صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

اتفاق هولناک در کاتالونیا

مکس بالاتر از شوماخر و همیلتون

امیررضا همایون
خبرنگار
پانزدهمین مرحله گرندپری فرمول یک جهان در سال 2023 عصر یکشنبه به وقت ایران به میزبانی پیست مشهور شهر مونزای ایتالیا برگزار شد. مکس فرشتاپن راننده هلندی تیم ردبول اتریش که در این فصل شرایط فوق‌العاده‌ای را سپری می‌کند به مانند 9 مرحله گذشته در رتبه اول مسابقه را به پایان رساند. همچنین سرجیو پرز هم‌تیمی مکزیکی او هم به رتبه دوم رسید تا مانند بسیاری از مراحل این فصل جایگاه‌های اول و دوم رقابت در اختیار دو راننده تیم ردبول باشد.

تکرار داستان همیشگی
اختلافات توتو ولف، مدیر اجرایی تیم مرسدس آلمان با رانندگان این تیم بخصوص لوئیس همیلتون، راننده انگلیسی و قهرمان هفت دوره رقابت‌های فرمول یک پیش از آغاز فصل کار خودش را کرد. این موضوع باعث شد این تیم آلمانی که در فصول گذشته رانندگانش رتبه‌ای پایین‌تر از چهارمی را کسب نکرده بودند، در این فصل با ارائه یک نمایش فاجعه‌بار در مونزا ثابت کردند در رقابت‌های 2023 مشکلات بسیاری را پشت سر می‌گذارند. بسیاری از هواداران لوئیس همیلتون منتظر بودند او پس از تمدید قراردادش با مرسدس و راحت شدن خیالش از فصل‌های آینده نمایش بهتری از خودش در پیست ارائه بدهد. اتفاقی که برخلاف انتظار رخ نداد و او اولین مسابقه‌اش پس از تمدید قرارداد با تیم آلمانی مرسدس را با حضور در رتبه هشتم به پایان برد.


بالاتر از بهترین‌ها
مکس فرشتاپن هلندی در رقابت‌های امسال فرمول یک قهرمانی جهان از رقابت‌های میامی ایالات متحده که در ماه مه ‌سال‌ جاری برگزار شد، دیگر شکستی در مسابقات تجربه نکرده است و در پیست مونزا دهمین پیروزی متوالی فصلش را
تجربه کرد.
 اتفاقی که باعث شد او از این حیث تاریخ‌ساز شود و بالاتر از رانندگان معروفی مانند شوماخر و آیرتون سنای افسانه در صدر جدول کسب بیشترین پیروزی متوالی در یک فصل قرار بگیرد. در پایان پانزدهمین مرحله مکس فرشتاپن با کسب 364 امتیاز در صدر جدول رده‌بندی برترین رانندگان این فصل قرار دارد. پس از فرشتاپن،  سرجیوپرز  با 219 امتیاز رتبه دوم و فرناندو آلونسو با 170 امتیاز در جایگاه سوم قرار دارند.

ZOOM
قهرمان جهان زیر گرفته شد
مانند بسیاری از مراحل دیگر پیش از آغاز فرمول یک رقابت‌های موتو جی پی برگزار شد. طبق برنامه از پیش تعیین شده شهر بارسلونای اسپانیا میزبان این مرحله از گرندپری بود. رقابتی که ظهر یکشنبه آغاز شد اما در میانه رقابت فرانچسکو بانیایا که در دوره گذشته به عنوان قهرمان فصل شناخته شد و در حال حاضر در تیم دوکاتی لنوو عضویت دارد در پیچ دوم پس از سرنگونی و برخورد با پیست مسابقه با یکی دیگر از موتورسواران برخورد کرد. آسیبی که باعث شد پرچم قرمز بلافاصله در پیست گذاشته و مسابقه متوقف شود. فرانچسکو پس از این اتفاق بلافاصله به بیمارستان انتقال داده شد. دکتر آنجل چارت، مدیر پزشکی مسابقات درباره مصدومیت موتورسوار ایتالیایی گفت: «یک موتورسوار او را از ناحیه استخوان ران و درشت نی زیر گرفت. ما از این ناحیه با اشعه ایکس عکس گرفتیم و آسیب کوچکی را در آن محل پیدا کردیم.» این مرحله از گرندپری موتو جی پی با قهرمانی اسپارگارو اسپانیایی که در تیم آپریلیا عضویت دارد، به اتمام رسید.

 

جستجو
آرشیو تاریخی