صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و چهار - ۱۸ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۳

جدال با رقیب سنتی از بیانیه به استوری و توئیت کشید

احتمال شکایت پرسپولیس از عضو هیأت مدیره استقلال

دوشنبه شب هفته قبل علی خطیر مدیرعامل باشگاه استقلال ضمن اشاره به اینکه باشگاه او و پرسپولیس به خاطر شفافیت مالی و زیر نظر بودن‌شان نمی‌توانند قانون سقف بودجه را دور بزنند درباره مسأله اسپانسر مسائلی را مطرح کرد که جرقه درگیری شدیدی بین دو باشگاه شد.
بعد از این صحبت‌ها و بحث تازه خطیر مبنی بر اینکه استقلال به خاطر اسپانسر پرسپولیسی نمی‌تواند از این راه درآمدزایی کند، باشگاه پرسپولس بیانیه تند و تیزی علیه رقیب منتشر کرد. باشگاه پرسپولیس اعلام کرد چرا دنبال مقصر جلوه دادن این و آن هستید وقتی برنامه دارید؟ در این بیانیه آمده بود که پرسپولیس برای حرفه‌ای‌سازی پول اعضای تیم را نداد تا بدهی‌ها را بپردازد و موانع این مهم را بردارد. در بخش دیگر به این مسأله اشاره شد که طبیعی است با توجه به قهرمانی‌های اخیر و بردن سه جام در یک فصل اسپانسرها دنبال پرسپولیس بیایند. پرسپولیس به این موضوع اشاره کرد که آنها با صرف 470 میلیارد نتوانسته‌اند جام بگیرند اما این باشگاه با 250 میلیارد سه جام گرفته ضمن اینکه پرسپولیس نتوانسته پول سهام را کامل بردارد اما باشگاه رقیب به کل آن پول دست یافته است.
بعد از حمله باشگاه پرسپولیس به حریف، باشگاه استقلال هم علیه پرسپولیس بیانیه‌ای صادر کرد. در این بیانیه استقلالی‌ها نوشتند باور ندارند که بازیکنان پرسپولیس فقط به عشق پیراهن این باشگاه با مبالغ پایینی قرارداد بسته باشند ضمن اینکه بیرانوند پاشنه در باشگاه استقلال را برای قراردادی بالاتر درآورده بود. همچنین استقلالی‌ها در ماجرای مجوز حرفه‌ای به کپی بودن برخی مدارک دو باشگاه اشاره داشتند و گفتند درویش از همه چیز خبر دارد.
استقلالی‌ها با طعنه به قهرمانی‌های اخیر پرسپولیس به این مسأله اشاره کردند که در ویترین افتخارت پرسپولیس در سال‌های اخیر گلدان و بطری آب معدنی نگهداری می‌شده. آنها در ماجرای اسپانسر هم به این مسأله اشاره کردند که پرسپولیس برای اسپانسرها خط و نشان کشیده و حالا فریاد می‌زند کارمان خیلی درست است.
پس از پاسخ تند استقلال به بیانیه پرسپولیس، مدیر روابط عمومی باشگاه پرسپولیس هم توئیتی در جواب استقلالی‌ها زد که متنش به این شرح بود: «مدیریت علم حساب و کتابه، حالا شما به جاش هی بیایید خاطره تعریف کنید و انشاء بنویسید. نتیجه چی میشه؟ هیچی! سال دیگه، مدیر بعدیتون میاد جلوی دوربین، صفرهای مدیر امروزتون رو می‌شماره و هوادار بیچاره‌تون هم حرص و جوش می‌خوره که چرا این فصل هم همه جام‌ها رو باز پرسپولیس برد.»
اما کل‌کل‌ها با استوری جنجالی فرشید سمیعی عضو هیأت مدیره باشگاه استقلال ادامه پیدا کرد: «یک باشگاه فوتبال که به دیگر باشگاه‌ها بابت بدهی طعنه می‌زند خود آنقدر بدهکار است که جرأت ندارد بسیاری از اسناد بدهی خود را در کدال بارگذاری نماید. به دلیل ثبات مدیریتی در چند فصل اخیر و عدم افشای اطلاعات در کدال، هواداران متوجه مبلغ وحشتناک بدهی این باشگاه نشدند اما بزودی با تغییر مدیریت و افشای مبلغ واقعی بدهی، سونامی بزرگی در پیش خواهد بود.»
در پاسخ به این مطلب حسین خبیری عضو هیأت مدیره باشگاه پرسپولیس هم در اینستاگرامش استوری‌ای منتشرکرد و جواب سمیعی را داد: «تیمی که غرق در مشکلات مالی سنگین است و درگیر حواشی شبانه‌روزی است و آن وقت کسی که امضایش پای مشکلات امروز تیم است و به چه‌کنم چه‌کنم افتاده، برای فرار از پاسخگویی، به اظهارات سخیف و دروغ روی آورده است.»
دیروز جمعه آتش این جنگ بیانیه و استوری موقتاً خاموش شد اما ممکن است امروز اخبار تازه‌ای در راستای همین جدل بشنوید. باشگاه پرسپولیس البته اعلام کرده شروع‌کننده این ماجرا نبوده و اگر خطیر در برنامه دوشنبه شب آن مسائل را مطرح نمی‌کرد این جدل شروع نمی‌شد. با این حال باشگاه پرسپولیس دیروز اعلام کرد احتمال شکایت از سمیعی عضو هیأت مدیره استقلال وجود دارد.

جستجو
آرشیو تاریخی