صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۸

بدترین شروع چلسی بعد از 28 سال

کیفیت کافی نیست

فرخ حسابی
روزنامه‌نگار
شروع پرفراز و نشیب چلسی در فصل جدید لیگ برتر ادامه پیدا کرد و در استمفوردبریج با یک گل به ناتینگهام فارست باختند، آخرین بار 28 سال قبل فارست در زمین چلسی موفق به پیروزی شده بود. آنتونی الانگا بعد از انتقال از منچستریونایتد، تنها گل این بازی را برای تیم استیو کوپر زد تا نخستین برد خارج از خانه فصل را به دست آورند. چلسی که از زمان آمدن تاد بولی بیش از یک میلیارد پوند برای خرید بازیکنان جدید هزینه کرده، برای نخستین بار در این فصل در گلزنی ناکام شد و حالا بعد از چهار بازی تنها چهار امتیاز به دست آورده که بدترین شروعش در فصل بعد از سال 1995 است. تیم مائوریسیو پوچتینو در بازی بعدی خود 26 شهریور به مصاف بورنموث می‌رود و مربی آرژانتینی بعد از این شکست گفت تیمش بازیکنان خوبی دارد اما پختگی هم لازم است و تنها کیفیت کافی نیست: «در چنین مسابقه‌ای باید تجربه داشته باشی و شیوه متفاوتی برای بازی انتخاب کنی تا با جسارت، انرژی و انگیزه حریف مقابله کنی.»
 
 اشتباه کایسدو
مویزس کایسدو که با 105 میلیون پوند از برایتون خریداری شده، شروع ناامیدکننده‌ای در ترکیب آبی‌ها داشته. او با وجود بازی مؤثرش در برد 3 بر صفر هفته گذشته مقابل لوتون، در نخستین بازی‌اش برای چلسی پنالتی داد و تیمش 3 بر یک در زمین وستهام شکست خورد. در این بازی هم اشتباه کرد و با کندی خود به میهمان اجازه تصاحب توپ و ساختن موقعیت داد که در نهایت به تنها گل بازی منجر شد.
 
 پالمر امیدوارکننده
کول پالمر در آخرین روز نقل و انتقالات با 5/42 میلیون پوند از منچسترسیتی به چلسی رفت و در دقیقه 61 به بازی آمد تا شاید در بازگشت تیم سهیم باشد. این بازیکن 21 ساله اگرچه نتوانست به تیمش کمک کند اما فوق‌العاده مؤثر بود، بیشترین پاسکاری را در یک سوم دفاعی حریف داشت و در نیم ساعت بازی فوق‌العاده درگیر و پرتحرک بود؛ بازیکن تیم ملی زیر 21 سال انگلیس آینده روشنی دارد.
 
مشکل گلزنی
چلسی با وجود آنکه هفته پیش سه گل به لوتون زد، اما مشکل گلزنی فصل قبل هنوز حل نشده. چلسی در ایجاد موقعیت مشکل دارد و در این بازی هم نتوانست دردسر زیادی برای فارست ایجاد کند. چلسی فقط دو ضربه در چهارچوب در کل مسابقه داشت. بهترین موقعیت را نیکلاس جکسون به دست آورد ضمن اینکه بن چیلول و رحیم استرلینگ فاقد کیفیت لازم برای زدن ضربه آخر بودند.
 
فارست شگفت‌انگیز
روز آخر فرصت نقل و انتقالات برای فارست دراماتیک بود و توانستند هفت بازیکن بخرند، بنان جانسون را هم به تاتنهام دادند، این بازیکن 22 ساله در موفقیت چند فصل اخیر تیمش سهیم بود و فصل قبل 8 گل در لیگ برتر زد. کوپر که تیمش هفته گذشته برتری 2 بر صفر در اولدترافورد را با شکست عوض کرد، به جای سیستم همیشگی 3-4-3 از چینش 2-5-3 بهره گرفت. آنها بهتر دفاع کردند و به ضدحملاتی دل خوش کردند که بی‌فایده بود. فارست فصل را بسیار سخت آغاز کرده و در سه تا از چهار بازی ابتدایی خود در زمین آرسنال، منچستریونایتد و چلسی به میدان رفته، آنها در خانه شفیلدیونایتد را 2 بر یک شکست داده و با شش امتیاز از این چهار بازی عملکرد قابل قبولی داشته‌اند.

 

جستجو
آرشیو تاریخی