خبر

هشدار جدی اتحادیه جهانی کشتی
تزریق سرم دوپینگ است
رئیس کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی ضمن هشدار به مربیان و کشتی‌گیران در آستانه حضور در رقابت‌های قهرمانی جهان، به طور رسمی اعلام کرد تزریق سرم دوپینگ محسوب می‌شود. دکتر بابک شادگان رئیس ایرانی کمیته پزشکی اتحادیه جهانی کشتی، گفت: «یکی از مهمترین برنامه‌های ما در جریان برگزاری قهرمانی جهان، مبارزه با تزریق سرم توسط کشتی‌گیران است تا جایی که این اقدام به طور قطع دوپینگ محسوب می‌شود و با افراد متخلف مطابق با قوانین دوپینگ برخورد می‌شود. با تأکید اتحادیه جهانی کشتی، در حال حاضر نیز برای چند کشتی‌گیر که اخیراً در جریان برگزاری مسابقات مختلف از سرم استفاده کرده‌اند، درخواست مجازات دوپینگ کرده‌ایم.» شادگان با تأکید بر جدی بودن اتحادیه جهانی ادامه داد: «این موضوع را باید کشتی‌گیران، کادرهای فنی و سرپرستان تیم‌های ملی کشورمان نیز جدی بگیرند تا مبادا با عواقب جبران ناپذیر آن مواجه شوند.»

 
میثم قشلاقی به هانگژو نرسید
تیم ملی بوکس با حضور ۵ ورزشکار در بازی‌های آسیایی هانگژو شرکت می‌کند. ترکیب 4 نفر از ترکیب 5 نفره تیم ملی بوکس برای حضور در هانگژو قطعی شده بود اما برای انتخاب یک وزن باید انتخابی برگزار می‌شد که شاهین موسوی برنده این انتخابی شد. شاهین موسوی که به تازگی تغییر وزن داده برای رسیدن به ترکیب تیم ملی در وزن ۸۰ کیلوگرم برنده مسابقه انتخابی شد تا او در ترکیب تیم ملی برای حضور در هانگژو قرار بگیرد. به این ترتیب ترکیب تیم ملی بوکس برای حضور در بازی‌های آسیایی با حضور دانیال شه‌بخش در وزن ۵۷ کیلوگرم، علی حبیبی‌نژاد در وزن 5/63 کیلوگرم، شاهین موسوی در وزن ۸۰ کیلوگرم، توفان شریفی در وزن ۹۲ کیلوگرم و علی رمضان‌پور در وزن ۹۲+ کیلوگرم تکمیل شد. تیم ملی بوکس ایران ۱۳ شهریور راهی بوسنی می‌شود تا اردوی تدارکاتی در این کشور داشته باشد، البته برخی از بوکسورهای ایران هم روز ۱۴ شهریور راهی روسیه می‌شود تا در تورنمنتی شرکت کنند. بوکسورهای ایران پیش از این اردویی در اردن داشتند و پس از آن هم تیم ملی ترکیه به ایران خواهد آمد تا اردوی مشترکی با ملی‌پوشان بوکس داشته باشند.

 
شروع اردوی یازدهم کاراته از 14 شهریور
اردوی آماده‌سازی مرحله دهم تیم ملی کاراته مردان روز گذشته در تهران و کمپ تمرینی کاراته به اتمام رسید و هروی سرمربی تیم ملی کاراته به ملی‌پوشان تا روز سه‌شنبه 14 شهریور استراحت داد.
مرحله دهم اردوی تیم ملی کاراته مردان جهت حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو و مسابقات قهرمانی جهان مجارستان 2023 روز گذشته در آکادمی ملی المپیک به پایان رسید.
در این مرحله از اردو ملی‌پوشان هر روز تمرینات خود را در خانه کاراته و آکادمی ملی المپیک دنبال کردند. طبق اعلام کادرفنی تیم ملی کاراته کشورمان، مرحله یازدهم اردوی تیم ملی کاراته از روز سه‌شنبه 14 شهریورماه آغاز می‌شود. مسابقات کاراته در بازی‌های آسیایی هانگژو 13 تا 16 مهرماه و رقابت‌های کاراته قهرمانی جهان 2023 از 2 تا 7 آبان در بوداپست مجارستان برگزار می‌شود.

جستجو
آرشیو تاریخی