صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۵

آندو: بلغارستان در انگلیس ایتالیا وآلمان لژیونر دارد

درتیم ملی علایق باشگاهی بی‌معنی است

حمیدرضا عرب
روزنامه نگار

آندرانیک تیموریان، پیشکسوت باشگاه استقلال که خود سالیان طولانی در ترکیب تیم ملی به میدان می‌رفت، فعالیت دوباره خود را در قامت مربی آغاز کرده و درتلاش است درکنار دیگر ارکان کادر فنی تیم ملی بازیکنان را آماده و مهیای  دو بازی تدارکاتی مقابل بلغارستان وآنگولا کند. تیموریان فضای حاکم براردوی تیم ملی را بسیار مثبت و امیدبخش توصیف می‌کند و براین باور است که برگزاری این اردوها به آمادگی تیم ملی برای حضوری مطلوب درجام ملت‌های آسیا کمک قابل توجهی خواهد کرد.
***
اردوی تیم ملی بار دیگر آغاز شده و دو بازی تدارکاتی پیش روی شما است.
خیلی خوشحالم که اردوی تیم ملی دوباره شروع شده است. بازیکنان نیاز دارند هرازگاهی کنار هم باشند. الان فرصتی طلایی به وجود آمده که هم بازیکنان لژیونر و هم بازیکنانی که از تیم‌های داخلی به تیم ملی دعوت می‌شوند، کنار هم باشند. این به هماهنگی هرچه بیشتر تیم ملی کمک قابل توجهی خواهد کرد و بازیکنان و اعضای کادرفنی باید نهایت استفاده را از باهم بودن ببرند. همان طور که گفتید دو بازی تدارکاتی داریم که خیلی برای‌مان پراهمیت است. یکی مقابل بلغارستان که تیمی ریشه‌دار در فوتبال اروپا است ودیگری مقابل آنگولا. بازی با بلغارستان در خاک این کشور محک بسیار خوبی برای ملی‌پوشان خواهد بود و باید از این بازی به نفع خودمان بهره‌برداری کنیم.
برخی معتقدند که تیم‌هایی مانند بلغارستان دیگر عیار گذشته را ندارند و بهتر بود با تیم‌های بزرگ‌تری بازی کنیم.
این طور نیست و نباید قضاوت نادرست کرد. به نظر من بازی با بلغارستان یکی از بازی‌های تدارکاتی بسیار خوبی است که برای تیم ملی فراهم شده؛ بلغارستان در لیگ انگلیس، ایتالیا، آلمان، روسیه و یونان بازیکن دارد. به نظر شما تیمی که دراین لیگ‌ها بازیکن دارد آیا تیم کوچکی است؟ بعد از این بازی حتماً نظر آنهایی که با این دیدار مخالف بودند عوض خواهد شد. باید به این وجه ماجرا هم دقت کنیم که فوتبال ایران در 10 سال اخیر خیلی رشد کرده و تیم‌هایی مانند بلغارستان علاقه دارند مقابل ما محک بخورند و با یک تیم آسیایی مدعی بهتر آشنا شوند. شما دیدید که ما در جام جهانی ولز را شکست دادیم. این نشان می‌دهد فوتبال ما از نظر فنی چیزی از تیم‌های درجه دوی اروپایی کم ندارد.
درباره لیستی که اخیراً از سوی کادر فنی تیم ملی اعلام شد، حاشیه‌هایی به وجود آمد. گفته شد برخی شایسته‌ها جا مانده‌اند و برخی هم شاید نباید دعوت می‌شدند.
همیشه این بحث‌ها وجود دارد و طبیعی است. اما باید ببینیم نظر سرمربی تیم ملی و دیگر اعضای کادر فنی چه بوده و آنها براساس چه معیارها و فاکتورهایی بازیکن به تیم ملی دعوت کرده‌اند. قطعاً خیلی‌ها در فوتبال ایران می‌توانند در تیم ملی بازی کنند. ما بازیکن با استعداد وشایسته کم نداریم. فوتبال ایران انبار استعداد است اما به هرحال سرمربی تیم ملی هم باید آرام، آرام شاکله تیمی که قرار است به جام ملت‌ها ببرد را بشناسد. باید به کادر فنی تیم ملی اعتماد کنیم تا تیم را به آمادگی برسانند. ما یک تورنمنت بسیار دشوار پیش رو داریم و نباید علایق رنگی باعث ایجاد تفرقه و دوگانگی شود. به نظر من رنگی که در تیم ملی خیلی اهمیت دارد رنگ ملی است و همه باید علایق باشگاهی را کنار بگذاریم و فقط به سربلندی تیم ملی فکر کنیم. اینکه فلان بازیکن قرمز یا آبی به تیم ملی دعوت شده یا نشده نباید باعث دو دستگی شود و باید همگی تلاش کنیم یک تیم متحد و با روحیه را به جام ملت‌ها اعزام کنیم. کادر فنی تیم ملی هم همیشه به دنبال بهترین‌ها است و تلاش می‌کنند بهترین‌ها دراردو باشند.
درتمرینات تیم ملی با روحیه دیده شدی و حتی تصاویری از تو آمد که تو را بسیار پرجنب و جوش نشان می‌داد.
تلاش می‌کنم در حیطه اختیاراتی که به من داده شده کار کنم و روی همان مدار حرکت کنم. اگر پا به توپ می‌شوم یا سعی می‌کنم بیشتر به بازیکنان نزدیک شوم به دلیل شرح وظایفی است که از من خواسته شده است. به هرحال من با برخی از این بازیکنان هم تیمی بودم و درتیم ملی بازی کردم و از طرفی دوست دارم فضایی صمیمانه و پرنشاط در تمرینات حاکم باشد. برای همین تلاش می‌کنم چنین فضایی برقرار شود.
به طور کلی از انتخابی که انجام دادی راضی هستی؟
کار درتیم ملی لذت بخش است و تجربیات بسیاری را به مربیان اضافه می‌کند. از بودن در فضایی که سال‌ها به عنوان بازیکن تجربه‌اش کردم، این بار به عنوان مربی خیلی راضی‌ام. همه ما به عنوان اعضای کادرفنی تیم‌ملی به‌دنبال این‌هدف بزرگ هستیم که دل مردم را شاد کنیم و بهترین عملکرد را درجام ملت‌های آسیا از خود به جا بگذاریم.

 

جستجو
آرشیو تاریخی