صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و یک - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و یک - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

سرلک براساس عملکردش دعوت شده است

قلعه‌نویی: امیدوارم آزمون در جام ملت‌ها باشد

امیر قلعه‌نویی در حاشیه تمرین دیروز تیم ملی گفت: «درباره بازی با بلغارستان و آنگولا باید بگویم که این بازی‌های دوستانه باید از قبل هماهنگ می‌شد. متأسفانه این کار انجام نشد و این دو بازی را به کمک مسئولان تلاش کردیم انجام شود.» سرمربی تیم ملی در مورد دعوت نشدن محمدحسین کنعانی‌زادگان توضیح داد: «باید به بازی با ژاپن در مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیای دوره قبلی بازگردیم که پایاپای بود و می‌توانستیم برنده باشیم، ولی 3 بر صفر واگذار کردیم. متأسفانه در لیگ‌مان نیز این اتفاق می‌افتد. در این رابطه با بازیکنان ملی‌پوش صحبت کردم. کنعانی‌زادگان یکی از بهترین بازیکنان ما است، ولی در دیدار با ازبکستان آن حرکات را انجام داد و مجبور شدیم تنبیهات انضباطی را اعمال کنیم. در اردوی قبلی، برخی بازیکنان به خاطر یکسری مسائل نبودند، ولی الان هستند. آن چیزی که طبق اصول و چهارچوب‌مان است و به منافع مردم کمک می‌کند، انجام خواهیم داد.»
یکی از خبرنگاران ایتالیایی همزمان با انتقال آزمون به رم گفته بود که او به مورینیو قول داده در جام ملت‌های آسیا شرکت نکند. قلعه‌نویی درباره شایعه عدم حضور سردار آزمون در جام ملت‌های قطر گفت: «آزمون در تمرینات پیش از فصل بایرلورکوزن مصدوم شد و چند هفته‌ای در تمرینات عمومی حضور نداشت و در مسابقه‌ای شرکت نکرد. در لیست یک ماه پیش ما بازیکنان مصدوم مثل علی قلی‌زاده، سردار آزمون، امید نورافکن، محمد کریمی و ... قرار نداشتند. حالا اینکه آزمون به سرمربی رُم قول داده که در جام ملت‌های آسیا شرکت نکند، من خبر ندارم. او پیش از فصل مصدوم شد و در اردوی فعلی حضور ندارد.»
او در پاسخ به این پرسش که آیا در چند روز گذشته با آزمون صحبتی داشته است یا نه، گفت: «من ارتباطات را به کسانی که هستند و اسم‌شان را نمی‌برم، می‌سپارم. ارتباط با بازیکنان را تقسیم کرده‌ایم. ان‌شاء‌الله که آزمون در جام ملت‌ها حضور خواهد داشت.»
او در واکنش به حواشی دعوت از میلاد سرلک گفت: «سرلک در زمان اسکوچیچ 10، 12 بازی انجام داد. شاید اگر اسکوچیچ در جام جهانی حضور داشت، سرلک بازی می‌کرد. ما در اردوی قبلی روی دو هافبک جوان‌مان سرمایه‌گذاری کرده بودیم که متأسفانه مصدوم شدند، به همین دلیل سرلک را نبردیم. حالا دو سه بازیکن مصدوم شده‌اند و خداوکیلی الان سرلک براساس عملکردش دعوت شده است. نه کسی به من زنگ زده است و نه آدمی هستم که تحت فشار تصمیم بگیرم.»
قلعه‌نویی در واکنش به شایعه خداحافظی قدوس گفت: «این هم از آن دست شایعات است! دوستان در زمان اردوی قبلی با قدوس تماس گرفتند و این بازیکن گفت به خاطر شرایط خاصی که در باشگاهم دارم اجازه دهید در این اردو نباشم. برای این اردو، قرار است در بلغارستان به ما اضافه شود. قدوس از جمله بازیکنانی است که در برنامه‌های‌مان روی او حساب باز کرده‌ایم.»
او درباره غایبان فهرست گفت: «من از همه کسانی که مطلب می‌نویسند، تشکر می‌کنم ولی افرادی که مغرضانه می‌نویسند، دشمنی‌شان با قلعه‌نویی است. آقای رشیدی با من تماس گرفت و درباره عدم حضور حسین حسینی سؤال کرد که توضیح دادم. چند بازیکن می‌توانستند در لیست تیم ملی باشند، مثل ابوالفضل جلالی، آرش رضاوند، فرشید اسماعیلی و حسین حسینی. با صحبت‌هایی که رضا عنایتی با کادر فنی استقلال انجام داده قرار است حسینی در بازی‌های آسیایی هانگژو به تیم امید کمک کند.» او در واکنش به عدم حضور مغانلو در اردوی قبلی گفت: «اجازه دهید ریز این موضوع را نگویم، ولی مترصد این هستیم که علاوه بر مسائل فنی به مسائل دیگری که در گذشته ضربه زده است، توجه کنیم. مغانلو در این اردو با انگیزه بالایی حضور دارد و آن چیزی را که به سود مملکت‌مان باشد، انجام می‌دهیم. باید به یکسری‌ها تلنگر بزنیم تا فکر نکنند تحت هر شرایطی در تیم ملی حضور دارند.» امیر در پایان گفت: «اینکه مرتبا از سعودی‌ها و ژاپن بگوییم و به قولی فرارِ رو به جلو بکنیم، من آن آدم نیستم. اگر آنها بنزما را دارند، ما هم طارمی و آزمون را داریم. محبی، قائدی و برخی لژیونرها را داریم.»

جستجو
آرشیو تاریخی