صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۶

خبر

امیر صدیقی: ووشو دو فدراسیون است
رئیس فدراسیون ووشو به انتقاد از بودجه اختصاصی وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک پرداخت. امیر صدیقی با بیان اینکه ووشو در حال حاضر دو فدراسیون است، گفت: «در خصوص بودجه‌ای که کمیته ملی المپیک در نظر گرفته، در هیأت اجرایی بحث کردم. ووشو 2 رشته متفاوت را تحت پوشش دارد و می‌تواند در قالب 2 فدراسیون در نظر گرفته شود؛ موضوعی که کمیته المپیک و وزارت ورزش نیز آن را تأیید کردند. عدد بودجه شاید کفاف 2 الی 3 ماه اردوهای ما را بدهد، اما قول داده شده که با نتیجه‌گیری جبران شود و کمیته حمایت بیشتری کند. در سال گذشته کمیته المپیک حمایت کرد. وزارت هم در این چند ماه حمایت کرده، ولی اعداد با توجه به حجم اعزام‌ها و رویدادها کافی نیست، چون برای 80 ورزشکار هزینه‌ها سنگین است.»
 

معرفی ترکیب کوراش و ووشو برای هانگژو
ترکیب تیم‌های ملی کوراش، تالو و ساندا ایران به منظور حضور در بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو اعلام شد. زهرا باقری، ملیکا امیدوند، دنیا آقایی و طاهره آذرپیوند در بخش بانوان و مجید وحید بریمانلو، صادق آذرنگ و جواد مرادی در بخش آقایان ترکیب تیم کوراش را تشکیل می‌دهند. حسین قبله‌نما، محمدعلی مجیری، احسان پیغمبری و شاهین بنی‌طالبی در تالو مردان و زهرا کیانی، هانیه رجبی و مینا پناهی در تالو بانوان نیز نمایندگان ایران در بازی‌های آسیای هانگژو هستند. شهربانو منصوریان و الهه منصوریان نیز در ساندا بانوان به این رقابت‌ها اعزام می‌شوند. لیست نهایی تیم ملی ساندا مردان در انتظار تأیید ستاد عالی بازی‌های آسیایی بوده و لیست تالو مردان و زنان و همچنین ساندا بانوان به تأیید ستاد عالی بازی‌های آسیایی رسیده است.


علیرضا سهرابیان:
گمرک فکر می‌کند اموال قایقرانی دزدی است!
رئیس فدراسیون قایقرانی عنوان کرد که موضوع دو رقمی شدن مدال رشته قایقرانی در بازی‌های آسیایی را زمانی مطرح کرده است که آب دریاچه ۲ متر کاهش نیافته و رشته دراگون بوت نیز توسط ستاد عالی بازی‌ها، حذف نشده بود.
علیرضا سهرابیان در نشست خبری فدراسیون‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی هانگژو که در محل کمیته ملی المپیک برگزار شد، می‌گوید: «رقابت بسیار سختی برای بازی‌های آسیایی هانگژو داریم و امیدوار هستیم بتوانیم موفق باشیم. چند سالی است ورزشکاران قایقرانی خود را برای چنین روزی آماده کرده بودند و با توجه به تعویق مسابقات به دلیل کرونا، برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مدنظر قرار گرفت.»
رئیس فدراسیون قایقرانی ادامه می‌دهد: «وظیفه رئیس فدراسیون این است که دست دردهان شیر کند و پول دربیاورد. اما سؤال من این است که آیا از سوی منابع دیگر ما حمایت شدیم؟ آیا به رشته‌ای مثل قایقرانی توجه شده است؟ وقتی این رشته صحبت از دو رقمی شدن مدال می‌کند، باید برای کمک به آن فعالیت شود. وقتی اداره گمرک فکر می‌کند اموال قایقرانی دزدی است و آن را ترخیص نمی‌کند، آیا کسی به ما کمک کرد؟»

جستجو
آرشیو تاریخی