صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و سه - ۱۴ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

تن‌هاخ هنوز هم خارج از خانه بازنده است

داعیه قهرمانی آرسنال با دکلان رایس

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار
آرسنال تیم خوبی بود اما با آمدن دکلان رایس عالی شد. توپچی‌ها همه کار کردند تا در تابستان بازیکن تیم ملی انگلیس را جذب کنند. آنها رقبای سرسختی مثل منچسترسیتی هم داشتند اما تا اینجا که او به خوبی ارزش 105 میلیون پوندی که برایش پرداختند و رکورد تاریخ باشگاه را شکستند، داشته است. او در برد 3 بر یک تیمش مقابل منچستریونایتد مؤثر بود و گل مهمی را در دقیقه 96 بازی به ثمر رساند، شاید بهترین گلش نبود اما مطمئناً یکی از مهم‌ترین گل‌های دوران حرفه‌ای این بازیکن 24 ساله به حساب می‌آید. با این پیروزی، آرسنال 10 امتیازی شد و مهم‌تر از آن به خودباوری رسید که می‌تواند در کورس رقابت با منچسترسیتی بماند.
 
سرمایه‌گذاری مطمئن
هافبک دفاعی جدید آرسنال با گل خود در این بازی جایش را در دل هواداران به دست آورده اما فقط به خاطر گل او نبود. رایس بسیار محکم و مؤثر بازی کرد و باعث برتری تیمش در میانه میدان در برابر کاسمیرو و برونو فرناندز شد. او در حفظ توپ تیمش نقش داشت و وقتی آن را از دست می‌دادند، به سرعت برای پس گرفتنش اقدام می‌کرد. وقتی در نظر بگیرید مویزس کایسدو هم با همین مبلغ به چلسی رفته، تفاوت‌ها را به خوبی درک می‌کنید. رایس سرمایه‌گذاری مطمئنی است.
 
نتیجه مشابه
این بهترین بازی فصل منچستریونایتد بود که نسبت به بازی‌های افتضاح خارج از خانه فصل قبل پیشرفت زیادی داشت اما در نهایت نتیجه مشابهی داشت: باخت در خانه یکی از 9 تیم اول جدول. تیم اریک تن هاخ فصل قبل از بازی در خانه هشت تیم دیگر تنها یک امتیاز گرفت و حالا آن رویه بد را شروع کرده که با باخت در زمین تاتنهام و آرسنال همراه بوده. البته نسبت به بازی با اسپرز پیشرفت زیادی داشتند اما سد ذهنی بزرگی برای بازیکنان این تیم شکل می‌گیرد. خبر خوب اینکه بازی بعدی خارج از خانه‌شان در زمین برنلی است که از سه بازی خانگی‌اش تا اینجای فصل امتیازی نگرفته.
 
گابریل سربلند
گابریل ماگالیز که حتی یک بازی لیگ برتر را در فصل قبل از دست نداد، در هفته‌های اخیر قربانی تجربه‌اندوزی تاکتیکی میکل آرتتا شده بود اما به ترکیب اصلی برگشت و عالی جواب داد. مدافع میانی برزیلی بی‌اشتباه بود و در کار تیمی مشارکت داشت. آرتتا به دنبال نوآوری است اما بازگشت چهار مدافع مورد اعتمادش نشان داد ترکیب آشنا از همه بهتر است.
 
روزهای سخت هاورتز
بحث درباره کای هاورتز تمام نمی‌شود اما خوش‌شانس بود که با مصدومیت پارتی، جای این آلمانی در خط میانی آرسنال حفظ شد اما با این بازی مقابل یونایتد بعید است تداوم داشته باشد. او بعد از خراب کردن یک موقعیت خوب، با لو دادن توپ زمینه‌ساز گل میهمان شد و چهره هاورتز بعد از گل مارکوس رشفورد نشان می‌داد می‌داند چه روزهای سختی را در پیش دارد.
 
شروع خوب هویلون
شروع راسموس هویلون در یونایتد ایده‌آل نبود چون تیمش باخت اما او در 23 دقیقه‌ای که در زمین بود، بازی هجومی یونایتد را متحول کرد. مهاجم دانمارکی با آنتونی مارسیال از زمین تا آسمان فرق می‌کند. او به سرعت خودش را به مدافعان آرسنال تحمیل کرد و می‌توانست یک پنالتی بگیرد که با آفساید میلیمتری آلخاندرو گارناچو و دخالت VAR ناکام ماند.
 
فهرست مصدومان
یونایتد قبل از بازی فهرست بلندی از مصدومان داشت اما در آخر مسابقه یک ترکیب کامل مصدوم دارد. میسون ماونت تا بعد از بازی‌های ملی نمی‌تواند بازی کند مثل رافائل واران، لوک شاو و تایرل مالاسیا، بعد اعلام کردند اسکات مک تأمینای هم مصدوم شده. در نیمه دوم این بازی، لیساندرو مارتینس و ویکتور لیندلوف مجبور به ترک زمین شدند که هری مگوایر و جانی اوانز که انتخاب‌های چهارم و پنجم برای دفاع میانی هستند، به زمین آمدند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی