صفحات
  • صفحه اول
  • مدیریت فوتبال
  • زیر چاپ
  • استقلال
  • منهای فوتبال
  • ورزش جهان
  • فوتبال ایران
  • پرسپولیس
  • پرونده
  • لژیونر
  • صفحه آخر
شماره هفت هزار و سیصد و نود - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲
روزنامه ایران ورزشی - شماره هفت هزار و سیصد و نود - ۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - صفحه ۱۲

تمام صحبت‌ها برای پرسپولیس بدون مهاجم نوک

یاسین به عنوان بازیکن آزاد بازی کند

از برد تاریخی پرسپولیس مقابل الدعایه تا پیش‌بینی برای بازی با النصر

مسعود قراگزلو
روزنامه‌نگار
پرسپولیس بار دیگر بدون مهاجم نوک در یک دیدار دیگر بازی کرد و اتفاقاً به برد رسید در شرایطی که فاقد مهاجم نوک است و شهاب زاهدی هم تنها مهاجم پرسپولیس محسوب می‌شود که البته او هم مهاجم سایه است. گفت و گویی با دو بازیکن و مربی اسبق پرسپولیس داشتیم و این موضوع را از لحاظ مختلف مورد نقد و بررسی قرار دادیم.
ناصر ابراهیمی در این رابطه می‌گوید: یحیی همیشه دوست دارد با دو هافبک دفاعی که یکی از آنها جلوتر بازی می‌کند بازی کند. برای خط حمله هم به نظر می‌رسدکه یک مهاجم در جلوترین قسمت قرار دهد و یاسین سلمانی را هم در پشت این بازیکن استفاده کند. بازیکنی که هم طراح است و هم می‌تواند از قدرت دریبل‌زنی و قدرت بدنی خودش استفاده کند و به نحو احسن انجام وظیفه کند. البته جدا از شهاب بازیکنانی مانند عمری و عالیشاه هم می‌توانند به عنوان مهاجم نوک نقش داشته باشند.
 مربی کهنه‌کار اسبق پرسپولیس راهکار دیگری را هم برای خط حمله مطرح ساخته و در این ارتباط می‌گوید: برای بازی‌های سنگین به نظرم بهتر است وحید را در پست دفاع چپ قرار داده تا قدرت تهاجمی تیم بیشتر شود و پرسپولیس بتواند از جناح چپ و راست خوب حمله کند و نعمتی هم به عنوان ذخیره‌ای قابل که قدرت بازی در دفاع چپ و راست و حتی دفاع میانی را دارد هم به صلاحدید سرمربی بازی کند. ابراهیمی در پایان صحبت‌هایش در رابطه با دیدار سرخپوشان مقابل فولاد و توصیه‌اش برای خط میانی به دلیل حضور ریگی و سروش نیز می‌گوید: سروش یک طراح خوب است و ریگی هم بازیکنی است که از قدرت دوندگی و بازیسازی خوبی برخوردار است به همین دلیل هر دو می‌توانند به نحو احسن بازی کنند هر چند سروش به عنوان یک هافبک بازیساز قدرت بالاتری نسبت به ریگی دارد، در صورتی که ریگی بیشتر حالت تدافعی دارد و در بازی مقابل ذوب‌آهن خصوصاً دیدار مقابل فولاد چهره خیلی خوبی از خود نشان داد.
حسن خان‌محمدی مدافع کناری اسبق و مربی نوجوانان پرسپولیس نیز در رابطه با موارد فنی بازی مقابل فولاد گفت: بازی خوبی را از پرسپولیس شاهد بودیم. یاسین سلمانی در این دیدار یکی از چهره‌های شاخص بازی بود و به عنوان یک طراح و بازیکن گلزن قدرت خودش را به رخ کشید و نشان داد به عنوان مهاجم کاذب می‌تواند نقش خودش را به خوبی ایفا کند و در تیم پرسپولیس هم می‌تواند حرف‌های زیادی برای گفتن داشته باشد البته سروش دو بازی بیشتر نکرده و باید بیشتر به این بازیکن توانا میدان داد تا بهتر بتوان در خصوص این بازیکن نظر داد.
مدافع اسبق پرسپولیس در این رابطه که پرسپولیس تا کجا می‌تواند با همین روش بازی‌ها را پیش برده و به نتیجه برسد نیز تأکید کرد: فعلاً شرایط اینگونه است که پرسپولیس مهاجم نوک ندارد و مدیریت و سرمربی به شکل بازی بدون مهاجم نوک کار را خوب پیش می‌برند همانطور که قبلا هم در چند بازی دیگر پرسپولیس پیش آمده که نتایج خوبی گرفته است.
خان‌محمدی در رابطه با بازی پرسپولیس و النصر که به نوعی بحث روز هم هست اینگونه اظهارنظر کرده و می‌گوید: بازی پرسپولیس مقابل النصر یک دیدار خاص است و به هر حال همه می‌دانند که آنها امکانات زیادی دارند در حالی که ما امکانات محدودی داریم اما در همین شرایط هم تیم‌مان نشان داده که می‌تواند از سد تیم‌های بزرگ به راحتی بگذرد.
مدافع پرسپولیس در این رابطه یک مثال خوب می‌زند و ادامه می‌دهد: فصل 1382-1381 بود که باید با الهلالی که الدعایه و جمعی از ستارگان عربستان را داشت در ورزشگاه آزادی بازی می‌کردیم که در آن دیدار ما عالی بازی کردیم و حریفمان را هم با نتیجه 3 بر 1 شکست دادیم. در آن زمان هم تیم الهلال تیم رویایی بود اما حریف بازیکنان ما در ورزشگاه آزادی نشد بازی که موجب خوشحالی هواداران و حتی اشک شادی سرپرست تیم‌مان در آن دیدار بعد از گل حامد شد. الان هم تیم النصر تیم خیلی خوبی است اما به نظرم تمام قدرت این تیم در خط حمله و هافبکش است در حالی که خط دفاع و دروازه‌بانش ضعیف هستند. از این رو حتماً امکان شکست تیم رونالدو و مانه وجود دارد.
حسن خان‌محمدی که تمام پیشگویی‌هایش مانند هشت‌پای پیشگو در جام جهانی 2010 که تماماً تاکنون در خصوص پرسپولیس درست بوده در خصوص بازی پرسپولیس مقابل النصر با تأمل بیشتری صحبت کرده و با خنده می‌گوید: اجازه دهید بازی پرسپولیس با النصر نزدیک شود حتماً این بازی را پیش‌بینی خواهم کرد و به قول معروف مانند پیش بینی‌های قبلی‌ام درست از آب در خواهد آمد.

جستجو
آرشیو تاریخی