صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود و یک - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود و یک - ۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۳

روایت متفاوت ایجنت طارمی از شکست مذاکرات با باشگاه ایتالیایی

میلان با مدیر برنامه اشتباهی مذاکره کرد

انتقال مهدی طارمی به میلان که می‌توانست یکی از جذاب‌ترین اتفاقات سال‌های اخیر فوتبال ایران باشد در آخرین لحظات متوقف شد و مهاجم تیم ملی در پورتو باقی ماند.
میلان هفته‌ها در حال چانه‌زنی با باشگاه پورتو بود و طرفین سرانجام بر سر رقم 3+15 میلیون یورو به ازای سال آخر قرارداد طارمی کنار آمدند، ولی وقتی زمان توافق با گلزن ایرانی رسید پیشنهاد میلان به قدری پایین بود که او قید این انتقال را زد و ترجیح داد در تیم پرتغالی باقی بماند.
جان‌لوکا دی‌مارتزیو، خبرنگار مشهور ایتالیایی توپ را در زمین طارمی انداخت و گفت: «مهاجم حاضر نیست دستمزد سالانه 1.5 میلیون یورو را بپذیرد. علاوه بر این ایجنت‌ها و واسطه‌ها کمیسیون بیشتری می‌خواهند.»

 توضیح جدید ایجنت طارمی
مدیر برنامه طارمی اما روز گذشته مصاحبه‌ای داشت که مغایر با روایت رسانه‌های ایتالیایی بود. پدرو پینتو مدعی است که میلان هیچ صحبتی با او نداشته و با ایجنت‌های دیگری مذاکره کرده است.
اسکای اسپرت ایتالیا مدعی بود که نمایندگان طارمی بعد از توافق دو باشگاه خواسته‌شان را دو برابر یا حتی سه برابر کردند، ولی پینتو ادعای رسانه‌های ایتالیایی را تکذیب کرد.
او به روزنامه رکورد گفت: «باشگاه (میلان) هرگز با من صحبت نکرد. بازیکن به آنها هشدار داده بود که با ایجنت اشتباه مذاکره می‌کنند، ولی این وضعیت دو ماه ادامه پیدا کرد.»
یکی از نکات عجیب این ماجرا دستمزد پایینی است که میلان به آقای گل فصل گذشته لیگ پرتغال پیشنهاد داده بود. پینتو هم در تأیید این موضوع گفت: «دستمزدی که پیشنهاد شده بود با ارزش بازیکن نسبتی نداشت. ما هرگز به بحث درباره کمیسیون نرسیدیم. اگر میلان چنین ادعایی دارد، باید مدارکش را ارائه کند.» رسانه‌های ایتالیایی حدس می‌زنند واسطه‌هایی که عامل به هم خوردن این توافق شدند نزدیک به باشگاه پورتو هستند.
پینتو در این باره گفت: «بعد از توافق بین دو باشگاه، میلان با بازیکن تماس گرفت و او توضیح داد که نماینده او چه کسی است. نمی‌دانم چرا آنها به مذاکره با ایجنت‌های اشتباه ادامه دادند. هیچ باشگاهی در دنیا نیست که بخواهد نماینده بازیکن را انتخاب کند. حالا آنها به دنبال مقصر می‌گردند تا ناکامی‌شان در جذب بازیکن را پنهان کنند.»
 
دستمزد پایین‌تر از انتظار
به گزارش سایت «فوتبال ایتالیا»، وقتی خبر رسید که طارمی با دستمزد 1.5 میلیون یورو در سال موافقت کرده، خیلی‌ها متعجب شدند. نگاهی به دستمزد بازیکنان این تیم هم نشان می‌دهد این رقم برای مهاجمی که فصل گذشته در تمام رقابت‌ها 31 گل برای پورتو زد، خیلی پایین است.
دیووک اوریگی، مهاجم ذخیره میلان فصل گذشته 5.1 میلیون یورو دستمزد داشته. تعداد گل‌های بازیکن بلژیکی از 2 فراتر نرفت و این فصل به ناتینگام فارست منتقل شد. شارل دکتلار، دیگر بازیکن بلژیکی میلان که خرید ناموفقی هم بود و این فصل به آتالانتا رفته، حدود سه میلیون یورو دستمزد داشت.
برای بررسی رقم پیشنهادی میلان به طارمی می‌توان آن را با دستمزدهای فوتبال ایران هم مقایسه کرد. رقم قرارداد لئاندرو پریرا، مهاجم برزیلی برای یک و نیم فصل با پرسپولیس 1.1 میلیون دلار بود. او در نیم‌فصل دوم لیگ گذشته فقط یک گل و یک پاس گل داشت تا این قرارداد برای فصل جدید فسخ شود. طبق شنیده‌ها قرارداد بازیکنان شاخص فوتبال ایران هم برای دو فصل حدود 80 میلیارد تومان بوده که حدوداً معادل 1.6 میلیون دلار است؛ یعنی دستمزد سالانه آنها برابر نصف دستمزدی است که میلان به طارمی پیشنهاد داده بود!
باشگاه ایتالیایی با توجه به سن بالای ژیرو به دنبال مهاجمی بود که بتواند به تناوب بازی کند و انتظار می‌رفت که طارمی هم دقایق بازی نسبتاً زیادی در میلان داشته باشد و این دستمزد با مأموریتی که برای او در نظر گرفته شده بود همخوانی ندارد.
وقتی این توافق به هم خورد، گروهی از مهاجم تیم ملی انتقاد کردند که فرصت خیلی خوبی را از دست داده، ولی هر بازیکن دیگری در سطح طارمی هم ممکن بود حاضر نشود به چنین دستمزدی رضایت بدهد.

جستجو
آرشیو تاریخی