صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و دو - ۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

شاه‌محمدی: مهاجمی که تیم و هوادار را به پول می‌فروشد نباید برگردد

لیگ تعطیل نمی‌شد پرسپولیس دربی را هم می‌برد

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار

جمشید شاه‌محمدی مهاجم اسبق پرسپولیس معتقد است با کاری که عیسی در حق پرسپولیس انجام داد و به خاطر پول بیشتر از این تیم جدا شد و در شرایطی سخت تیم را تنها گذاشت نباید دوباره به پرسپولیس برگردد و اعتقاد دارد با کادر فنی توانا و بازیکنان چند پسته می‌توان خلأ حضور یک مهاجم گلزن را پر کرد.
 
نباید دوباره دنبال عیسی باشند
جمشید شاه‌محمدی برخلاف خیلی دیگر از پیشکسوتان که معتقدند پرسپولیس به دلیل نداشتن مهاجم باید دوباره عیسی را به تیمش بازگرداند اعتقاد دارد که به هیچ وجه مسئولان پرسپولیس و یحیی نباید دنبال مهاجمی باشند که در سخت‌ترین شرایط تیم را تنها گذاشت و به خاطر پول بیشتر قید حضور در پرسپولیس را زد.
 
مدیریت باید مهاجم مدنظر یحیی را هر چه زودتر جذب کند
سرمربی پرسپولیس کار خودش را به نحو احسن انجام داده و لیستی از بین مهاجمان مدنظرش را به باشگاه اعلام کرده بنابراین کم‌کاری یا مشکلی از این بابت یحیی را تهدید نمی‌کند. از این رو فقط مدیریت باشگاه است که در زمینه مهاجم باید کارش را به نحو احسن انجام دهد. پرسپولیس برای حضور قدرتمندانه در آسیا و بازی‌های دیگر و دفاع از عنوان قهرمانی‌اش باید یکی از مهاجمان مد نظر یحیی که از بین بازیکنان خارجی هم بوده را هر چه زودتر جذب کند تا دیگر مشکلی در پست مهاجم به لحاظ یک تمام‌کننده ایده‌آل برای پرسپولیس وجود نداشته باشد.
روش بدون مهاجم فقط در بازی‌های عادی جواب می‌دهد
سرمربی پرسپولیس تاکنون به دلیل کمبود مهاجمی که داشته بدون فوروارد نوک بازی کرده و با بیشترین استفاده از هافبک‌های تهاجمی سعی کرده به این طریق کار را برای تیمش در امر گلزنی و کسب سه امتیاز درآورد که در این امر هم تا حدود زیادی موفق بوده است اما بازی بدون مهاجم ششدانگ فقط برای بازی‌های داخلی و سبک جواب می‌دهد و حتی برای بازی مقابل سپاهان یا دربی و بازی‌هایی از این قبیل هم نیاز است که مهاجم ششدانگ جذب شود. حقیقتاً بدون مهاجم ششدانگ نمی‌توان مقابل تیم‌هایی مانند النصر و بقیه تیم‌های آسیایی، امیدی به برتری و نتیجه‌گیری داشت.
 
شهاب باید یک مهاجم گلزن در سایه‌اش باشد
شهاب یک مهاجم نوک نیست و نمی‌توان از این بازیکن انتظار گلزنی داشت. شهاب زمانی می‌تواند برای یک تیم خیلی مفید واقع شود که یک مهاجم گلزن در کنارش باشد و او به عنوان یک مهاجم سایه به خوبی بتواند ایفای نقش کند.
 پرسپولیس از ابتدای بازی مقابل فولاد نمایش خوب و روانی را مقابل این تیم ارائه داد و بازیکنانش نشان دادند که توانایی فنی بالایی دارند به همین دلیل هم دو گل به ثمر رساند تا سه امتیاز شیرین خارج از خانه را کسب کند و نشان دهد که حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.
 
در هر شرایطی نباید بازیکنی که رفته را برگردانیم
شاید از دید بعضی‌ها رفتن و جدایی عیسی و دوباره برگرداندنش ایرادی نداشته باشد اما حرفم این است بازیکنی که به هواداران و یحیی که او را از یک بازیکن معمولی به یک بازیکن خوب تبدیل کردند اما با این وجود تیم را ترک کرد نباید به هیچ وجه به دلیل بی‌احترامی و نگه نداشتن ارزش تیم و هوادار و سرمربی دیگر به پرسپولیس باز گردد، حتی اگر پرسپولیس بدون مهاجم بماند چون به هر حال حتماً پرسپولیس بازیکنان باغیرتی دارد که قادرند به بهترین شکل ممکن ارزش‌های خود را نشان دهند.
 
یاسین از ابتدا بازی کند
یاسین سلمانی در دو بازی که برای پرسپولیس به میدان رفته خیلی خوب کار کرده به همین دلیل هم به نظرم این هافبک نفوذی و توانا با حضور از ابتدای بازی خیلی بهتر می‌تواند ارزش‌های خودش را نشان دهد و در امر تهاجمی و گلزنی خیلی به تیم کمک کند.
 
تعطیلات به ضرر پرسپولیس تمام می‌شود
پرسپولیس در فرم خوبی قرار داشت و به نظرم قادر بود با همین فرم و شکل خوب تیمی‌اش در دربی هم به برتری برسد از این رو تعطیلات به ضرر پرسپولیس تمام شد.

جستجو
آرشیو تاریخی