان را 4 بر صفر شکست داد و شش امتیازی شد. این دومین برد شاگردان عنایتی بعد از برد سه بر صفر روز اول مقابل هنگ‌کنگ بود و حالا آنها برای بازی حساس سه‌شنبه مقابل ازبکستان آماده می‌شوند.
از روز اول قابل پیش‌بینی بود که تیم امید برابر این دو حریف مشکلی نداشته باشد، ولی این دو بازی فرصت خوبی بود که بازیکنان تیم به هماهنگی بیشتری برسند، بخصوص چهره‌هایی مثل حسین‌نژاد و صیادمنش که در این اردو به تیم اضافه شدند و حالا از مهم‌ترین بازیکنان تیم هستند.  
عنایتی برای این بازی حزباوی و سلمانی، دو بازیکن مهم تیمش را برای جلوگیری از محرومیت احتمالی از ترکیب خارج کرده بود. البته مدافع السد از دقیقه 76 به زمین رفت تا دقایقی بازی کند.
تیم امید بازی را با ترکیب خالدآبادی درون دروازه، دانیال ایری و محمدرضا بردبار در دفاع میانی، سامان تورانیان و حسین گودرزی در دفاع راست و چپ، محمد قربانی، محمدجواد حسین‌نژاد و علی پوردارا در هافبک میانی، مهدی هاشم‌نژاد و امیر جعفری در گوش راست و چپ و اللهیار صیادمنش در نوک حمله شروع کرد.
افغانستان تجربه و کیفیت مقابله با تیم امید را نداشت، ولی بازیکنانش با دوندگی به دنبال بستن راه حملات ایران بودند. سرانجام مقاومت این تیم در دقیقه 30 شکست و تیم امید روی یک ضربه ایستگاهی به گل رسید. کرنر حسین‌نژاد را ایری در تیر دوم به سمت دروازه برگرداند که دهقانی توانست آن را با ضربه سر از فاصله نزدیک وارد دروازه کند. هافبک سپاهان در بازی با هنگ‌کنگ هم در صحنه‌ای مشابه توانسته بود با ضربه سر گل بزند.
گل دوم تیم امید در دقیقه 37 روی یک ضربه ایستگاهی به دست آمد. حسین‌نژاد یک بار دیگر توپ را به تیر دوم فرستاد و این بار گودرزی موفق شد با ضربه سر توپ را به تور دروازه برساند.
تیم امید در نیمه دوم با آرامش بیشتری بازی کرد و حملات منسجم‌تری داشت. گردش توپ در این نیمه بهتر شد و با اضافه شدن آریا یوسفی در سمت راست حرکات ترکیبی بهتری شکل گرفت. بازیکن سپاهان در دقیقه 58، تنها یک دقیقه بعد از ورود به زمین با ضربه سر توپ را به صیادمنش رساند تا دروازه خالی افغانستان را باز کند. مهاجم هال‌سیتی در بازی قبلی هم یک گل زده بود.
حسین‌نژاد، هافبک سپاهان و پدیده هفته‌های اول لیگ بازی خوبش را با زدن گل چهارم تکمیل کرد. او در دقیقه 74 حرکت پا به توپی به عمق دفاع افغانستان داشت و با شوتی دقیق از پشت محوطه جریمه دروازه را باز کرد. تیم امید در این دقایق می‌توانست گل‌های بیشتری هم بزند، ولی حملات با بی‌دقتی مهاجمان از دست رفت.
تیم امید مقابل افغانستان هماهنگی بیشتری نسبت به بازی قبلی داشت و انتظار می‌رود در بازی روز سوم مقابل میزبان بهترین کیفیتش را به نمایش بگذارد. همچنین عنایتی برابر ازبکستان بهترین ترکیبش را به زمین می‌فرستد و حزباوی، سلمانی و صیادمنش در ترکیب اصلی خواهند بود. با توجه به شش امتیازی شدن هر دو تیم ایران و ازبکستان، برنده بازی رودررو می‌تواند به مرحله نهایی مقدماتی المپیک صعود کند. امید ازبکستان یکی از تیم‌های آماده این رده سنی است، ولی تیم امید بازیکنان باتجربه و باکیفیتی دارد که می‌توانند با این تیم برابری کنند. ازبکستان با توجه به تفاضل گل بهتر با مساوی هم سرگروه خواهد شد، ولی ممکن است تقسیم امتیازات برای صعود تیم امید هم کفایت کند. چهار تیم دوم از گروه‌های یازده‌گانه به مرحله نهایی مقدماتی المپیک می‌رسند و تیم امید با تساوی در بازی آخر هم احتمالاً می‌تواند یکی از تیم‌های برتر دوم باشد.
ترکیب تیم امید: محمدرضا خالدآبادی، دانیال ایری، محمدرضا بردبار، سامان تورانیان (دقیقه 57 آریا یوسفی)، حسین گودرزی (دقیقه 76 محمدامین حزباوی)، محمد قربانی (دقیقه 62 محمدمهدی احمدی)، محمدجواد حسین‌نژاد، علی پوردارا، مهدی هاشم‌نژاد (دقیقه 76 سینا قاسمی)، امیر جعفری (دقیقه 62 علیرضا باویه)، اللهیار صیادمنش.

ZOOM

برد ازبکستان
با 10 گل!
امید ازبکستان با دومین برد پرگل توانست بالاتر از امید ایران صدرنشین گروه E مرحله اول مقدماتی المپیک در آسیا شود. ازبکستان که در بازی اول افغانستان را 8 بر یک برده بود، دیروز توانست هنگ‌کنگ را 10 بر صفر شکست دهد. در پایان روز دوم ازبکستان و ایران شش امتیازی هستند و میزبان با تفاضل گل 17+ بالاتر از تیم امید (تفاضل گل 7+) صدرنشین است. در این شرایط تیم امید برای سرگروهی و صعود قطعی باید در بازی سوم ازبکستان را شکست دهد.

جستجو
آرشیو تاریخی